Dat noemen ze een digitaal gaspedaal, aan of uitde boskabouter schreef:Zo slecht is de Xantia nou ook nog niet hoor, mijn vrouw komt er net weer mee uit Parijs, en die kent maar één stand van het gaspedaal![]()
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
....dat ken ik nog uit m'n Eenden tijd
Later heb ik dat maar niet meer gedaan, en al helemaal niet in Frankrijk.
Daar staat tegenwoordig een laserflitser op zo ongeveer elke hoek van de straat.
En de boetes die ze dan uitdelen zijn niet mals, ook wij ontkomen daar niet meer aan
Groet,
JW
Later heb ik dat maar niet meer gedaan, en al helemaal niet in Frankrijk.
Daar staat tegenwoordig een laserflitser op zo ongeveer elke hoek van de straat.
En de boetes die ze dan uitdelen zijn niet mals, ook wij ontkomen daar niet meer aan
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat lijkt mij idd ook niet verstandig met een V6 ^^
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
De uitdrukking dat mijn vrouw altijd met het gaspedaal op maar één stand rond rijdt is natuurlijk een hyperbool
Volgens Wikipedia:
De hyperbool is de stijlfiguur van overdrijving. Het tegenovergestelde is een parabool. Er zijn verschillende redenen om een hyperbool te gebruiken, meestal is het om iets sterk uit te drukken. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken. Sommige staande uitdrukkingen zijn ook hyperbolen (voorbeelden: het heeft eeuwen geduurd. de regen viel met bakken uit de lucht).
Natuurlijk heb ik overdreven, mijn Xantia heeft een topsnelheid van rond de 200 km/h en met die snelheid kan je geen bocht meer om.
En het is gevaarlijk, vooral met een auto die maar een halve ster bij de crashtest scoort.
Volgens Wikipedia:
De hyperbool is de stijlfiguur van overdrijving. Het tegenovergestelde is een parabool. Er zijn verschillende redenen om een hyperbool te gebruiken, meestal is het om iets sterk uit te drukken. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken. Sommige staande uitdrukkingen zijn ook hyperbolen (voorbeelden: het heeft eeuwen geduurd. de regen viel met bakken uit de lucht).
Natuurlijk heb ik overdreven, mijn Xantia heeft een topsnelheid van rond de 200 km/h en met die snelheid kan je geen bocht meer om.
En het is gevaarlijk, vooral met een auto die maar een halve ster bij de crashtest scoort.
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Even on topic, welke twee motorisaties hebben wij het over?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De C5 is de 110 HDi.
De Xant was ook een HDi, een '99 er Type 2, maar of dat de 90 0f de 110 was weet ik niet.
Overigens, de koppen van de EW benzinemotoren in de C5 zijn heel anders dan die van de XU's uit de Xant's.
Groet,
JW
De Xant was ook een HDi, een '99 er Type 2, maar of dat de 90 0f de 110 was weet ik niet.
Bougies zullen dus wat lastig over te zetten zijnNTwoO schreef:Versnellingsbak is toch op sommige uitvoeringen (redelijk) uitwisselbaar? Op de 1.8 en 2.0 versies zijn de koppen ook uitwisselbaar, toch. Bougies iig wel.
Overigens, de koppen van de EW benzinemotoren in de C5 zijn heel anders dan die van de XU's uit de Xant's.
Groet,
JW
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
De xant had je ook in 110 PK.
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Yep net als de C5 in 90&110 pk ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In de DB zie ik dat ook de PH1 Break leverbaar was met de DW10TD, dat is de 90 PK HDi.
Alleen geleverd met de BE4 handbak, niet icm met de AL4 automaat, dat was voorbehouden aan de DW10ATED, de 110 HDi.
Die was ook leverbaar met de ML5T handbak
Groet,
JW
Alleen geleverd met de BE4 handbak, niet icm met de AL4 automaat, dat was voorbehouden aan de DW10ATED, de 110 HDi.
Die was ook leverbaar met de ML5T handbak
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
De Xantia en de C5 zijn beide 110 pk.
