En juist omdat er meer sukkels zijn dan mensen met verstand vind ik persoonlijk dat iedereen gewoon standaard fatsoenlijke verlichting zou moeten voeren zowel voor als achter. Zeker als je ziet hoeveel mensen vinden dat er met dit weer (af en toe regen, grijzer dan grijs en veel opspattende troep) prima zonder extra licht kan worden gereden. Of je nou van de voor- of achterkant gezien moet worden maakt dan niet veel uit. Misschien vreemd maar er zijn altijd mensen die je van achter naderen omdat ze of sneller rijden of omdat jij stil staat zonder je voet op de rem te hebben als twee simpele voorbeelden.Ccinq schreef:Ik blijf het onzin vinden dat de achterlichten moeten branden als de DRL aanstaan. Men moet mij zien aankomen, als ik voorbij ben doe ik er niet meer toe. Het is natuurlijk wat anders dat veel sukkels te lang met alleen DRL blijven rijden als het donkerder wordt.
Misschien de motorrijder in me maar doe wat je kunt om gezien te worden (zonder fluo hesjes aan te trekken...). Ik vervang liever wat vaker een lamp dan ooit weer te moeten horen "ik had je niet gezien"...