Pagina 2 van 2

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 15 aug 2017 22:55
door willy4
willy4 schreef:eerst eens uitlezen met de lexia.
gokken is meestal dokken ;)
heb je hem al uitgelezen?
het geeft je veel informatie en je gebruikt het niet.

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 22 aug 2017 10:31
door c5automaat
met uitlezen kwamen er geen bijzondere zaken uit. het is niet alleen bij stationair maar ook met het rijden.
wordt vervolgt

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 22 aug 2017 10:38
door JW-C5
Waarmee is hij uitgelezen?
Is dat met een Diagbox/Lexia gedaan, of met een standaard OBD uitlezer?
De eerste geeft veel detailinfo, de tweede niet. En dat is hier wél van belang :idea:

Post hier ook de foutcodes, en zo mogelijk screenshots daarvan.

Groet,
JW

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 22 aug 2017 10:55
door c5automaat
Waarmee durf ik niet te zeggen, zou ik na moeten gaan.

Het evt vervangen van de stappen motor is dat zelf te doen? Semi leek. Ik heb gekeken maar de prijzen maar varieeren nogal van een tweetal tientjes tot ruim boven de € 150,=. Zijn er fabricaten aan te bevelen?

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 22 aug 2017 11:37
door GW-tje
Stappenmotortje zit met 3 schroefjes vast, dat gaat vast lukken.
Vemo en Meat & Doria zijn prima vervangingsonderdelen en kosten maar weinig.
Vaak ben je met een goede reiniging van de neus met remmenreiniger en het reinigen van de kamer in het gasklephuis al uit de brand.

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 24 aug 2017 10:40
door c5automaat
Het reinigen met Forte heeft iets geholpen. Op benzine lichte happering met koude motor en op gas des te meer. Ook bij warme motor blijft ga happeren en op benzine niet? De stappen motor waarover eerder gesproken werd zou het met de benzine kunnen verklaren maar op gas wijst het toch naar de constatering van de injectoren.
Ik ga garage contacten of eerdere uitlezingen gedaan zijn met de Lexia of anders voor de detail info.

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 24 aug 2017 11:53
door GW-tje
Er zijn dus nog best injectoren te verkrijgen voor jouw installatie:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... x-gsi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sowieso is dit een erg goed adres, naar het schijnt, om eerst diagnose te laten stellen voor je LPG-installatie. Want naast de injectoren kan dat gehaper ook simpelweg aan een te lage druk liggen door een verstopt filtertje of door een defect in het membraan van de verdamper. Dat soort reparaties vallen stukken voordeliger uit dan een paar nieuwe/gereviseerde injectoren.
In 9 van de 10 gevallen moet je bij een LPG-probleem niet bij een normale garage of dealer zijn. Die hebben daar gewoon onvoldoende verstand van.

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 24 aug 2017 22:02
door c5automaat
Dank voor de link. Het gas is niet door een reguliere garage gemeten maar de een genormeerd gasinbouwstation.

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 24 aug 2017 22:37
door Stinger01
De "gasboer" in de link van GW-tje is voor gaszaken mijn "huisgarage".
Kees is zeer vakkundig, gaat grondig te werk en rekent zeer schappelijke prijzen.

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 24 aug 2017 22:50
door GW-tje
Dat wist ik! Je hoort goeie verhalen.

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 26 aug 2017 23:37
door Lucid
Verdampere?
de marktplaats advertentie is niet meer actief, dus daar is het nu niet te zien. maar Verdampere is een top plek! echt voor 100% aan te raden!

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 02 jun 2018 17:30
door c5automaat
Zo eindelijk de oorzaak gevonden. Na toevoegingen in de benzine, olie etc bleef probleem aanwezig. Motor reiniging inwendig gedaan, wederom olie, filter en bougies vervangen en rijden maar.

He een storingmelding, de allereerste, uitlezen en .....toch eens de bobine wisselen met aanwezige andere auto, geen probleem. Dus nieuwe bobine gemonteerd, nu 2 maanden gereden zonder problemen, gelukkig.

Helaas weer een probleem maar eerst eens kijken op het forum of hier iets over staat. (linker zijde geen airco meer, ik begreep dat dit in de kleppen van het kachelhuis zit en dan het hele dashboard er uit moet!

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 02 jun 2018 17:35
door BJG
Jij hebt een ph1. Daarbij lubbert de bedieningsas van de servo uit in de kachelklep. Het dashboard hoeft er niet uit. Er is een gemodificeerde servo met een langere as verkrijgbaar die kun je in het kachelhuis plaatsen zonder het dashboard te demonteren.

Dat wat jij hebt gevonden gaat vermoedelijk over een ph2.

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 02 jun 2018 21:28
door c5automaat
Dank BJG. Hoe kun je deze dan op de beste manier vervangen? Is dat zelf eenvoudig te doen?

Re: happeren bij koude motor

Geplaatst: 03 jun 2018 16:44
door BJG
Zoek daarvoor eens op het forum. Er zijn best wat draadjes over.