Pagina 2 van 4

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 12 aug 2015 09:21
door exroosje
Ik weet niet hoe het in andere landen is, maar de 163PK diesel is in NL in minder uitvoeringen geleverd als de 136PK. Als je een exclusive en /of automaat wilde dan moest je maar de 22HDI of 30HDI nemen. De HDI 160 was er als tendance, ligne business & collection business , allemaal mooie namen voor een gemiddeld uitgeruste C5.

In de tijd van de 136PK versie was deze restrictie er niet. Die kon je als exclusive krijgen en ook als automaat.

Dus een 163pk met AFIL, massage, navigatie komt nooit uit Nederland.

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 12 aug 2015 21:38
door john-b
Een reden te meer om ook in de ons omringende landen te kijken. Voldoende aanbod.

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 13 aug 2015 08:22
door icebyte
Voor een diesel, ongeacht het model en type zou ik sowieso in de omringende landen kijken, als je er 1 zoekt met weinig kilometers tenminste. Mijn 206 hdi, en de nieuwe C5 komen beide uit Duitsland. Aanbod is inderdaad groter, alleen wat meer werk om de auto in NL op de weg te krijgen

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 13 aug 2015 09:41
door exroosje
Bedenk je wel dat bij inruil een geimporteerde auto iets minder waard is. Hoe langer hij in NL is hoe minder relevant het wordt, maar de kms die voor import zijn gemaakt zijn niet gegarandeerd. Bv duitsland kent geen NAP, dus die lage km stand zul je anders moeten aantonen, bv een onderhoudshistorie.
En een autohandelaar zal altijd argumenten zoeken om een lagere prijs te bieden. Ik zeg niet dat het een probleem is, maar wees er op voorbereid.
Nu het aantal imports oploopt in Nederland zal het wel steeds gebruikelijker worden.

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 13 aug 2015 21:19
door john-b
Een handelaar zoekt altijd naar argumenten om de inruilprijs te drukken terwijl ze nu zelf ook veel auto's uit Duitsland halen.

Mijn doelstelling is om ook deze auto weer volledig op te rijden. Hij moet toch minimaal 300.000 km kunnen halen. Mijn ph1 tot 298.000 gereden.

2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 08 okt 2015 19:37
door Balido
Na zoeken op mobile.de een witte 2.0 HDI 163 pK BVA6 Tourer gevonden. Wat een fijne motor/schakel combi! Geweldig fijn om mee te "touren".

't Enige wat ze niet heeft is: Xenonverlichting, volleder, panodak, metallic lak en trekhaak.

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 08 okt 2015 20:08
door Menno
:smt023

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 08 okt 2015 20:19
door icebyte
Er lijken er momenteel veel uit Duitsland naar ons kikkerlandje te komen :smt193

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 10 okt 2015 12:47
door MichielC5
Er staan er ook genoeg. Jammer dat de 163pk een behoorlijk hoge CO2 waarde heeft waardoor de BPM op jong gebruikte C5's weer flink aantikt.

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 10 okt 2015 15:49
door Biedzjee
Denk bij serieuze interesse ook aan Frankrijk om een auto te zoeken, zie bijvoorbeeld http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... ourer&sp=1" onclick="window.open(this.href);return false;. ?voor een lijstje V6 diesels

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 12 okt 2015 22:00
door SaXoKe
misschien een beetje off topic, maar als ik het hier lees is dan een 163pk ook geleverd op wokkels???

Hier in Belgie alleen als Exclusive op HP

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 12 okt 2015 22:07
door Menno
Jazeker, de 163 pk is er ook als wokkelaar ....

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 28 okt 2015 10:32
door Balido
Tis 'm dus geworden! We zweven weer heerlijk met bollen in 't vooronder (en achter nog 'n paar). Bedankt voor 't meedenken.

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 28 okt 2015 10:33
door Menno
:smt023

Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Geplaatst: 27 jan 2017 14:46
door Smultie
Klein kickje!!

Zit te kijken naar een nieuwe C5-III

Na 6 jaar en 200.000 km tijd om m'n C5-II 2.0HDiF 138pk handbak te vervangen voor wat nieuws.

Ik zit te kijken naar een phase III Tourer, Exclusief, automaat, maar ik twijfel nog een beetje tussen de 138pk en de 165pk variant.

Enerzijds bevalt de 138pk me op dit moment prima, anderzijds is de phase 3 automaat een stuk zwaarder en dus langzamer met dezelfde motorisering.
De 165pk heeft meer vermogen (27pk) en meer koppel (20Nm), is lichter en zuiniger (op papier).

Wat dat betreft zou je dus zeggen dat de 165pk sowieso de betere optie is, het enige waar ik 'bang' voor ben, is dat het extra vermogen z'n negatieve weerslag heeft op de draaiende delen van de motor/bak.

Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan, of bruikbare informatie over bovenstaande?