V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ben ik deels met je eens.
Mijn huidige crv heeft wel 4wd en mijn vorige niet.
En hoewel deze pas inwerking treedt als de auto het nodig vindt, merk ik wel het verschil.
Bij de 2wd had ik vaker last van wielspin op nat wegdek, en bij deze is dat totaal niet het geval.
Zal ook aan de banden liggen, de vorige had goodyear en deze heeft michelin.
Maar al met al merk ik toch wel de meerwaarde van de 4wd op deze auto.

Zal er ook mee te maken hebben dat deze oorspronkelijk als 4 wd ontworpen iis en later een 2 wd van gemaakt is.


En wat betreft de prijs, ik heb hem in belgie eens uitgeteld en dan zat ik toch dik in de 40000€
En dan heb je toch al veel keuze hier.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
R1200C schreef:Zolang een auto niet van de verharde weg af gaat is 4x4 nergens voor nodig. Ja, het heeft voordelen maar die benut je zo zelden.
Met dat argument overtuig je me niet echt. Ik kan met deze redenering ook ABS en ESP, zelfs airbags en autogordels wegredeneren, terwijl iedereen snapt dat dat nut heeft.

Onder wat minder optimale rijcondities on-road kan je er wel degelijk voordelen bij hebben.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ongetwijfeld.
Maar als je er de voordelen van opnoemt, geef dan ook de andere kant, de nadelen.
Die zijn er zeker ook, zoals dat het kostenverhogend werkt bij de aanschaf, en voorts dat het een hoger brandstof verbruik geeft.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
En gewicht niet te vergeten. Met als bijkomend gevolg een hoger verbruik inderdaad.

Maar het is mij niet begonnen om mensen te overtuigen van mijn gelijk. 4x4 kan wel degelijk nut hebben in extreme omstandigheden (wielspin wordt in 9 van de 10 gevallen veroorzaakt door de rechter voet...) maar dat een SUV "minder waarde" zou hebben als er geen 4x4 op zit vind ik bijzonder. Komt misschien omdat ik op een andere manier van 4x4 gebruik maak, en dan nog moet ik zeggen dat ik zelfs in het terrein prima uit de voeten kan met 2 aangedreven wielen. Onze oude Land Rover heeft geen permanente 4x4 namelijk en komt nog steeds uit kuilen waar mensen met hyper modern spul in vast blijven zitten.

Nou mist die ouwe ook abs, esp, cruise control, parkeersensoren (zowel voor als achter!), brandstofinspuiting, airbags (heeft wel driepuntsgordels als upgrade) en een bult vermogen maar eerlijk gezegd: de Aircross heeft ook geen autopilot en dat is nou een van de dingen die een moderne auto standaard zou moeten hebben want de grootste oorzaak van ongelukkig is en blijft de mens...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Dan was het in mijn geval de 1 op 10.
Koppel was te veel voor de voorwielen, je hoefde echt niks geks te doen.

En wat die rijhulp middelen betreft, dat is best aardig als iedereen dat heeft.
Mijn wagen is er mee uitgerust en het is leuk.
Houdt afstand met de voorganger, blijft mooi tussen de lijnen...
Maar!!!
Helaas zijn er ook andere mensen op de weg,
Als een auto op het rechter rijvak wat heen en weer beweegt, doordat de bestuurder met andere dingen bezig is, dan remt hij af omdat de auto denkt dat er gazt ingehaald worden.
Chauffeurs die ff voor je invliegen zorgen ervoor dat de auto plots afremt etc.o
Werkt prima, maar vaak irritant omdat er net gebeurd wat je niet wil :lol:


En verbruik, tov mijn handbak 2wd en minder pk verbruikt deze met automaat, 4wd en wat extra pk precies 1 liter diesel,meer per 100km.
Bij mijn rijstijl ;)
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Roman schreef:Dan was het in mijn geval de 1 op 10.
Koppel was te veel voor de voorwielen, je hoefde echt niks geks te doen.
En hoe wordt bepaald hoeveel koppel er naar de wielen gaat? :smt017 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar zonder dollen, dat kan natuurlijk ook aan je banden hebben gelegen of iets anders. Had de 2wd overigens andere elektronica dan de 4wd? Daar kan ook het verschil zitten toch?

