Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 581
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@Arjan:
Het moet wel aan de binnenzijde kunnen, zelf weet ik niet, hoe je die kap losmaakt, maar er is her vast wel iemand die dit weet.
Groet,
Kees.
Het moet wel aan de binnenzijde kunnen, zelf weet ik niet, hoe je die kap losmaakt, maar er is her vast wel iemand die dit weet.
Groet,
Kees.
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 mei 2006 11:33
Auto: C5 3.0 V6 HDi Exclusive Berline
Opties: Adriatique 19" velgen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Perla Nera
Ja eens, maar zover ik weet is het daar vrij normaal dat de verlichting direct ingeschakeld wordt na het starten. Saab en Volvo hadden dat daar meer dan 30 jaar geleden al.JW-C5 schreef:Als je schrijftzou dat gelezen kunnen worden dat het verplicht is de koplampen automatisch in te schakelen.Ik had een daar een setting voor verwacht, in Scandinavië is het immers per wet verplicht.
Bij mijn weten is dat niet het geval: je bent als bestuurder verplicht ze aan te hebben als je rijdt.
Dat kan ook handmatig gedaan worden![]()
Groet,
JW
C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
De middelste knop van mijn AB deed ook niets. In het boekje staat iets over het opnieuw synchroniseren van de AB (Contact uit, dan op contact zetten, en dan zsm op de vergrendelingsknop drukken de deuren gingen niet op slot, maar het rode lampje op de middenconsole deed dat wel(zag ik pas na poging 15 of zo
) en daarna werkte het middelste knopje op de AB weer als vanouds)
Mijn AB doet trouwens wel de ramen omhoog bij het lang vasthouden van de vergrendel knop, openen doet ie helaas niet bij ontgrendelen, een optie die ik wel kon waarderen op de 159, die had trouwens wel auto openen met de ontgrendel knop, maar dan weer niet auto omhoog op de AB. daar zal de overweging wel geweest zijn "Stel dat er wat tussen de ruiten klem komt te zitten"
Mocht de C5 wel ergens een auto down optie hebben voor de warme dagen hoor ik graag hoe en waar dat mogelijk is.

