Pagina 2 van 2

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 04 aug 2021 13:25
door R1200C
H_H schreef:Boxmeer-Asten is 37km trouwens
Als ik de route vergelijk met die naar mijn garage in Eindhoven is het maar 200 meter minder. Dan rij ik net zo lief naar "mijn Eindhoven" ;-)

Kan het zijn dat ze vroeger ook in Berlicum zaten? Daar zat/zit ook een Hoefnagels en hun dochter heeft bij mij in de klas gezeten.

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 21 aug 2021 12:53
door Lucid
Wel bijzonder, hier in de kop van noord holland heb ik al 2 auto's van hoefnagels (helmond) gehad, en een vriend van mij heeft er ook 1.
Succes met de klacht bij de bovag.

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 21 aug 2021 14:11
door R1200C
De bovag komt niet veel verder dan "ga eens met ze praten"...

Een paar dagen geleden was het antwoord van de garage "we komen er op terug". Vervolgens krijg ik een rekening in de mail zonder verder bericht.

Naast het "ongepland verlies van brandstof" was ik na de beurt al een keer terug geweest omdat de rem rechts achter kraakte, voorheen nooit gehoord. Daar stond op de rekening ruim 250 euro voor terwijl op dezelfde factuur bij "onderhoudsbeurt uitvoeren" als eerste punt stond "controleren van de remmen".

Maar goed, ik heb besloten om het zo emotieloos als mogelijk af te handelen. Ben nog steeds laaiend als ik denk aan wat er had kunnen gebeuren als de benzine een iets andere richting in had gespoten...

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 21 aug 2021 15:23
door C5HDI110
Gewoon niet betalen omdat de rekening onduidelijk is, niet gespecificeerd, niet volgens afspraak, etc etc.
Fouten maken is menselijk, maar de rekening bij de klant/particulier neerleggen en je kop in het zand steken :x

Zo te lezen schuift de Bovag het af i.p.v. actie te ondernemen, daar heb je dus niets aan :?

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 21 aug 2021 17:36
door R1200C
Mijn grote voordeel is dat ik het deze keer allemaal via de mail heb laten lopen.

Het verhaal is nog steeds niet afgelopen maar ik ben al wel druk op zoek naar een andere garage, of ik ga gewoon weer terug naar Eindhoven...

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 21 aug 2021 21:24
door zweefbakkie
lees ik nou goed? 250 euro voor reparatie achter rem? hebben ze alles inc remklauw vervangen of zo?

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 22 aug 2021 17:27
door Kapitein Rob
Lucid schreef:Wel bijzonder, hier in de kop van noord holland heb ik al 2 auto's van hoefnagels (helmond) gehad, en een vriend van mij heeft er ook 1.
Succes met de klacht bij de bovag.
@Lucid: dat is dezelfde Hoefnagels die in Asten zit, daar is grootvader begonnen, zijn zoon heeft het bedrijf flink laten groeien en is in Helmond begonnen en diens zoon (dus kleinzoon oprichter) heeft het bedrijf in Helmond verkocht aan Driessen (in het kader van steeds grotere dealerschappen) en is in Asten verder gegaan.
Overigens auto's maken bijzondere reizen ;) . Toen ik in Friesland woonde heb ik in 1990 een XM (lease) besteld bij de Citroëndealer in Sneek. Twee jaar later heeft de leasemaatschappij -nadat iemand fors bij mij achterop gereden was- de auto aan een schadeherstelbedrijf in Overijsel verkocht.
In 1998 kom ik bij Van Soest in Bosschenhoofd en zie daar diezelfde XM (kenteken zat er nog op) als donorauto staan. Van Soest vertelde mij dat hij die auto een half jaar daarvoor in Vlissingen gekocht had..... :smt017

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 24 aug 2021 18:05
door R1200C
zweefbakkie schreef:lees ik nou goed? 250 euro voor reparatie achter rem? hebben ze alles inc remklauw vervangen of zo?
Sorry, dat is inclusief het onderzoeken waarom ik een trilling/rammel in mijn stuur heb als ik over ribbels rij door "de handrem opnieuw af te stellen".

Ja, ik weet het. Het zijn vakmensen! :roll:

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 27 aug 2021 08:42
door R1200C
Owkee, de klacht voor de Bovag gaat straks de deur uit. Gisteren avond laat een mail gekregen waarin werd gezegd dat het "zeer onwaarschijnlijk" is dat de benzine er op de snelweg uit zou zijn gekomen. Want dan zou ik zo'n stank in de auto moeten hebben geroken dat ik hem wel stil zou hebben gezet.

