Pagina 2 van 4
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 09 jul 2024 12:31
door manus
Hallo Hakim,
Volgens mij moet je alles wat de brandstofvoorziening beïnvloed bij vervanging inleren.
Groet, Manus
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 09 jul 2024 12:47
door hakimc5
Hey.
Bedankt. Ik wou deze preventief ververvangen samen met de lucht temperatuursensor
.
Zal het dan inleren.
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 11 jul 2024 21:26
door hakimc5
Wat is de reden dat de luchtmassameter moet ingeleerd worden?
Deze past zich zelf toch constant aan?
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 11 jul 2024 21:59
door H_H
LMM hoeft inderdaad niet ingeleerd te worden.
Nogmaals de tip om een tank synthetische diesel te vullen en even goed door te gassen op de snelweg!
Daarna is de meting gewoon in orde.
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 11 jul 2024 22:31
door hakimc5
Ik zal zo snel mogelijk synthetische diesel tanken en gassen.
Zijn er verhalen van mensen die op die manier wel door de keuring geraken?
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 11 jul 2024 22:39
door c5jan
Let op. Dat gassen moet je met beleid doen: hoog toerental met lage belasting. Anders schiet je er gegarandeerd niets mee op.
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 11 jul 2024 22:46
door hakimc5
Ja ik dacht zoiets als 110 km per uur rijden op 4de versnelling, enkel als motor warm staat. En dan een half uurtje gassen
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 11 jul 2024 22:53
door c5jan
Als je langdurig roet uit de uitlaat ziet komen, ben je.m verder aan het vervuilen.
Even roeten is normaal, het schoonbranden kan behoorlijk stinken ook.
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 13 jul 2024 09:20
door H_H
hakimc5 schreef:Ik zal zo snel mogelijk synthetische diesel tanken en gassen.
Zijn er verhalen van mensen die op die manier wel door de keuring geraken?
Johan Oldenhage adviseert het. Ze krijgen dan vrijwel elke diesel probleemloos door de keuring.
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 13 jul 2024 09:45
door c5jan
Ik heb er zelf al diverse ouderwetse diesels mee laten keuren die er een niet meetbare hoeveelheid deeltjes mee uitstootten, K=0...
En dat niet als meetfout, en ook jaar op jaar, zelfs bij verschillende keurders.
Maar let op, bij een diesel met egr moet je uitkijken. Bot doorgassen is daar niet helemaal de oplossing, je wilt niet juist je egr vol blazen met roet.
Bij een egr loze diesel kun je eenvoudiger zien wanneer er veel roet wordt geproduceerd.
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 13 jul 2024 12:37
door hakimc5
Er zat nog 1/4 diesel in mijn tank. Heb het 3/4 vol gegooit met hvo diesel. Kost prijs 122 euro.
Ik hoop dat het werkt. Ik heb straks een totale snelwegrit van 240 km.
Wat raden jullie aan?
Wachten tot de regeneratie gebeurd is, en dan keuren?
Of maakt het niet uit?
Indien het niet word goed gekeurd, dan rij ik naar het zuiden van Belgie.
Daar hebben ze een andere soort roet meter. En daar geraakt hij door.
Dat zeiden ze me gewoon tijdens de vorige keuring
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 13 jul 2024 17:44
door c5jan
Lage versnelling, hoog toerental.
Dicht tegen max aan roet het het minst ahgi
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 13 jul 2024 18:18
door hakimc5
Hoe bedoel je?
Bedoel je hoe dichter bij de regeneratie? Hoe beter?
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 13 jul 2024 22:56
door c5jan
Neuh, toerental. Van die regeneratie zou ik me denk ik niet al teveel aantrekken.
Re: Slechte emmisiewaarde keuring
Geplaatst: 13 jul 2024 23:31
door hakimc5
Ok.
Wat bedoelen ze op het keuringsverslag met " stofdeeltjes" ?
Bedoelen ze co2, nox of roet?
Ik vraag me dat echt af