Dit is nog steeds de originele radio.Harm van Beek schreef:Het lijkt erop dat je radio op de constante voeding staat en niet geschakeld is.
Is het de originele (af fabriek) radio nog of is er naderhand een andere ingekomen?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2008 19:04
Auto: C5 Break 2.0HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10425
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 205000
Kleur: EXLD - Noir Obsidien
Locatie: Hoogeveen
Heerlijk zweven in een C5
----------------------------------
----------------------------------
- ex C5 2.0 HDI (Getuned naar 140PK)
ex Xsara Picasso 2.0 HDI (Getuned naar 115PK)
ex Xsara Picasso 1.8I 16V
ex Ford, 3 Fiats, 3 Suzuki's, Renault en Opel
C5club Bikkel


Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Is de res. sleutel ook met afst. bediening?
Gr. Ton.
Gr. Ton.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2008 19:04
Auto: C5 Break 2.0HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10425
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 205000
Kleur: EXLD - Noir Obsidien
Locatie: Hoogeveen
De reservesleutel heeft geen afstandsbediening.tonny25 schreef:Is de res. sleutel ook met afst. bediening?
Gr. Ton.
Heerlijk zweven in een C5
----------------------------------
----------------------------------
- ex C5 2.0 HDI (Getuned naar 140PK)
ex Xsara Picasso 2.0 HDI (Getuned naar 115PK)
ex Xsara Picasso 1.8I 16V
ex Ford, 3 Fiats, 3 Suzuki's, Renault en Opel
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Is het alarm misschien de boosdoener , ... ??? kun je in de lexia nagaan of deze foutmeldingen geeft m.b.t. 'alarm' , zou kunnen dat het alarm onnodig stroom verbruikt ??Folkers schreef:Na opening van de deuren staat in het MFD "anti-diefstal beveiliging" aan. De auto wil gelukkig wel starten.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2008 19:04
Auto: C5 Break 2.0HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10425
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 205000
Kleur: EXLD - Noir Obsidien
Locatie: Hoogeveen
Bij mijn weten zit er geen alarm op mijn C5Menno schreef:Is het alarm misschien de boosdoener , ... ??? kun je in de lexia nagaan of deze foutmeldingen geeft m.b.t. 'alarm' , zou kunnen dat het alarm onnodig stroom verbruikt ??Folkers schreef:Na opening van de deuren staat in het MFD "anti-diefstal beveiliging" aan. De auto wil gelukkig wel starten.
Heerlijk zweven in een C5
----------------------------------
----------------------------------
- ex C5 2.0 HDI (Getuned naar 140PK)
ex Xsara Picasso 2.0 HDI (Getuned naar 115PK)
ex Xsara Picasso 1.8I 16V
ex Ford, 3 Fiats, 3 Suzuki's, Renault en Opel
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Wellicht wel, maar weet je het niet.
Stap in, doe de deur op slot en beweeg...
Als er dan een oorverdovende herrie van je auto komt, heb je alarm...
Stap in, doe de deur op slot en beweeg...
Als er dan een oorverdovende herrie van je auto komt, heb je alarm...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dan moet je toch het probleem in o.a. aftermarket (?) accessoires zoeken , danwel iets van de huidige elektronica die blijft 'hangen' ( schakelaars v/d portieren ? , etc etc ) , ...
Probeer dat maar eens te zoeken
Probeer dat maar eens te zoeken
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Het lijkt erop dat het misschien in het contactslot zit! Is je contactslot te ruim of kan je de sleutel ruim bewegen in het slot!
In een peugeot ook een keer meegemaakt dat het contactslot af en toe sluiting maakte en daardoor ook de meest wazige storingen kreeg. Onder andere diefstalbeveiliging enz.
Ik kom hierop vanwege de melding diefstalbeveiliging en eco-mode en het af en toe niet starten. Nieuwe batterij inzender doen en (ik weet niet of dat kan) chip laten uitlezen op sleutel.
Wat de meeste automerken doen is chip uitlezen controleren en dan kan er gestsrt worden. Omdat je aangeeft dat ie het wel doet met de reservesleutel (soms dan) lijkt het mij erop dat het contactslot niet helemaal zuiver is.
Autoradio kan aan als sleutel eruit of op acc staat. Doet de autoradio het te lang dan gaat de auto in eco-mode ( val me er niet op aan maar ik dacht 30 minuten) Als de BC denkt dat de auto in acc staat dan kan de autoraduio aangaan.
