Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
Goedemiddag,
Ik dank jullie voor het reageren,
Inmiddels hebben we de gasklep helemaal gereinigd en er weer op gezet, ( en ingeleerd) 4 verse boies, toen was het een kilometer of 30 over nu begint ze weer te schokken.
Ik.merk wel als ik hoger in haar toeren ga dat ze niet schokt, dus als ik boven de 3250 toeren per min over schakel, gas geef en weer los laat doet ze het niet, ik ben alleen niet zo'n doortrekker ( zeker niet als ze koud is) dus ik merk het schokken.. Ik ga hem denk ik uit laten lezen volgende week, hopelijk komt er nu wel iets uit, al een aantal keer laten uit lezen bij berkelaar in woerden, ( rijd ik bijna langs vanuit mijn werk) maar helaas geen uitkomst..
Bedankt voor de toekomstige hulp,
Iemand nog een idee?
Mvg Dennis Schalkwijk,
C5 liefhebber.
Ik dank jullie voor het reageren,
Inmiddels hebben we de gasklep helemaal gereinigd en er weer op gezet, ( en ingeleerd) 4 verse boies, toen was het een kilometer of 30 over nu begint ze weer te schokken.
Ik.merk wel als ik hoger in haar toeren ga dat ze niet schokt, dus als ik boven de 3250 toeren per min over schakel, gas geef en weer los laat doet ze het niet, ik ben alleen niet zo'n doortrekker ( zeker niet als ze koud is) dus ik merk het schokken.. Ik ga hem denk ik uit laten lezen volgende week, hopelijk komt er nu wel iets uit, al een aantal keer laten uit lezen bij berkelaar in woerden, ( rijd ik bijna langs vanuit mijn werk) maar helaas geen uitkomst..
Bedankt voor de toekomstige hulp,
Iemand nog een idee?
Mvg Dennis Schalkwijk,
C5 liefhebber.
C5club Fan


Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jun 2017 19:57
Auto: Break, Ligne Prestige.
Opties: Niet genoeg
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 378000
Kleur: Blauw
Locatie: IJlst
Hallo,
Ik rijd (nog) geen C5 maar herken dit probleem wel. Ik heb zelf een 2002 Picasso op LPG met het 1.8 (6FZ) motorblok die ook in een in een C5 voorkomt. Nu gaat dit over een 2.0 maar wellicht komt het overeen. Het probleem deed zich voor op gas en benzine en Ik heb het opgelost door (na veel forum te hebben gelezen) de "juiste" bougies te monteren, de NGK LFR5B, dat was al beter maar nog steeds niet perfect. Na het lostrekken van de EGR-klep stekker onder de motorkap - rechts achter het blok - is het probleem volledig verholpen en rijdt de auto soepeler dan dat ie ooit heeft gedaan. Kennelijk is die EGR klep defect en moet (nog) worden vervangen, schoonmaken het niets geholpen. Wellicht helpt je dit..
Ik rijd (nog) geen C5 maar herken dit probleem wel. Ik heb zelf een 2002 Picasso op LPG met het 1.8 (6FZ) motorblok die ook in een in een C5 voorkomt. Nu gaat dit over een 2.0 maar wellicht komt het overeen. Het probleem deed zich voor op gas en benzine en Ik heb het opgelost door (na veel forum te hebben gelezen) de "juiste" bougies te monteren, de NGK LFR5B, dat was al beter maar nog steeds niet perfect. Na het lostrekken van de EGR-klep stekker onder de motorkap - rechts achter het blok - is het probleem volledig verholpen en rijdt de auto soepeler dan dat ie ooit heeft gedaan. Kennelijk is die EGR klep defect en moet (nog) worden vervangen, schoonmaken het niets geholpen. Wellicht helpt je dit..
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
Heel erg bedankt voor de reactie, ik ga van de week kijken of het werkt, bedankt voor de tip ik laat wat weten.
Mvg Dennis Schalkwijk
Mvg Dennis Schalkwijk
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Die EGR klep hoef je op de EW10A niet te zoeken. Die zit er niet meer op.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
O okee dat is jammer, heeft u enig idee wat het schokken kan wezen?
Mvg Dennis Schalkwijk
Mvg Dennis Schalkwijk
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik zit zelf met een soortgelijk probleem.
Ik heb niet de mogelijkheid om de motor aan een scope te hangen, maar dat is naast de Lexia eigenlijk de enige weg om gericht te zoeken naar deze storingen.
"Throwing parts at problems" is niet de manier, maar soms goedkoper dan een gerichte diagnose.
Zo heb ik het elektrisch gasklephuis vervangen, maar dat heeft niet de oplossing gebracht. De motor is er wel beter door gaan lopen. Met name het stationair "volledig onderuit gaan" is volledig verdwenen.
De bougies zijn een 2000km terug al vernieuwd, met 0.6mm elektrode-afstand. (LPG)
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is een beginnend defect te raken bobine.
Mijn motor zit alleen tussen de 2000 en 1000 rpm zo te etteren en dan nog alleen bij minderen van gas en rustig rijden in 2 in dit toerengebied.(file) Googlend op dit probleem, kom ik steeds uit op een defect rakende bobine. Let wel, als hij echt stuk is krijg je misfire detecties (P0301-P0304) te zien in de Lexia, maar voor het moment dat hij eraan gaat hoeft dat dus absoluut nog niet.
Wanneer je bij iemand de bobine kunt uitwisselen die absoluut goed is, ontdek je het snel genoeg.