Even los van deze afdwaling: gaat de Aircross trouwens genoeg vermogen krijgen om met volle belading de Zwitserse Alpen aan te kunnen? Reden dat ik geen 1.8 meer wilde in mijn C5 was dat die op de snelweg daar soms terug viel naar "langzamer dan vrachtwagen"-snelheid...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dingetje met SUV's met veel koppel en 2WD voor is dat de koets zo zwaar en hoog is dat het geheel bij flink optrekken de voorwielen te weinig belast. Ik heb zelf zo'n leaseblik gehad, met 2WD helaas. Zodra het niet droog was buiten kon je normaal optrekken wel vergeten, zoveel invloed had dat. En om nu altijd je ritten zo te plannen dat je alleen heuvelaf accelereert, nah...
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 mar 2009 10:56
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Locatie: Roosendaal
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
vrijdag 9 november 1 dag aanwezig bij de dealer in Bergen op Zoom.
Alfa foto kwijt
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 327
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:58
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Locatie: Arnhem
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
zijn de trekgewichten bekend?
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Van li naar rechts

De 1,5 hdi
De 1,2 puurtech
De 1.6 thp, of nu ook puurtech.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Locatie: Rijnmond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Geen THP meer. Heet nu allemaal puretech.

Iemand vond hem trouwens duur? Ik ook.

Maar de 3008 kost ook minimaal 30.000 en die gaan als warme broodjes. Al anderhalf jaar. Levertijd is 5 maanden als je geluk hebt 4.

Dus ja, kennelijk is er wel een markt voor.
Mijn zwager had wel een C5. ;-) Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 mar 2009 10:56
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Locatie: Roosendaal
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Apart dat er op de belgische Citroen website al zoveel meer te vinden is. Ook dat er een instapversie is van net geen 23000 euro, met plastic wieldoppen!
Alfa foto kwijt
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
C5 Aircross vanaf 2018

Bericht door Menno »

Nederland is altijd later met introductie , en de prijzen en kortingen in Be sowieso veel vriendelijker ( geen bpm )

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
C5 Aircross vanaf 2018

Bericht door H_H »

R1200C schreef:Zolang een auto niet van de verharde weg af gaat is 4x4 nergens voor nodig. Ja, het heeft voordelen maar die benut je zo zelden.

Overigens staat er dat de hybride wel awd heeft dus als mensen willen dan kan het wel.
Je gaat uit van de Nederlandse markt maar het afzetgebied van psa is vele malen groter dan dat en in al die andere gebieden is een ware 4x4 een geduchte concurrent in dit segment. Dus enige 4x4 kwaliteiten of andere features die niet specifiek NL gerelateerd zijn hebben wel degelijk
Nut.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
H_H schreef:een ware 4x4
:lol: :lol: :lol:

Dat er plekken op de wereld zijn waar 4x4 handig is bestrijd ik niet (doe mij maar een Panda 4x4 in de Italiaanse bergen!), sterker nog, ook in Nederland heeft 4x4 wel degelijk nut en zal het bestuurders nog meer ondersteunen zodat ze zelf nog minder vaardigheden hoeven te hebben en nog minder na hoeven te denken. Maar een "ware" 4x4 komt toch echt zelden in Nederland tot zijn recht en ik durf het wel aan dat het in 95+% van het afzetgebied van PSA geen technische toegevoegde waarde heeft. Ja, er zijn altijd situaties te bedenken waarbij 4x4 de bestuurder werk uit handen neemt. Maar geef mij een SUV met 4x4 en ik laat je zien waar de SUV 4x4 je in de steek zal laten. Mag je hem zelf wassen daarna overigens ;-)

Denk je echt dat als PSA verwacht dat 4x4 in een land een grote toegevoegde (economische!) waarde heeft ze maar twee wielen gaan aandrijven? Nee, die kijken gewoon naar wat zij denken dat gaat verkopen en dat zetten ze op de markt.

Zitten/zaten Citrofielen te wachten op een auto zonder bollen? Nee, maar de leasebak rijders wel. Daar telt bijtelling zwaarder dan comfort, looks, rijeigenschappen etc. En daar kijken de fabrikanten naar want dat is geld in het laatje. Dat geld komt niet van de mensen die hier rond hangen en in een auto van 10+ jaar rijden...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Plaats reactie