In een peugeot ook een keer meegemaakt dat het contactslot af en toe sluiting maakte en daardoor ook de meest wazige storingen kreeg. Onder andere diefstalbeveiliging enz.
Ik kom hierop vanwege de melding diefstalbeveiliging en eco-mode en het af en toe niet starten. Nieuwe batterij inzender doen en (ik weet niet of dat kan) chip laten uitlezen op sleutel.
Wat de meeste automerken doen is chip uitlezen controleren en dan kan er gestsrt worden. Omdat je aangeeft dat ie het wel doet met de reservesleutel (soms dan) lijkt het mij erop dat het contactslot niet helemaal zuiver is.
Autoradio kan aan als sleutel eruit of op acc staat. Doet de autoradio het te lang dan gaat de auto in eco-mode ( val me er niet op aan maar ik dacht 30 minuten) Als de BC denkt dat de auto in acc staat dan kan de autoraduio aangaan.
Op de computer mumbo-jumbo lijkt het mij ook op een slecht contactslot. Heb dit probleem ook eens geweten met een Ford (-rijd je naar het stort
) Focus.
Kerel trof zijn wagen ook vaak met spelende radio aan (en dus leeggetrokken batterij...)
Kerel trof zijn wagen ook vaak met spelende radio aan (en dus leeggetrokken batterij...)
C5club Bikkel


Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Als je met de res. sl. het slot open maakt bestuur je de electronica van de slot kant uit met de afst. bed. stuur je van de andere kant de informatie als dit verschil uitmaakt kan het misschien aan de bedrading bij de deurstijl liggen of aan het slot zelf zit ook electronica in verwerkt voor besturing van de rest.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Uuhhmm, Tonny25, zou je alsjeblieft wat punten en/of komma's willen neerzetten? Kan er weinig van maken zo... 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Exact mijn idee, al kwam dat wat minder uit de verfHarm van Beek schreef:Het lijkt erop dat je radio op de constante voeding staat en niet geschakeld is.
Is het de originele (af fabriek) radio nog of is er naderhand een andere ingekomen?
Volgens mij krijg je normaliter de radio niet spelend in de C5 zonder het contact aan te zetten.
OTOH, hij gaat aan als je al in de auto bent geweest.
Dan zou idd het contactslot kunnen blijven hangen oid, met als gevolg dat e.e.a. aangeschakeld blijft, wat je accu leegtrekt.
Dat zou de Eco modus moeten voorkomen, waardoor die aanspringt.
Johan
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2008 19:04
Auto: C5 Break 2.0HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10425
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 205000
Kleur: EXLD - Noir Obsidien
Locatie: Hoogeveen
Het contactslot lijkt inderdaad heel aannemelijk, maar is dit op een of andere manier te controleren, behalve de controle op ruimte op de sleutel?jpiek schreef:Exact mijn idee, al kwam dat wat minder uit de verfHarm van Beek schreef:Het lijkt erop dat je radio op de constante voeding staat en niet geschakeld is.
Is het de originele (af fabriek) radio nog of is er naderhand een andere ingekomen?
Volgens mij krijg je normaliter de radio niet spelend in de C5 zonder het contact aan te zetten.
OTOH, hij gaat aan als je al in de auto bent geweest.
Dan zou idd het contactslot kunnen blijven hangen oid, met als gevolg dat e.e.a. aangeschakeld blijft, wat je accu leegtrekt.
Dat zou de Eco modus moeten voorkomen, waardoor die aanspringt.
Heerlijk zweven in een C5
----------------------------------
----------------------------------
- ex C5 2.0 HDI (Getuned naar 140PK)
ex Xsara Picasso 2.0 HDI (Getuned naar 115PK)
ex Xsara Picasso 1.8I 16V
ex Ford, 3 Fiats, 3 Suzuki's, Renault en Opel
hmm, geen idee, misschien heeft onze huisdealer suggesties??
Het enige wat ik kan bedenken is meten aan het contactslot.
Het enige wat ik kan bedenken is meten aan het contactslot.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Jawel, alleen gaat de radio uit zodra de Eco-mode inschakelt. Dat gebeurt na x minuten, instelbaar via BSI.jpiek schreef:Volgens mij krijg je normaliter de radio niet spelend in de C5 zonder het contact aan te zetten.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije



