Pagina 2 van 2
Re: terugkerende meldingen tav roetfilter verstopping
Geplaatst: 09 mei 2024 22:52
door c5jan
Dat lukte me met de rhz in zowel een C5 ph1 als een afgeladen Evasion anders wel. En dit zou de snellere versie moeten zijn?
Wat zegt het instructieboekje?
Re: terugkerende meldingen tav roetfilter verstopping
Geplaatst: 10 mei 2024 16:59
door boes
Tank beluchting verstopt?
Geen moeite met tanken?
Re: terugkerende meldingen tav roetfilter verstopping
Geplaatst: 12 mei 2024 17:26
door 1maarten
doel van de tuning was voornamelijk koppelwinst, in frankijk op de autoroute met aanhanger erachter gewoon soepel 130 kunnen rijden en ook nog relatief zuinig (1:11,5) is prettig. Heb in duitsland het wel een keer uitgeprobeerd (zonder aanhanger) haalde ik 240 (volgens flitsmeister toen die nog rijsnelheid aangaf), dat red je niet met een standaard 150 pk naar mijn bescheiden mening.
het mysterie van de vacuum zuigende brandstoftank had ook nog tot gevolg dat er in de cabine een diesellucht kwam te hangen, recirculeren hielp. heb van de week nog een paar verre ritten kijken of het dan ook nog zal gebeuren.
inmiddels is de interval waarmee de melding: kans op verstopping roetfilter van zich laat horen aan het toenemen, was het eerst rond de 200 km is het nu om de 4 a 500 km, dus dat geeft hoop.
wordt vervolgd
Re: terugkerende meldingen tav roetfilter verstopping
Geplaatst: 15 mei 2024 21:51
door 1maarten
inmiddels 800 km gereden zonder dat de melding over het roetfilter zich voordeed, dat geeft de burger moed. ga er vanuit dat dat te maken heeft met het resetten van de eolyspomp.
20240514_143849 (Small).jpg
20240514_143849 (Small).jpg
De vacuum zuigende brandstoftank voorzien van een tijdelijke 'vlindertankdop' die wel afsluit maar niet 'gasdicht' is. Begreep van de specialist dat de ontluchting zou kunnen bestaan uit een (kunststof) kogeltje in een leiding die de toevoer van lucht naar de tank zou regelen maar ook als een 'stankafsluiter' zou functioneren. Is er iemand die weet hoe ik die ontluchting kan benaderen (bij een C5 tourer ph3) zonder nu direct de tank zelf te demonteren? Ik keek al onder de rubberen dop onder de achterbank maar daar zag ik alleen aan- en afvoer diesel, de derde onder het groene vierkantje is neem ik aan de eolysleiding.
Re: terugkerende meldingen tav roetfilter verstopping
Geplaatst: 23 mei 2024 20:38
door 1maarten
gisteren een uitstapje naar Duitsland gemaakt, 210 is wel het maximum en dat is ook wat de folder 'beloofd'. De tuning zit er dus niet meer op. blijkt dat deze een dik jaar geleden door een officiele dealer overschreven is in de veronderstelling dat daarmee het regeneratieproces en de ad-blue problemen mee opgelost konden worden. had wel fijn geweest als ze daar melding van gemaakt hadden, wetende dat ik er een tuning op had zitten.
het probleem van de vacuum zuigende brandstof tank is inmiddels ook opgelost, een van de retourleidingen van de injector zat niet helemaal vast. dat verklaart ook de verse diesel die rond alle injectors op het blok stond. losgeklikt en opnieuw vastgeklikt en nu lijkt het probleem van de dieselstank ook opgelost.
al met al een zoektocht met een hoop kruisende problemen wat het beeld niet helder maakte. de zegeningen van een boordcomputer en een uitlees apparaat wat een breed scala aan opties geeft, afijn, het lijkt erop dat ik weer een poosje voort kan met de tourer. dank voor ieders bijdrage.