Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat lukte me met de rhz in zowel een C5 ph1 als een afgeladen Evasion anders wel. En dit zou de snellere versie moeten zijn?
Wat zegt het instructieboekje?
Wat zegt het instructieboekje?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Tank beluchting verstopt?
Geen moeite met tanken?
Geen moeite met tanken?
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 01 apr 2013 07:52
Auto: c5 tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 135000
Kleur: zwart
Locatie: bergentheim
doel van de tuning was voornamelijk koppelwinst, in frankijk op de autoroute met aanhanger erachter gewoon soepel 130 kunnen rijden en ook nog relatief zuinig (1:11,5) is prettig. Heb in duitsland het wel een keer uitgeprobeerd (zonder aanhanger) haalde ik 240 (volgens flitsmeister toen die nog rijsnelheid aangaf), dat red je niet met een standaard 150 pk naar mijn bescheiden mening.
het mysterie van de vacuum zuigende brandstoftank had ook nog tot gevolg dat er in de cabine een diesellucht kwam te hangen, recirculeren hielp. heb van de week nog een paar verre ritten kijken of het dan ook nog zal gebeuren.
inmiddels is de interval waarmee de melding: kans op verstopping roetfilter van zich laat horen aan het toenemen, was het eerst rond de 200 km is het nu om de 4 a 500 km, dus dat geeft hoop.
wordt vervolgd
het mysterie van de vacuum zuigende brandstoftank had ook nog tot gevolg dat er in de cabine een diesellucht kwam te hangen, recirculeren hielp. heb van de week nog een paar verre ritten kijken of het dan ook nog zal gebeuren.
inmiddels is de interval waarmee de melding: kans op verstopping roetfilter van zich laat horen aan het toenemen, was het eerst rond de 200 km is het nu om de 4 a 500 km, dus dat geeft hoop.
wordt vervolgd
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 01 apr 2013 07:52
Auto: c5 tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 135000
Kleur: zwart
Locatie: bergentheim
inmiddels 800 km gereden zonder dat de melding over het roetfilter zich voordeed, dat geeft de burger moed. ga er vanuit dat dat te maken heeft met het resetten van de eolyspomp.
De vacuum zuigende brandstoftank voorzien van een tijdelijke 'vlindertankdop' die wel afsluit maar niet 'gasdicht' is. Begreep van de specialist dat de ontluchting zou kunnen bestaan uit een (kunststof) kogeltje in een leiding die de toevoer van lucht naar de tank zou regelen maar ook als een 'stankafsluiter' zou functioneren. Is er iemand die weet hoe ik die ontluchting kan benaderen (bij een C5 tourer ph3) zonder nu direct de tank zelf te demonteren? Ik keek al onder de rubberen dop onder de achterbank maar daar zag ik alleen aan- en afvoer diesel, de derde onder het groene vierkantje is neem ik aan de eolysleiding.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 01 apr 2013 07:52
Auto: c5 tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 135000
Kleur: zwart
Locatie: bergentheim
gisteren een uitstapje naar Duitsland gemaakt, 210 is wel het maximum en dat is ook wat de folder 'beloofd'. De tuning zit er dus niet meer op. blijkt dat deze een dik jaar geleden door een officiele dealer overschreven is in de veronderstelling dat daarmee het regeneratieproces en de ad-blue problemen mee opgelost konden worden. had wel fijn geweest als ze daar melding van gemaakt hadden, wetende dat ik er een tuning op had zitten.
het probleem van de vacuum zuigende brandstof tank is inmiddels ook opgelost, een van de retourleidingen van de injector zat niet helemaal vast. dat verklaart ook de verse diesel die rond alle injectors op het blok stond. losgeklikt en opnieuw vastgeklikt en nu lijkt het probleem van de dieselstank ook opgelost.
al met al een zoektocht met een hoop kruisende problemen wat het beeld niet helder maakte. de zegeningen van een boordcomputer en een uitlees apparaat wat een breed scala aan opties geeft, afijn, het lijkt erop dat ik weer een poosje voort kan met de tourer. dank voor ieders bijdrage.
het probleem van de vacuum zuigende brandstof tank is inmiddels ook opgelost, een van de retourleidingen van de injector zat niet helemaal vast. dat verklaart ook de verse diesel die rond alle injectors op het blok stond. losgeklikt en opnieuw vastgeklikt en nu lijkt het probleem van de dieselstank ook opgelost.
al met al een zoektocht met een hoop kruisende problemen wat het beeld niet helder maakte. de zegeningen van een boordcomputer en een uitlees apparaat wat een breed scala aan opties geeft, afijn, het lijkt erop dat ik weer een poosje voort kan met de tourer. dank voor ieders bijdrage.