Ik hoop eigenlijk dat BJG nog meeleest, hij kan hier vast iets beter onderbouwd op reageren.
Ik heb niet de mogelijkheid om de motor aan een scope te hangen, maar dat is naast de Lexia eigenlijk de enige weg om gericht te zoeken naar deze storingen.
"Throwing parts at problems" is niet de manier, maar soms goedkoper dan een gerichte diagnose.
Zo heb ik het elektrisch gasklephuis vervangen, maar dat heeft niet de oplossing gebracht. De motor is er wel beter door gaan lopen. Met name het stationair "volledig onderuit gaan" is volledig verdwenen.
De bougies zijn een 2000km terug al vernieuwd, met 0.6mm elektrode-afstand. (LPG)
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is een beginnend defect te raken bobine.
Mijn motor zit alleen tussen de 2000 en 1000 rpm zo te etteren en dan nog alleen bij minderen van gas en rustig rijden in 2 in dit toerengebied.(file) Googlend op dit probleem, kom ik steeds uit op een defect rakende bobine. Let wel, als hij echt stuk is krijg je misfire detecties (P0301-P0304) te zien in de Lexia, maar voor het moment dat hij eraan gaat hoeft dat dus absoluut nog niet.
Wanneer je bij iemand de bobine kunt uitwisselen die absoluut goed is, ontdek je het snel genoeg.
Ik hoop eigenlijk dat BJG nog meeleest, hij kan hier vast iets beter onderbouwd op reageren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gaspedaal sensor?
Ik had ooit bij een 80kW HDI een traag oppakkende motor. (erggg traag)
Na vervangen gaspedaal....was het compleet weg en was het torretje heel alert.
Geen idee of dit stukje elektronica ook voor stotteren kan zorgen?
Bij mij was de sturing niet conform de eigenlijke beweging van het pedaal.
Was vast alleen een kapotte potmeter maar ja,....
Ik had ooit bij een 80kW HDI een traag oppakkende motor. (erggg traag)
Na vervangen gaspedaal....was het compleet weg en was het torretje heel alert.
Geen idee of dit stukje elektronica ook voor stotteren kan zorgen?
Bij mij was de sturing niet conform de eigenlijke beweging van het pedaal.
Was vast alleen een kapotte potmeter maar ja,....
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Heb ik aan gedacht, maar nog niet bekeken. Het toerengebied is eigenlijk geen gangbaar gebied om in te rijden. Je zit gauw hoger in toeren.
Zo'n elektrisch gaspedaal kost trouwens ook verschrikkelijk veel geld.
Zo'n elektrisch gaspedaal kost trouwens ook verschrikkelijk veel geld.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
De werking kan je testen met de Lexia.
De mijne gaf onlogische waarden.
De mijne gaf onlogische waarden.
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
Goedenavond,
Ten eerste bedankt voor alle nieuwe reacties,
Ik heb volgende week hopelijk even tijd dat ik mijn auto aan de lexia bij citroen garage in woerden laat uitlezen,
Ik heb gelijk gevraagd wat incl montage en inleren een nieuwe egr kost, ze gingen even rekenen,
Ik hou jullie op de hoogte,
Bedankt
Mvg Dennis Schalkwijk
Ten eerste bedankt voor alle nieuwe reacties,
Ik heb volgende week hopelijk even tijd dat ik mijn auto aan de lexia bij citroen garage in woerden laat uitlezen,
Ik heb gelijk gevraagd wat incl montage en inleren een nieuwe egr kost, ze gingen even rekenen,
Ik hou jullie op de hoogte,
Bedankt
Mvg Dennis Schalkwijk
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Hallo Dennis,
Dan kunnen ze lang rekenen, nogmaals de motor in jouw auto heeft geen egr-klep!
Dan kunnen ze lang rekenen, nogmaals de motor in jouw auto heeft geen egr-klep!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
Hahah inderdaad ben ik ook achter gekomen,
Volgende week uitlaten lezen dan weet ik meer
Mvg Dennis Schalkwijk
Volgende week uitlaten lezen dan weet ik meer
Mvg Dennis Schalkwijk
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gisteravond met de Lexia geprobeerd de gaspedaalpositiesensor te controleren. Dat gaat niet gemakkelijk, je ziet de waarden wel netjes variëren maar juist in het toerengebied onder de 2000rpm is de Lexia veel te traag om de momentane waarden "bij" te houden. Juist dan valt het toerental soms erg snel terug. Stel ik dan bij de parameters "zwaar punt gaspedaal" en "gaspedaal" in en wil ik deze grafisch weergeven dan krijg ik een storingsmelding voor een computer. Ook bij herhaaldelijk proberen. Ik ben er dus nog niet zeker van of het pedaal nu de boosdoener is of niet.
Verder zijn er geen storingen, ik zie alleen een minimaal laadtijdverschil van bobine 3 (1,64 ms) t.o.v. de andere bobines (1,56 ms).
Verder zijn er geen storingen, ik zie alleen een minimaal laadtijdverschil van bobine 3 (1,64 ms) t.o.v. de andere bobines (1,56 ms).
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
Ik heb haar opnieuw laten uitlezen bij.dealer, nu een proefritje gemaakt en.de 30 jarige ervaren monteur zegt dat het hoogst waarschijnlijk de gasklep is die gaan er vervangen binnenkort..
Fijne dag en bedankt voor de reacties
Fijne dag en bedankt voor de reacties

