Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 21 apr 2012 10:18
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 165.000
Kleur: gris silver
Hallo Hakim,
Volgens mij moet je alles wat de brandstofvoorziening beïnvloed bij vervanging inleren.
Groet, Manus
Volgens mij moet je alles wat de brandstofvoorziening beïnvloed bij vervanging inleren.
Groet, Manus

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Hey.
Bedankt. Ik wou deze preventief ververvangen samen met de lucht temperatuursensor
.
Zal het dan inleren.
Bedankt. Ik wou deze preventief ververvangen samen met de lucht temperatuursensor
.
Zal het dan inleren.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Wat is de reden dat de luchtmassameter moet ingeleerd worden?
Deze past zich zelf toch constant aan?
Deze past zich zelf toch constant aan?
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
LMM hoeft inderdaad niet ingeleerd te worden.
Nogmaals de tip om een tank synthetische diesel te vullen en even goed door te gassen op de snelweg!
Daarna is de meting gewoon in orde.
Nogmaals de tip om een tank synthetische diesel te vullen en even goed door te gassen op de snelweg!
Daarna is de meting gewoon in orde.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Ik zal zo snel mogelijk synthetische diesel tanken en gassen.
Zijn er verhalen van mensen die op die manier wel door de keuring geraken?
Zijn er verhalen van mensen die op die manier wel door de keuring geraken?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Let op. Dat gassen moet je met beleid doen: hoog toerental met lage belasting. Anders schiet je er gegarandeerd niets mee op.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Ja ik dacht zoiets als 110 km per uur rijden op 4de versnelling, enkel als motor warm staat. En dan een half uurtje gassen

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als je langdurig roet uit de uitlaat ziet komen, ben je.m verder aan het vervuilen.
Even roeten is normaal, het schoonbranden kan behoorlijk stinken ook.
Even roeten is normaal, het schoonbranden kan behoorlijk stinken ook.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Johan Oldenhage adviseert het. Ze krijgen dan vrijwel elke diesel probleemloos door de keuring.hakimc5 schreef:Ik zal zo snel mogelijk synthetische diesel tanken en gassen.
Zijn er verhalen van mensen die op die manier wel door de keuring geraken?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb er zelf al diverse ouderwetse diesels mee laten keuren die er een niet meetbare hoeveelheid deeltjes mee uitstootten, K=0...
En dat niet als meetfout, en ook jaar op jaar, zelfs bij verschillende keurders.
Maar let op, bij een diesel met egr moet je uitkijken. Bot doorgassen is daar niet helemaal de oplossing, je wilt niet juist je egr vol blazen met roet.
Bij een egr loze diesel kun je eenvoudiger zien wanneer er veel roet wordt geproduceerd.
En dat niet als meetfout, en ook jaar op jaar, zelfs bij verschillende keurders.
Maar let op, bij een diesel met egr moet je uitkijken. Bot doorgassen is daar niet helemaal de oplossing, je wilt niet juist je egr vol blazen met roet.
Bij een egr loze diesel kun je eenvoudiger zien wanneer er veel roet wordt geproduceerd.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Er zat nog 1/4 diesel in mijn tank. Heb het 3/4 vol gegooit met hvo diesel. Kost prijs 122 euro.
Ik hoop dat het werkt. Ik heb straks een totale snelwegrit van 240 km.
Wat raden jullie aan?
Wachten tot de regeneratie gebeurd is, en dan keuren?
Of maakt het niet uit?
Indien het niet word goed gekeurd, dan rij ik naar het zuiden van Belgie.
Daar hebben ze een andere soort roet meter. En daar geraakt hij door.
Dat zeiden ze me gewoon tijdens de vorige keuring
Ik hoop dat het werkt. Ik heb straks een totale snelwegrit van 240 km.
Wat raden jullie aan?
Wachten tot de regeneratie gebeurd is, en dan keuren?
Of maakt het niet uit?
Indien het niet word goed gekeurd, dan rij ik naar het zuiden van Belgie.
Daar hebben ze een andere soort roet meter. En daar geraakt hij door.
Dat zeiden ze me gewoon tijdens de vorige keuring

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Lage versnelling, hoog toerental.
Dicht tegen max aan roet het het minst ahgi
Dicht tegen max aan roet het het minst ahgi

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Hoe bedoel je?
Bedoel je hoe dichter bij de regeneratie? Hoe beter?
Bedoel je hoe dichter bij de regeneratie? Hoe beter?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Neuh, toerental. Van die regeneratie zou ik me denk ik niet al teveel aantrekken.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Ok.
Wat bedoelen ze op het keuringsverslag met " stofdeeltjes" ?
Bedoelen ze co2, nox of roet?
Ik vraag me dat echt af
Wat bedoelen ze op het keuringsverslag met " stofdeeltjes" ?
Bedoelen ze co2, nox of roet?
Ik vraag me dat echt af