Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Draad bundels in Motor ruimte links allemaal los gehaald uit hun bundel omhulsel en op het oog en hand allemaal bekeken en daarna weer netjes terug gebundeld, Als enige extra de kabel die vast zit op de voetplaat voor de houder van de remleidingen geleider van de hand remkabel volledig blanken groen uit geslagen. Nu alles schoon maken en de remblokken slijtage sensor draden weer plaatsen en dan kijken of het weer werkt, voor de zekerheid een andere startmotor gemonteerd. wordt vervolgt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Na het na lopen van alle kabels aan de linker kant, niks kunnen vinden met uitzondering van de gesmolten draden van de slijtage sensoren remblokken, deze vervangen voor nieuwe bedrading en alles weer aangeslotenen in elkaar gezet, helaas na het plaatsen van de volle accu alleen getik van de startmotor. Iemand nog een idee waar te zoeken?
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Hai,
Je zegt, dat de startmotor klikt.
Als dan de startmotor niet draait, betekend dat, dat de 12v van de accu niet doorgeschakeld wordt door de solinoid.
Ook aan de hand wat je eerder zei, omtrent roken aan de linkerzijde tijdens starten moet je de draad volgen van de accu naar de startmotor.
Zover ik weet is deze niet gezekerd, maar dat kan ik mis hebben.
Groet,
Kees.
Je zegt, dat de startmotor klikt.
Als dan de startmotor niet draait, betekend dat, dat de 12v van de accu niet doorgeschakeld wordt door de solinoid.
Ook aan de hand wat je eerder zei, omtrent roken aan de linkerzijde tijdens starten moet je de draad volgen van de accu naar de startmotor.
Zover ik weet is deze niet gezekerd, maar dat kan ik mis hebben.
Groet,
Kees.
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Zojuist even het schema opgezocht.
Er loopt inderdaad een kabel van de accu rechtstreeks naar de startmotor en de +van de dynamo .
Groet,
Kees.
Er loopt inderdaad een kabel van de accu rechtstreeks naar de startmotor en de +van de dynamo .
Groet,
Kees.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Draait de motor wel rond, als je de auto duwt in zijn 5e versnelling?
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
C5 Jan das best wel een zwaar klusje alleen , zal kijken of ik het kan doen
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als dat een zwaar klusje is, dan zou ik maar gauw een opknijper bellen. 1 of 2 pinken zou echt voldoende moeten zijn.
Deze motor heeft een zeer lage interne wrijving. In koude toestand hoor je m eenvoudig door de compressie heen te kunnen duwen. Ja, ik heb vergelijkingsmateriaal.
Deze motor heeft een zeer lage interne wrijving. In koude toestand hoor je m eenvoudig door de compressie heen te kunnen duwen. Ja, ik heb vergelijkingsmateriaal.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Zal het morgen proberen hebt eerst bij AAP wat dingen gedaan en vanmiddag laat de accukabel naar de startmotor eruit gehaald en doorgemeten. een draad naar de dynamo gaf geen signaal, en deze vervangen. Nu eerst inbouwen en dan gaan duwen in zijn 5. Kijken of hij makkelijker door geduwd kan worden
wordt vervolgt

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Dat laatste hoef je echt niet te doen, er is totaal geen indicatie, dat de motor vaststaat!
Omdat de verbinding naar de dynamo onderbroken is, geeft dat eerder aan, dat deze defect is,waarschijnlijk geeft de diodenbrug sluiting.
Wel is het zo, dat zonder de verbinding met de accu en startmotor, de startmotor moet werken, als je deze apart met de accu verbindt.
Groetjes,
Kees.
P.S.
Laat die verbinding tussen de dynamo en startmotor eerst los!
Pak het probleem structureel aan, de startmotor moet eerst werken, voordat je verder gaat, wat ik eerder zei, de sluiting kan in de dynamo zitten!
Omdat de verbinding naar de dynamo onderbroken is, geeft dat eerder aan, dat deze defect is,waarschijnlijk geeft de diodenbrug sluiting.
Wel is het zo, dat zonder de verbinding met de accu en startmotor, de startmotor moet werken, als je deze apart met de accu verbindt.
Groetjes,
Kees.
P.S.
Laat die verbinding tussen de dynamo en startmotor eerst los!
Pak het probleem structureel aan, de startmotor moet eerst werken, voordat je verder gaat, wat ik eerder zei, de sluiting kan in de dynamo zitten!
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
gaan we doen
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
oke Kees 05
alles gemonteerd en de dynamo niet aangesloten op het circuit.
alleen klikken van de startmotor.
ook het uitlezen met de lexia levert niets op wat te maken heeft met het starten van de Dame
alles gemonteerd en de dynamo niet aangesloten op het circuit.



alleen klikken van de startmotor.
ook het uitlezen met de lexia levert niets op wat te maken heeft met het starten van de Dame
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Of je startmotor krijgt niet genoeg spanning, of hij is stuk, of de benzinemotor heeft teveel weerstand.
Dat laatste is extreem eenvoudig uit te sluiten.
Over gestructureerde aanpak gesproken.
Dat laatste is extreem eenvoudig uit te sluiten.
Over gestructureerde aanpak gesproken.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
- motor met de hand proberen rond te draaien .
-V meter aan sluiten op de accu , starten en zien wat de V meter doet .
-V meter aan sluiten op de accu , starten en zien wat de V meter doet .
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
willy motor kan met de hand rond gedraaid worden.
Accu is nieuw vorige week gekocht maar gaan dit doen en resultaat volgt
Accu is nieuw vorige week gekocht maar gaan dit doen en resultaat volgt
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
accu door gemeten op gelijkstroom onbelast 12,56 volt. bij belasting 11,47 volt.
zal het niet kunnen dat de relais van de startmotor defect is ?
zal het niet kunnen dat de relais van de startmotor defect is ?
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST