Pagina 2 van 5
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 12 jul 2016 17:35
door morjos
@JW-C5 :
Ja graag. Dank U
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 12 jul 2016 17:40
door JW-C5
@boes,
Zou dat niet mogen?
Een garagekrik onder een zijkant, da's dan toch geen probleem?
Volgens die instructie zou die dan met een elastisch steunblok onder de drempel gezet moeten worden ter hoogte van de middenstijl. Daarmee krik je 'm dan aan een kant omhoog.
Groet,
JW
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 12 jul 2016 18:54
door goudfrank
@morjos: Misschien kan je een paar als deze aanschaffen/huren/lenen?
Succes.

Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 12 jul 2016 18:59
door JW-C5
Uit Morjos verhaal heb ik begrepen dat hij de wielen er af wil halen:
Tweede probleem : de wagen moet met beide voorwielen van de grond om de spatplaten en de bumper te kunnen demonteren om de appellichten te vervangen (LED-lampjes gekocht) maar waar kan ik dan blokken zetten als de wagen opgekrikt is en de krik eronderuit moet voor aan de andere zijde het wiel ook te verwijderen ??
Dat gaat dan een beetje lastig, lijkt me......
Groet,
JW
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 12 jul 2016 19:31
door goudfrank
De wielen er af heb ik niet (@JW: nu wel

) gelezen. Wat in de instructie bumper demonteren hierover staat weet ik niet bij een phase 3. Bij mijn eerste neus is dat niet nodig.

Maar een beetje extra ruimte tussen bumper en straat is wel prettiger werken.

Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 12:52
door goudfrank
Vrienden, het blijft hier oorverdovend stil. Maar morjos wil nog steeds zijn appellichten vervangen. Daarom hier mijn ultieme poging tot hulp.
Plaats het voertuig in de hoogste stand (nodig bij een ph.3 als de wielen vrij komen) en op de parkeerrem en maak de voorwiel bouten iets los.
Plaats een potkrik of een garagekrik aan de zijkant onder de wagen ter hoogte van de middenstijl met een plamuur rubber tussen krik en wagen en krik deze voldoende op.
Plaats een assteun met plamuur rubber ter hoogte van het voorste krik punt en laat de krik zakken. Herhaal dit aan de andere zijde. Ga vervolgens doen wat je wilde doen en zet aan het eind van de rit de wielen weer vast, bij voorkeur met een momentsleutel, met het juiste aanhaal moment, afhankelijk van de gebruikte velg.
Succes.
Potkrik Gamma nr. 463988 € 17,99 per stuk
Garagekrik Gamma nr. 463984 € 34,95 per stuk
Plamuur rubber Gamma nr. 425318 € 1,69 per stuk
Assteunset Gamma nr. 465284 € 21,95 per twee
Momentsleutel Gamma nr. 465381 € 63,95 per stuk
Voor een plaatje en beschrijving zie Google.
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 12:55
door Biedzjee
Gamma. Dat zeg ik

Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 14:10
door Paljas
Ik doe het zo . Een potkrik zou ik niet durven gebruiken.
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 17:56
door morjos
@Goudfrank :
Gij zijt een goed mens..

edoch;
Volgens de instructies hierboven van JW-C5, dewelke ik intussen ook mocht ontvangen (waarvoor dank), mag de wagen voorkant niet worden opgetilt zodat beide voorwielen van de grond zijn.
Enkel met de brug waardoor alle 4 tegelijk.
En dat staat heel uitdrukkelijk vermeld, zodus .....

.
En om de bumper te kunnen demonteren moeten de wielen eraf .
Wat een gedoe....een brug heb ik niet

en met mijn poot langs boven ertussen wringen moet ik niet aan denken...weet trouwens niet hoe het aan de achterkant van de koplamp eruit ziet ...
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 18:13
door goudfrank
Dan gebruik je toch vier assteunen
Groet, Jan

Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 21:45
door GW-tje
Heeft dit alles nu te maken met het risico op het klappen van het oliereservoir van de LDS? Iemand een idee waarom die wielen niet tegelijk van de grond mogen?
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 21:56
door willy4
als je een 2 palen brug neemt hangen toch alle wielen los
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 23:23
door kos
En die wielen moeten er zeker af? Stond ook in de instructies voor het verwijderen van de achterbumper, maar dat ging ook probleemloos zonder verwijderen van de wielen.
Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 23:29
door morjos
Binnenbescherming van de wielkuipen moet eruit anders kom je niet aan de bouten van de bumper. En probeer dat maar eens als de wielen er nog opzitten.
Denk dat bij de hydraulische maar 1 wiel oftewel alle 4 mogen ontlast worden.
Wat een gedoe om een paar lampjes te vervangen .....onvoorstelbaar !!!!!
Welke Ph3-collega heeft zijn bumper al eens gedemonteerd ??? Wil mij misschien wat raad geven want ik ben écht niet zo'n techneut .....

Re: steunpunten krik Ph3
Geplaatst: 13 jul 2016 23:41
door JW-C5
GW-tje schreef:Heeft dit alles nu te maken met het risico op het klappen van het oliereservoir van de LDS? Iemand een idee waarom die wielen niet tegelijk van de grond mogen?
De wielen mogen wél gelijk van de grond, dat doe je op een twee-koloms hefbrug.
Daarbij dan wel even de dop van het LDS reservoir losdraaien, ook dat staat in die instructie.
Ik vermoed dat men niet wil dat de auto achterover gaat hangen op de ondersteuningen, en dan ook nog eens verder zou kunnen inzakken aan de achterkant als er iets met de vering gebeurt.
Groet,
JW