Pagina 2 van 2
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 19 mar 2016 16:42
door jjbstolk
Andre, je hebt toch gelijk gekregen.
Vanmorgen had ik bij de bijrijder gekeken en daar kon ik geen stekker vinden, niet los en ook niet tussen de kabels in. Nu net bij de bestuurder en daar zag ik de stekker vrij snel al zitten. Vervolgens het dashboard kastje gedemonteerd en tussen de bedrading van de VDO navigatie zat de stekker van de verlichting. De bedrading van de navigatie was hoog opgebonden bijna bovenop het dashboardkastje en daar hadden ze deze in meegenomen.
@Veloce er zit een lipje aan de binnenkant, met een dun schroevendraaiertje kan je die opzij duwen en dan kan je ze los trekken, ziet er wat onlogisch uit.
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 19 mar 2016 16:52
door akooiman
Bespaart je best wel weer wat tijd denk ik zo....
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 19 mar 2016 16:54
door jjbstolk
Ja scheelt wel een paar uurtjes

Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 19 mar 2016 17:12
door Veloce
Bedankt, hij is los nu.
Eens kijken of ik kan vinden waar de verwarming defect is, ook hier is de zekering gewoon goed.
De stoel is wel waar met al doe motortjes er in.

Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 19 mar 2016 17:18
door jjbstolk
Ja daar heb ik vandaag ook nog naar zitten kijken, leuk stukje techniek!
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 19 mar 2016 17:47
door Veloce
Is er een edit functie? 'waar' moet 'zwaar' zijn.
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 19 mar 2016 17:47
door akooiman
@Veloce: ik zou beginnen controleren of het lampje van de bediening nog werkt.
Dan weet je in ieder geval dat er 12v aanwezig is.
Daarna de weerstand meten van de matten en de temperatuur sensor in de zitting van de stoel.
Ik weet zo niet of het een ptc, ntc, ptr of what ever is, maar het is een startpunt.
Ps, er is een edit functie die het 30 minuten doet, of tot er een nieuwe reactie is geplaatst
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 19 mar 2016 18:56
door Veloce
Ik heb de stoel doorgemeten en de verwarming van het zitvlak is onderbroken.
De temperatuursensor is nog goed: ~ 6k Ohm, net als de rugverwarming ~1.5 Ohm.
Het volgende is nu de bekleding erafhalen om de verwarmingsmat te bekijken/repareren.
Helaas zit het plastic deel (met de schakelaars) in het midden nog vast met een metalen klem.
Ik heb geen idee hoe die losgaat.
De stoel staat nu lekker warm in de keuken, is net iets makkelijker met meten/demonteren.
Als ik hem er morgen in zet moet hij eigenlijk iets hoger komen. Helaas moeten de bouten dan ook wat langer worden.
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 20 mar 2016 12:17
door Veloce
Demontage is gelukt, het was gewoon iets harder trekken.
Aangezien de verwarming helemaal in de zitting verlijmt is en de kabel ernaartoe nog goed was heb ik het maar zo gelaten. De volgende keer weet ik in ieder geval hoe ik het uit elkaar krijg.

Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 20 mar 2016 21:45
door jjbstolk
Mooi dat het demonteren is gelukt, maar nu zit je nog steeds met niet werkende stoelverwarming?
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 21 mar 2016 07:34
door Veloce
Inderdaad, maar ik mis het niet zo erg, mijn andere auto heeft het ook niet.
Voor de volgende winter wil ik het wel fixen.
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 21 mar 2016 09:00
door akooiman
Zou je daar dan een mooi verslagje van kunnen/willen maken met

?
Ik denk dat er meer mensen dit probleem hebben......

Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 21 mar 2016 09:17
door jjbstolk
Ik zal ook proberen een verslag te maken als ik de verwarmingsset binnen heb. Met wat foto's e.d.
Re: Aansluiting P1 interieur op P2 auto, 2 aders onduidelijk
Geplaatst: 21 mar 2016 23:05
door Veloce
Ik heb helaas geen foto's gemaakt, maar ik had slechts met 2 punten problemen:
1: groene connector ging niet goed los, opgelost via tip van jjbstolk hier.
2: plastic zijdeel met schakelaars ging niet makkelijk los --> hefboom ertussen en wat meer kracht zetten.
De plastic bevestiging van bekleding heb ik kunnen bekijken via een Russische pdf, door te zoeken op C5GS08P0 (elders op dit forum genoemd). Het Russisch was te vertalen via Google.
De connectoren van de verwarming heb ik via Sedre kunnen vinden.
Doormeten van de onderdelen is simpel met een electrotechniek opleiding.