Mijn AB doet trouwens wel de ramen omhoog bij het lang vasthouden van de vergrendel knop, openen doet ie helaas niet bij ontgrendelen, een optie die ik wel kon waarderen op de 159, die had trouwens wel auto openen met de ontgrendel knop, maar dan weer niet auto omhoog op de AB. daar zal de overweging wel geweest zijn "Stel dat er wat tussen de ruiten klem komt te zitten"
Mocht de C5 wel ergens een auto down optie hebben voor de warme dagen hoor ik graag hoe en waar dat mogelijk is.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Net even het boekje erbij gepakt (versie 2021). Over gelijktijdig alle ramen openen lees ik niets, maar wel:
- Druk op het gesloten hangslot om de auto te vergrendelen.
- Druk langer dan 2 seconden op het gesloten hangslot om ook de ruiten en het open dak automatisch te sluiten
- Druk op het gesloten hangslot om de auto te vergrendelen.
- Druk langer dan 2 seconden op het gesloten hangslot om ook de ruiten en het open dak automatisch te sluiten
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 mei 2006 11:33
Auto: C5 3.0 V6 HDi Exclusive Berline
Opties: Adriatique 19" velgen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Perla Nera
Bij mij wordt dan het automatisch vergrendelen boven de 10 km/h uitgeschakeld als ik de knop langer dan 2 seconden ingedrukt houd.Biedzjee schreef: - Druk langer dan 2 seconden op het gesloten hangslot om ook de ruiten en het open dak automatisch te sluiten
Zo lees ik het ook online:
https://service.citroen.com/ACddb/?_ga= ... E0MDkzOS4w" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf pagina 79 staat die lock knop beschreven.
C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Verschil drukknop in de auto en die op de a.b.
In de auto regel je idd met langer drukken automatisch vergrendelen ( dat is bij alle moderne Citroen’s het geval ) , op de a.b de ramen ….
In de auto regel je idd met langer drukken automatisch vergrendelen ( dat is bij alle moderne Citroen’s het geval ) , op de a.b de ramen ….
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Ik bedoelde de knop met het (gesloten) hangslot op de afstandsbediening… niet die in de auto…Arjan Verkade schreef: Bij mij wordt dan het automatisch vergrendelen boven de 10 km/h uitgeschakeld als ik de knop langer dan 2 seconden ingedrukt houd.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 mei 2006 11:33
Auto: C5 3.0 V6 HDi Exclusive Berline
Opties: Adriatique 19" velgen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Perla Nera
Ah dat leek me ook logisch en had ik al eens geprobeerd. Nu nog even getest, zelfs na 10 sec knop indrukken op de afstandsbediening gebeurt er niets. De auto is dan van het slot af.
C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Net even bij mezelf geprobeerd (C5 bj 2013). Auto open, paar ramen (half) open. Daarna lang op het hangslot van de ab drukken en warempel: eerst hoor je de auto op slot gaan en vervolgens gaan de ramen omhoog….
Zou dit een BSI setting kunnen zijn? Bij m’n vorige tourer ging m’n automatische kofferbakklep meteen omhoog als ik de desbetreffende knop op de ab drukte, bij deze Tourer moet ik die (middelste) knop een paar seconden openhouden voordat de klep omhoog gaat…
Zou dit een BSI setting kunnen zijn? Bij m’n vorige tourer ging m’n automatische kofferbakklep meteen omhoog als ik de desbetreffende knop op de ab drukte, bij deze Tourer moet ik die (middelste) knop een paar seconden openhouden voordat de klep omhoog gaat…
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Ik bedoel, zou dit “gedrag” afhankelijk kunnen zijn van de BSI-versie die iemand heeft? Dan zou een update bepaalde functionaliteit kunnen toevoegen of “uitzetten”… maar ja, om daar nu een BSI-update voor te doen…. #neverchangeaworkingsystemBiedzjee schreef:Zou dit een BSI setting kunnen zijn?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 mei 2006 11:33
Auto: C5 3.0 V6 HDi Exclusive Berline
Opties: Adriatique 19" velgen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Perla Nera
Zojuist getest, dat werkt wel!!Biedzjee schreef:Net even bij mezelf geprobeerd (C5 bj 2013). Auto open, paar ramen (half) open. Daarna lang op het hangslot van de ab drukken en warempel: eerst hoor je de auto op slot gaan en vervolgens gaan de ramen omhoog….
Ik had eerder getest of je met de AB je ramen juist kon openen, blijkbaar kan je ze alleen dicht zetten...

C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique
Berichten: 581
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@Arjan:
Ik heb de documentatie voor je, hoe je bij de lichtsensor kunt komen.
Als je me je e-mail adres stuurt, kan ik het naar je mailen.
Groet,
Kees.
Ik heb de documentatie voor je, hoe je bij de lichtsensor kunt komen.
Als je me je e-mail adres stuurt, kan ik het naar je mailen.
Groet,
Kees.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Klopt! Ik vind dit ook een gemis. Bij de ph1 kon je inderdaad de ramen op afstand ook op een kier openzetten met de AB. Handig als je een hond in de auto hebt en even een boodschap moet doen in de zomer.Arjan Verkade schreef:Zojuist getest, dat werkt wel!!Biedzjee schreef:Net even bij mezelf geprobeerd (C5 bj 2013). Auto open, paar ramen (half) open. Daarna lang op het hangslot van de ab drukken en warempel: eerst hoor je de auto op slot gaan en vervolgens gaan de ramen omhoog….
Ik had eerder getest of je met de AB je ramen juist kon openen, blijkbaar kan je ze alleen dicht zetten...
Helaas is die functie op de ph3 niet meer aanwezig.
Wat wel weer handig is: als je de ramen open laat en het gaat regenen gaan ze meteen dicht. Dat dan weer wel

Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 581
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@Arjan:
File is verstuurd.
Groet,
Kees.
File is verstuurd.
Groet,
Kees.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Regen? Wat is dat ook alweer?H_H schreef:als je de ramen open laat en het gaat regenen gaan ze meteen dicht. Dat dan weer wel
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).