Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Even snel onder de auto, in de wielkuip gekeken.....
Zo te zien lijkt het mogelijk om een stuk krimpkous te doen om die overgang, met een grotere diameter dan om de rest van de kabel gaat.
Wat ik niet zo gauw kan zien hoe het zit met de bewegelijkheid op dat punt.
Oftewel, zal krimpkous daar omheen het eea aan noodzakelijke beweging belemmeren?
En zal het dan niet snel weer gaan scheuren als het daar inderdaad moet bewegen?
Groet,
JW
Zo te zien lijkt het mogelijk om een stuk krimpkous te doen om die overgang, met een grotere diameter dan om de rest van de kabel gaat.
Wat ik niet zo gauw kan zien hoe het zit met de bewegelijkheid op dat punt.
Oftewel, zal krimpkous daar omheen het eea aan noodzakelijke beweging belemmeren?
En zal het dan niet snel weer gaan scheuren als het daar inderdaad moet bewegen?
Groet,
JW

V.I.P.


Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Vandaag
is mijn 'dame' opnieuw voor de keuring geweest, en is de handremkabel vervangen. Ik heb de garagemannen gevraagd om de verwijderde kabel te bewaren, want ik wilde deze toch wel 'ns van heel dichtbij bekijken. Nou..., ik hoefde niet lang te kijken. De kabel was idd. ondubbelzinnig aan z'n eind. Zelfs verschillende binnenkabeltjes waren kapot en de overigen waren uitgerekt, daar waar die dikke beschermpijp ophoudt. Hierover geen twijfel meer, maar dat bracht me toch terug op een gevoel dat ik een tijd geleden eens had, en beschreef onder de noemer:
------------------------------------------
"Variabele stand handrempook"
Vanmiddag kon ik mijn handrempook in één keer veel hoger optrekken dan voorheen, en dacht meteen; kabel kapot. Echter, na nog enkele keren proberen reageerde de hr.pook weer als voorheen. In alle gevallen funktioneerde de handrem volledig naar behoren....... .
-------------------------
En het zou mij niet verwonderen, als het doorscheuren van de 'beschermpijp' en de 'rek' van de verroeste binnenkabels daar toch mee te maken hebben gehad, WANT... de handrem voelt nu weer 'strak' aan.
Groet, Zietroen
is mijn 'dame' opnieuw voor de keuring geweest, en is de handremkabel vervangen. Ik heb de garagemannen gevraagd om de verwijderde kabel te bewaren, want ik wilde deze toch wel 'ns van heel dichtbij bekijken. Nou..., ik hoefde niet lang te kijken. De kabel was idd. ondubbelzinnig aan z'n eind. Zelfs verschillende binnenkabeltjes waren kapot en de overigen waren uitgerekt, daar waar die dikke beschermpijp ophoudt. Hierover geen twijfel meer, maar dat bracht me toch terug op een gevoel dat ik een tijd geleden eens had, en beschreef onder de noemer:
------------------------------------------
"Variabele stand handrempook"
Vanmiddag kon ik mijn handrempook in één keer veel hoger optrekken dan voorheen, en dacht meteen; kabel kapot. Echter, na nog enkele keren proberen reageerde de hr.pook weer als voorheen. In alle gevallen funktioneerde de handrem volledig naar behoren....... .
-------------------------
En het zou mij niet verwonderen, als het doorscheuren van de 'beschermpijp' en de 'rek' van de verroeste binnenkabels daar toch mee te maken hebben gehad, WANT... de handrem voelt nu weer 'strak' aan.
Groet, Zietroen

