Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Dit zijn de remmen die ik had gekocht.
https://www.mister-auto.be/fl/remblokke ... 77dc1b30be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mister-auto.be/fl/remblokke ... 77dc1b30be" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik naar deze plaatjes kijk, kan er maar op één manier gemonteerd worden omdat de pennen bij de exemplaren met de veertjes op een andere positie zitten dan bij de blokken zonder de veertjes.
Dat moet je bij de montage toch gemerkt hebben?
Groet,
JW
Dat moet je bij de montage toch gemerkt hebben?
Groet,
JW
Ik zie geen verschil hoor. En ze passen in de remklauw. Maar de rem met veertje moet dus dan aan de kant van de zuiger komen?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het verschil is 90 graden
Bij de blokken met de veertjes zitten ze in een "horizontaal" vlak, bij die andere "verticaal", 90 graden gedraaid tov die eerste.
Dat kan dus nooit goed passen als je ze verwisselt, dan vallen die pennen niet in de gleuf waarin ze horen te vallen.
Je moet dus kijken hoe die gleuf zit in het vaste gedeelte, dat je niet kunt verdraaien. Daarin moet de ene, de andere komt dan in de gleuf van de remzuiger die in de juiste positie moet komen te staan.
Zó zou het moeten werken, als ik naar die blokken kijk.
Groet,
JW
Bij de blokken met de veertjes zitten ze in een "horizontaal" vlak, bij die andere "verticaal", 90 graden gedraaid tov die eerste.
Dat kan dus nooit goed passen als je ze verwisselt, dan vallen die pennen niet in de gleuf waarin ze horen te vallen.
Je moet dus kijken hoe die gleuf zit in het vaste gedeelte, dat je niet kunt verdraaien. Daarin moet de ene, de andere komt dan in de gleuf van de remzuiger die in de juiste positie moet komen te staan.
Zó zou het moeten werken, als ik naar die blokken kijk.
Groet,
JW
Ok. Snap het. Je bedoelt de achterkant van de remblokken. Daar had ik niet op gelet.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ok. Zal het eens demonteren als ik tijd heb. Ik laat je dan iets weten
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ja ik ga even aan m’n gebuur vragen of ik vanmiddag zijn garage mag gebruiken
Vanmiddag mag ik de garage gebruiken van mijn gebuur. Dan bekijk ik het
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hey. Heb maar 1kant kunnen doen . Straks doe ik de andere kant.
Dus het remblokje met de horizontale bolletjes heb ik aan de kant van de niet zuiger geplaatst. Net als op de afbeelding in de handleiding. Had inderdaad de 2 remblokken van plaats verwisseld. Het remblokje met de v veertje heb ik kant van de zuiger geplaatst. De platte kant word aangedrukt door de zuiger. De 2 bolletjes zijn breder dan de afstand van de uitsparingen van de zuiger. Dus deze centreren eigenlijk de remblok. Dat heb ik ontdekt. De bolletjes van de blokjes krijg je nooit in de zuiger. De tussenafstand klopt niet omdat te doen. Ben zelf om een nieuwe set gegaan in de winkel. En komt op het zelfde neer. Dus denk dat het nu wel goed is. Straks een proefritten gaan doen
Dus het remblokje met de horizontale bolletjes heb ik aan de kant van de niet zuiger geplaatst. Net als op de afbeelding in de handleiding. Had inderdaad de 2 remblokken van plaats verwisseld. Het remblokje met de v veertje heb ik kant van de zuiger geplaatst. De platte kant word aangedrukt door de zuiger. De 2 bolletjes zijn breder dan de afstand van de uitsparingen van de zuiger. Dus deze centreren eigenlijk de remblok. Dat heb ik ontdekt. De bolletjes van de blokjes krijg je nooit in de zuiger. De tussenafstand klopt niet omdat te doen. Ben zelf om een nieuwe set gegaan in de winkel. En komt op het zelfde neer. Dus denk dat het nu wel goed is. Straks een proefritten gaan doen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Dan zit nu het blok tegen de klauw wel goed maar die bij de zuiger niet.
De pinnen op het blok moeten en kunnen eigenlijk maar op één manier IN de zuiger vallen. Nu wordt de remdruk op die twee pinnen overgebracht. ( En kan de zuiger draaien bij het gebruik van de handrem?)
De pinnen op het blok moeten en kunnen eigenlijk maar op één manier IN de zuiger vallen. Nu wordt de remdruk op die twee pinnen overgebracht. ( En kan de zuiger draaien bij het gebruik van de handrem?)
Alles werkt naar behoren. De zuiger draait. En de elektrische handrem werkt. Als die 2 pinnen erin moeten? Hoe komt het dan dat deze bij geen enkele set erin passen?
Heb 1 set van mister auto en 1 set van een auto onderdelen winkel. Kan toch niet dat bij beiden de tussen afstand van de remblok te groot is dat deze over de zuiger valt?
Heb 1 set van mister auto en 1 set van een auto onderdelen winkel. Kan toch niet dat bij beiden de tussen afstand van de remblok te groot is dat deze over de zuiger valt?