Tja, je kunt ook direct zeggen dat ik lieg...

Gelukkig kan ik aantonen (op basis van een verbruiksregistratie van ruim 2 jaar) wanneer ik hoeveel heb getankt en hoeveel er gereden is sindsdien. Daarnaast zal een pomp die niet aan staat geen benzine verplaatsen, het moet dus tijdens het rijden zijn gebeurd. Dus die vlieger gaat niet op.

Maar nou heb ik wel een vraag aan jullie: weet iemand wat de capaciteit van de brandstofpomp is? Oftewel hoeveel tijd heeft die pomp nodig om de tank leeg te trekken?

Verder schrijven ze dat ze het kraken van de achterrem wel hebben geconstateerd maar dat ze daar niets aan konden zien "want er zat een kap voor". Dus schijnbaar is een niet-normaal geluid bij inspectie van de remmen geen reden om daar naar te kijken. Daar moet de klant zelf om vragen. Gelukkig hoeft de klant niet te vragen om vervanging van ruitenwissers waarvan ik vond dat ze nog niet aan vervanging toe waren (want dat had ik dat wel gedaan) en het bijvullen van de ruitensproeiervloeistof. Dat laatste is een ergernis waar ik maar niet vanaf kom. Schrijf ... een half uur extra en laat die 1 euro aan vloeistof daar onder vallen. Geen haan die er naar kraait...

Ze willen "uit coulance en om het af te kunnen tikken" de huurauto, de ruitenwissers en brandstofreiniger van de factuur afhalen. Het feit dat ze een mega blunder hebben begaan boeit ze niet. De zo goed als volle tank Euro98 alleen al is duurder dan wat ze aan "coulance" bieden.

Straks de klacht richting de Bovag in orde maken en even contact opnemen met de rechtsbijstand.

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 27 aug 2021 08:55
door jjbstolk
Dat ze nu uit coulance al iets tegemoet komen geeft mij aan dat ze toch wel ergens begrijpen dat er iets niet goed is gegaan maar geen schuld willen erkennen.

Dit zou voor mij ook een principe kwestie zijn, zeker met zo'n reactie.

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 27 aug 2021 11:39
door R1200C
Geen idee wat ze denken...

Ze schreven dat ze het aanbieden van een leenauto een teken vonden dat ze meedachten met de klant. Laten ze even buiten beschouwing dat ik specifiek had aangegeven dat ik op woensdag mijn auto nodig had en het niet erg vond dat ze er pas op donderdag aan zouden beginnen maar nee, ze wilden op dinsdag al beginnen.

Dus het was hun keuze om mijn auto van de weg te houden. Verder is het bizar dat ze compleet voorbij blijven gaan aan het feit dat ze een gevaarlijke situatie hebben veroorzaakt. Mijn dochter dat op dat moment in de auto en dat neem ik ze heel erg kwalijk. Ik denk dat dat ook de hoofdreden is dat ik dit niet los laat...

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 27 aug 2021 14:29
door zweefbakkie
Het debiet van de brandstofpomp is best hoog, ergens rond de 100 liter per uur. e.e.a. afhankelijk van filter en leiding weerstand..

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 27 aug 2021 14:39
door R1200C
Top! Dat is precies wat ik wilde weten.

Een volle tank is bij mij ongeveer 55 liter, de rit was ongeveer 40 minuten dus zelfs als de tank helemaal tot aan de nok vol had gezeten had ik hem op die rit leeg kunnen blazen.

Ze hebben echt geen idee waar ze het over hebben ;-)

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 27 aug 2021 14:43
door JW-C5
........Een volle tank is bij mij ongeveer 55 liter,
Gelukkig gaat er iets meer in: ca 65 liter ;)
Hoeveel zat er nog in na deze ellende?

Groet,
JW

Re: Wat moet er allemaal los om bij de distributieriem te ko

Geplaatst: 27 aug 2021 14:55
door R1200C
Hij wilde niet eens meer starten dus ik zou zeggen leeg, of in ieder geval zo weinig dat de pomp niets meer naar voren kon sturen...

Even in de app gekeken: ik heb ruim 62 liter getankt inderdaad. Nou heb ik niet de gewoonte om hem helemaal tot het er uit loopt te vullen (eerste keer dat de pomp af slaat is voor mij eigenlijk "einde tank beurt") dus 65 is meer dan aannemelijk.