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:51
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195650
Kleur: zwart
Dus als ik goed begrijp ik neem een stuk krimpkous van 20mm en neem een lengte vanaf nummer 71 tot nummer 2 dat ik goed zit ? Ik wil dit namelijk preventief doen als ik binnenkort als ik mijn remmen ga vervangen.
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2013 23:20
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Locatie: Almere
Ook mijn dame is bij alweer de derde APK in 2,5 maand afgekeurd. Ditmaal ook scheurtjes in beide handremkabels ter hoogte waar deze de buis in gaat.
Aangezien ik geen brug heb en nog te weinig ervaring heb met henzelf sleutelen is mijn vraag:
Is er iemand in Almere die mij kan helpen met het vervangen van deze kabels? Daarnaast moet ook het rubber van de linker stuurkogel vervangen worden. Aangezien het advies is om de kogel zelf ook te vervangen, lijkt me dat een verstandig om mee te nemen.
Ik hoor graag wie mij een helpende hand kan bieden.
Aangezien ik geen brug heb en nog te weinig ervaring heb met henzelf sleutelen is mijn vraag:
Is er iemand in Almere die mij kan helpen met het vervangen van deze kabels? Daarnaast moet ook het rubber van de linker stuurkogel vervangen worden. Aangezien het advies is om de kogel zelf ook te vervangen, lijkt me dat een verstandig om mee te nemen.
Ik hoor graag wie mij een helpende hand kan bieden.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je zou eens bij d&o moeten vragen.
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2013 23:20
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Locatie: Almere
Dank C5Jan,
dit blijft altijd een goede optie als ik een specialist om de hoek zoek.
Voor de klus zoek ik geen garage. Iemand die zelf regelmatig sleutelt aan de wagen en het leuk vindt en de mogelijkheid heeft om samen met mij de handremkabels wilt vervangen.
dit blijft altijd een goede optie als ik een specialist om de hoek zoek.
Voor de klus zoek ik geen garage. Iemand die zelf regelmatig sleutelt aan de wagen en het leuk vindt en de mogelijkheid heeft om samen met mij de handremkabels wilt vervangen.
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Zelf nu in 4 jaar tijd 2 keer gedaan. Nu de overgang van buisje naar buitenkabel goed in de krimpkous gezet. De 2e keer iets meer dan een uurtje nodig gehad (incl koffie
).
Dit op een grote smeerkuil. Zonder brug of smeerkuil een heel gepruts.
Ik was ook iemand die de handrem eigenlijk nooit gebruikte. Dit is voor de soepelheid natuurlijk ook niet goed. Nu aangeleerd om hem dagelijks te gebruiken als ik hem weg zet.

Dit op een grote smeerkuil. Zonder brug of smeerkuil een heel gepruts.
Ik was ook iemand die de handrem eigenlijk nooit gebruikte. Dit is voor de soepelheid natuurlijk ook niet goed. Nu aangeleerd om hem dagelijks te gebruiken als ik hem weg zet.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruik dat ding ook nooit (in Nederland)
En ben uren op mijn rug bezig geweest om die waardeloze pijpjes eruit en erin te krijgen.
Geloof niet dat er heel veel mensen zijn die dit klusje leuk vind om te doen op straat.
Op een brug is het een ander verhaal.
En ben uren op mijn rug bezig geweest om die waardeloze pijpjes eruit en erin te krijgen.
Geloof niet dat er heel veel mensen zijn die dit klusje leuk vind om te doen op straat.
Op een brug is het een ander verhaal.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De enige hits in Google op "handremkabel leuk" bevatten allemaal een ontkenning...
Oh, op een saabrijder na die blij is dat hij weer leuk met zijn auto kan spelen in de sneeuw....
Oh, op een saabrijder na die blij is dat hij weer leuk met zijn auto kan spelen in de sneeuw....
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Een leuk karweitje vind ik het ook niet. En zal het ook niet zonder brug of kuil doen.
Daarom de overgangen nu ook goed ingepakt
Daarom de overgangen nu ook goed ingepakt

Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Iets ruimere pijpjes van RVS toepassen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
waarom is dat niet na te maken in RVS , wij moesten vroeger op camions en op de bussen de leidingen zelf maken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
RVS kun je ook plooien.