Pagina 2 van 4

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 06 jun 2016 18:20
door Chevron
Edit: JW-C5 was mij voor ;)

Klik op antwoorden, en scroll naar beneden. (zie foto)

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 06 jun 2016 18:26
door JW-C5
.....dubbel gestikt zit extra stevig :smt190

Groet,
JW

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 10 jun 2016 02:25
door Michel71
@mbunt53
In dit draadje http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=17273" onclick="window.open(this.href);return false; staat hoe je gebruik kunt maken van de bluetooth aansluiting (die alleen bedoeld is voor de telefoon-functie van je mobieltje. Je kunt er niet je geluid op je mobiel mee streamen ofzo)

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 20 jun 2016 11:39
door jeroen
Hallo allemaal,

ik wil graag nog even wat vragen over dit onderwerp !

dit weekend heb ik namelijk de originele bleutooth module ingebouwd in mijn C5 , deze heb ik compleet uit een andere C5 gehaald behalve de radio !
ik ben er zeker van dat hij goed is gemonteerd en aangesloten maar krijg geen bleutooth verbinding.
In het display heb ik ook nog steeds maar 4 keuzes ipv de 5e voor de telefoon.

Zit dit probleem dan in mijn radio ondanks dat er ''TEL'' op het frontje staat ?

mijn type radio is RD4 X3 N1 KML , ik las toch in dit draadje dat er KML op de radio moest staan en dat staat er dus wel op.

de auto heeft al aan de lexia gehangen en daar wordt de module wel gezien en kan hij aan en uit gezet worden.

ik hoop dat iemand me hier wat duidelijkheid over kan geven !

Alvast bedankt
Jeroen

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 20 jun 2016 16:20
door mbunt53
Ik weet niet of het een verklaring is voor jouw probleem maar ik was vandaag bij de dealer en heb daar gevraagd hoe ik mijn TEL aan de praat krijg.
Zij vertelde mij dat ik een klein display had en voor BT heb je een groot display nodig.
Hierdoor zal ik mijn TEL nooit aan de praat kunnen krijgen...

Mvrgr

Menno

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 20 jun 2016 16:34
door jeroen
Dat is vreemd de display''s zijn toch allemaal even groot behalve dan de navigatieschermen ?

mvg jeroen

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 20 jun 2016 17:49
door Chevron
Bluetooth op een klein display... ;)

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 20 jun 2016 18:56
door jeroen
Het display is dus het zelfde , het probleem zou dus in de radio moeten zitten !
Kan iemand mij uitleggen waar je aan kan zien welke RD4 radio geschikt is voor de bleutooth-module ?

Nogmaals die van mij de RD4 X3 N1 KML werkt er niet op ..

mvg Jeroen

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 20 jun 2016 20:45
door C5HDI110
De radio is het juiste type, er staat namelijk KML bij, dat is nodig is om met de bluetooth module te werken.
De radio heb je netjes ingeleerd met VIN-Nr. neem ik aan ?

Wat de bleutooth module betreft, deze moet je blijkbaar ook inleren als ik op service.citroen kijk.
Je kan deze ingeleerd en al kopen 6593 G6, of een module die je zelf moet inleren 6593 G5.
De module heb je al aangemeld in de Lexia en kun je zien, ik denk dat je ergens nog een VIN nr. moet inleren, net als bij de radio.

6593 G6 Getelcodeerd onderdeel en vin bij bestelling opgeven
6593 G5 Te Telecoderen onderdeel


Als je dit gedaan heb, denk ik dat je er nog niet ben, want ook het display kan ingeleerd worden, ook hier zijn 2 smaken in:

6593 59 Getelcodeerd onderdeel en vin bij bestelling opgeven
6593 58 Te Telecoderen onderdeel

Hoe of waar je dit precies kan doen met de Lexia, dat weet ik helaas niet.
Deze displays gaan blijkbaar weleens stuk, want ze zijn te koop op Chinese websites, er zal dus vast wel iemand zijn die weet hoe je dit moet inleren.
Mogelijk word het display door de Lexia voorzien van de juiste software configuratie, geen idee of de Lexia bij het zien van de Bluetooth module een andere versie in het display schiet.
In het ergste geval zou je het display moeten aansluiten op een C5 welke al voorzien is van een werkende bluetooth telefoon.

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 20 jun 2016 21:48
door jeroen
Bedankt voor de info !

Ik ga het uitzoeken wordt vervolgt

Mvg Jeroen

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 21 jun 2016 15:12
door mbunt53
Ok, nou dan snapt de dealer er ook niets van. Hij vertelde mij wel dat RD- en RT-radios verschillend zijn. De T in RT staat voor telefoon. Misschien dat daarom jouw RD niet werkt.....

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 21 jun 2016 16:05
door JW-C5
De RT systemen hebben een SIM kaart aan boord, telefoneren gaat via die SIM kaart.
Daar zit geen BT op :idea:

Groet,
JW

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 21 jun 2016 17:35
door mbunt53
Ik heb een radio waar een knopje TEL op zit.
Er zit geen slotje in voor een simkaart.
Het menu op het scherm in het dashboard heeft 4 pictogrammen, geen voor Telefoon

:?: :? :idea:

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 21 jun 2016 18:47
door C5HDI110
De originele radio in jouw C5 is waarschijnlijk een keer vervangen, de uitvoering met het "tel" knopje doet het prima in een auto zonder BT.

Dit is de radio die er origineel in heeft gezeten, ipv "TEL", heb je een "BAND" knopje.

Afbeelding


Afbeelding

Re: Telefoon koppelen radio type ???

Geplaatst: 21 jun 2016 18:57
door JW-C5
Als mbunt53 de laatste 8 cijfers van de VIN geeft kan/zal ik checken welke radio er oorspronkelijk in deze auto zat.

Groet,
JW