Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Heb je de mogelijkheid om de accu op te laden of een andere te plaatsen? 
Een goede stroomvoorziening is erg belangrijk. Via startkabels blijft het lastig (behalve als je zeer professionele gebruikt).
Dat zou ik als eerste stap doen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Een goede stroomvoorziening is erg belangrijk. Via startkabels blijft het lastig (behalve als je zeer professionele gebruikt).
Dat zou ik als eerste stap doen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Hallo,
Hier weer even een update. Accu helemaal opgeladen en weer getracht de auto te starten. Helaas zonder resultaat. Motor lijkt even aan te slaan en dan is het gelijk weer over. Hierna een andere accu en bobine geprobeerd. Ook dit zonder resultaat, dus deze onderdelen zijn uitgesloten. Auto wil niet starten en stinkt lekker naar de benzine. Ook al nieuwe bougies geprobeerd, maar ook dit werkt niet. Gisteren accu weer volledig opgeladen en vandaag weer aan de klus. Gekeken of ik draden kon vinden waar een probleem vandaan zou kunnen komen. Zo op het eerste zicht niets gevonden. Maar weer een startpoging gedaan zonder resultaat. Bougies zijn zeiknat van de benzine, dus die pomp doet het wel
. Hierna ben ik terug gaan lezen en zoeken op het forum en kwam op de optie startblokkering. Dit omdat de ecomodus ook blijft staan. Als ik de accu loshaal en weer vastmaak kan ik alles bedienen, ramen en open dak. Na 1 startpoging is dit weer klaar. Als ik dan vervolgens de accu loshaal en weer vastmaak kan ik alles weer bedienen. Auto vergrendeld met de sleutel en na ca 10 seconden weer geopend.  Even leek het erop dat dit probleem verholpen was, dus waarom niet nog een keertje starten. Helaas, helaas. Hij startte niet en de raambedieningen werkten weer niet. Bougies weer verwijderd en voordat ik de andere droge bougies zou gaan plaatsen even de vonk gecontroleerd. De vonk is nog steeds oranje van kleur. Dit lijkt te duiden op te lage spanning en dus ook te lage temperatuur, waardoor er geen ontsteking kan plaatsvinden. Nog even geen bougies teruggeplaatst om de benzine wat te laten verdampen. Als de nokkenassensor en de sensor op het vliegwiel niet goed werken. Heb ik dan een vonk? of heb ik dan niets. Misschien moet ik het aan deze kant gaan zoeken. Word een eindeloos verhaal denk ik. Misschien iemand nog een tip. Als de motor schade zou hebben omdat hij zonder olie gedraaid zou hebben verwacht ik eigenlijk geen problemen met de vonk van de bougies. Eerder schade aan de lagers die zonder smering hebben gestaan.Ik ga morgen in ieder geval even kijken bij een C5.
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
Ton.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Hier weer even een update. Accu helemaal opgeladen en weer getracht de auto te starten. Helaas zonder resultaat. Motor lijkt even aan te slaan en dan is het gelijk weer over. Hierna een andere accu en bobine geprobeerd. Ook dit zonder resultaat, dus deze onderdelen zijn uitgesloten. Auto wil niet starten en stinkt lekker naar de benzine. Ook al nieuwe bougies geprobeerd, maar ook dit werkt niet. Gisteren accu weer volledig opgeladen en vandaag weer aan de klus. Gekeken of ik draden kon vinden waar een probleem vandaan zou kunnen komen. Zo op het eerste zicht niets gevonden. Maar weer een startpoging gedaan zonder resultaat. Bougies zijn zeiknat van de benzine, dus die pomp doet het wel
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
Ton.
V.I.P.

    			        
Berichten: 612
      		Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer exclusive aut
      			      		      			      				Opties: leer
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 1164CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 143000
      			      		      			      				Kleur: rouge profond
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Het heeft er alle schijn van dat die accu 0,0 capaciteit meer heeft. Kun je geen goede en geladen  accu lenen ?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					C5 Break 2.0i exclusive 2002
    				
    				    			C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Heb al een andere accu geprobeerd. Ook dat was zonder succes. Ook met zo'n power start apparaat geprobeerd. Helaas hetzelfde verhaal. De auto doet een poging om aan te slaan, maar net als je denkt "nu gaat het gebeuren" is het weer klaar. Ga zo kijken of ik storing uit kan lezen. Misschien brengt dat iets van duidelijkheid.
Toch bedankt voor het mee denken.
Groeten.
Ton.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Toch bedankt voor het mee denken.
Groeten.
Ton.
Berichten: 3646
      		Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
      			      		      			      				Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 160kkm
      			      		      			      				Kleur: Blanc Banquise
      			      		      			      				Locatie: 0227
      			      		      		
      		      		      		        Massa al gecontroleerd?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Heb zojuist storing uit gelezen. Heel veel oliedrukalarm, maar dat kan bij een defecte oliepomp.
Ook storingcode P0341 => referentiesensor cilinder 1.
Status is een permanente storing
Gegevens Kortsluiting naar massa, kortsluiting met plus en een onderbroken circuit.
Zou dit de reden zijn dat ie niet starten wil?
En waar zit de sensor. Als het helemaal diep in de motor zit denk ik dat het een dure kwestie gaat worden. Denk dat ik dan de handdoek in de ring ga gooien.
Alvast bedankt voor de support.
Ton.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ook storingcode P0341 => referentiesensor cilinder 1.
Status is een permanente storing
Gegevens Kortsluiting naar massa, kortsluiting met plus en een onderbroken circuit.
Zou dit de reden zijn dat ie niet starten wil?
En waar zit de sensor. Als het helemaal diep in de motor zit denk ik dat het een dure kwestie gaat worden. Denk dat ik dan de handdoek in de ring ga gooien.
Alvast bedankt voor de support.
Ton.
Berichten: 2181
      		Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 188000
      			      		      			      				Kleur: grijs.
      			      		      			      				Locatie: Breda
      			      		      		
      		      		      		        Volgens mij is dat de krukassensor. Die zit boven op het koppelingshuis ter hoogte van het vliegwiel. Als die kapot is doet hij inderdaad niets en kan zelfs de oorzaak van je problemen zijn voor het definitieve overlijden.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
    				
    				    			Berichten: 3646
      		Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
      			      		      			      				Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 160kkm
      			      		      			      				Kleur: Blanc Banquise
      			      		      			      				Locatie: 0227
      			      		      		
      		      		      		        Check eerst je massa.
Even een losse kabel van je min naar het blok.
Gezien het feit dat ze niet goed vonkt....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Even een losse kabel van je min naar het blok.
Gezien het feit dat ze niet goed vonkt....
Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Check de distributie timing eerst maar eens. 
Als de referentie sensor niet werkt vonkt hij niet en spuit hij niet in.
De massa van de motor zal het waarschijnlijk niet zijn. Dan gaat hij nauwelijks rond.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als de referentie sensor niet werkt vonkt hij niet en spuit hij niet in.
De massa van de motor zal het waarschijnlijk niet zijn. Dan gaat hij nauwelijks rond.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Hallo,
Bedankt voor de tips. Als de timing van de distributie niet goed zou staan geeft ie dan een permanente storing zoals ik hierboven beschreven heb? Kortsluiting naar massa en plus en een onderbroken circuit? Voor zover ik weet staat alles op tijd en na 2 omwentelingen paste de borgpennen ook nog. Hierna heeft de motor eigenlijk niet meer gestart. Voor ik de distributie losmaakte om de oliepomp te wisselen heb ik ook nog merkstrepen gezet op de riem en bij de tandwielen. Alles staat hetzelfde als voor de pomp wissel. Misschien dat er een breuk in de kabels naar de sensor zit. Weet alleen niet helemaal waar de sensor zit. Bovenop de kleppendeksels zit iets waar een stekker aan vastzit. Dit zit aan de zijde van de nokkenastandwielen. Als dit de plek is ga ik morgen maar weer even kijken of ik iets kan vinden. Is de sensor door te meten?
Als ik iets meer weet zal ik het laten weten. Hoop dat iemand mij kan vertellen waar de sensor zit.
Morgen ga ik kijken naar een C5 break. Zijn er nog aandachtspunten waar ik op moet letten?
Groeten.
Ton
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Bedankt voor de tips. Als de timing van de distributie niet goed zou staan geeft ie dan een permanente storing zoals ik hierboven beschreven heb? Kortsluiting naar massa en plus en een onderbroken circuit? Voor zover ik weet staat alles op tijd en na 2 omwentelingen paste de borgpennen ook nog. Hierna heeft de motor eigenlijk niet meer gestart. Voor ik de distributie losmaakte om de oliepomp te wisselen heb ik ook nog merkstrepen gezet op de riem en bij de tandwielen. Alles staat hetzelfde als voor de pomp wissel. Misschien dat er een breuk in de kabels naar de sensor zit. Weet alleen niet helemaal waar de sensor zit. Bovenop de kleppendeksels zit iets waar een stekker aan vastzit. Dit zit aan de zijde van de nokkenastandwielen. Als dit de plek is ga ik morgen maar weer even kijken of ik iets kan vinden. Is de sensor door te meten?
Als ik iets meer weet zal ik het laten weten. Hoop dat iemand mij kan vertellen waar de sensor zit.
Morgen ga ik kijken naar een C5 break. Zijn er nog aandachtspunten waar ik op moet letten?
Groeten.
Ton
Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        De referentiesensor is de nokkenassensor. Is deze storing te wissen?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Ik kan de storing resetten en dan is de lijst leeg. Als ik de motor probeer te starten komt de storing weer terug als permanente storing met de kortsluitingen en al. Hij is even uit de lijst, maar keert ook gelijk weer terug.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 2181
      		Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 188000
      			      		      			      				Kleur: grijs.
      			      		      			      				Locatie: Breda
      			      		      		
      		      		      		        Aan de kant van de tandwielen zitten volgens mij de nokkenasverstellers. Ik dacht dat de positiesensoren aan de andere kant zitten.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
    				
    				    			Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Heb je iets van een scoop of een led spanningzoeker?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Helaas het ik geen scoop of LED spanningszoeker. Het enige is een multimeter. ik neem aan dat de sensor bij het passeren van de nokkenas een verandering in spanning of weerstand krijgt door een op de nokkenas aanwezig merkpunt waar de sensor op reageert. In principe kan ik de motor op de startmotor laten draaien en kijken of het signaal veranderd. Gaat dit te snel kan ik de motor ook tornen. Zou dit een optie zijn?
Groeten.
Ton.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Groeten.
Ton.