Ik heb de Xantia zelf uit Frankrijk geïmporteerd, maar ik heb niet het idee dat de versies die daar rondrijden qua uitvoering veel van de nederlandse versies afwijken.
zoek de verschillen van mijn twee dames:




Wat me vooral opvalt is dat de C5 wat hoger is als Xantia.
Groet Paulus
Ik heb de Xantia zelf uit Frankrijk geïmporteerd, maar ik heb niet het idee dat de versies die daar rondrijden qua uitvoering veel van de nederlandse versies afwijken.
zoek de verschillen van mijn twee dames:




Wat me vooral opvalt is dat de C5 wat hoger is als Xantia.
Groet Paulus
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Even gekeken naar de "overeenkomsten" van de bakken die in deze twee auto's zitten.
De overeenkomst is dat ze beide type ML5T zijn.
Naar daarin bestaan heel veel ondertypen.
Zo is de bak van de Xant uitgerust met een gewone koppeling, die van de C5 heeft een DMF. Dat geeft forse verschillen, met een ander koppelingscarter.
Naar de motoren heb ik nog niet gekeken.
Als ik morgen wat tijd heb kijk ik daar nog even naar
Groet,
JW
De overeenkomst is dat ze beide type ML5T zijn.
Naar daarin bestaan heel veel ondertypen.
Zo is de bak van de Xant uitgerust met een gewone koppeling, die van de C5 heeft een DMF. Dat geeft forse verschillen, met een ander koppelingscarter.
Naar de motoren heb ik nog niet gekeken.
Als ik morgen wat tijd heb kijk ik daar nog even naar
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het blijkt dat een aantal onderdelen van de HDi's 110 in de Xantia T2 en in de PH1 C5 overeenkomen.
Dat is bijvoorbeeld de krukas, handig om te weten lijkt me
Afhankelijk van de uitvoering (Bosch of Siemens) kunnen ook de verstuiverrail en de verstuivers hetzelfde zijn. Via de VIN is dat te checken.
Wat in elk geval niet identiek is, is de turbo, die is anders geconstrueerd en zit op een andere manier aan het uitlaatspuitstuk gekoppeld.
Ook de elektronica is anders, de Xantia had nog geen CAN systeem dat de C5 wél heeft.
Groet,
JW
Dat is bijvoorbeeld de krukas, handig om te weten lijkt me
Afhankelijk van de uitvoering (Bosch of Siemens) kunnen ook de verstuiverrail en de verstuivers hetzelfde zijn. Via de VIN is dat te checken.
Wat in elk geval niet identiek is, is de turbo, die is anders geconstrueerd en zit op een andere manier aan het uitlaatspuitstuk gekoppeld.
Ook de elektronica is anders, de Xantia had nog geen CAN systeem dat de C5 wél heeft.
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Bedankt JW voor de moeite die je voor mij gedaan hebt.
Ik kom tot de conclusie dat het geen zin heeft om onderdelen van de Xantia te halen en te bewaren, al ze ooit nog eens van pas komen op de C5, de verschillen zijn te groot.
De brandstoffilter van de Xantia heeft een filter met uitstelping, en de C5 een rond model, waarschijnlijk is de ene brandstofsysteem van Siemens en de andere van Bosch.
Eind deze week komt een sloper of exporteur de Xantia ophalen.
2 citroën's voor de deur staat wel leuk, maar voor 5 euro per dag kan ik leukere dingen doen.
(De Xantia kost mij nu 4 euro wegenbelasting en 1 euro verzekering per dag.)
Misschien gaat ie wel naar Afrika om daar nog een paar ton te rijden.
Ik vindt alles goed, als ze hem maar niet omsmelten tot een Opel Astra.
Ik kom tot de conclusie dat het geen zin heeft om onderdelen van de Xantia te halen en te bewaren, al ze ooit nog eens van pas komen op de C5, de verschillen zijn te groot.
De brandstoffilter van de Xantia heeft een filter met uitstelping, en de C5 een rond model, waarschijnlijk is de ene brandstofsysteem van Siemens en de andere van Bosch.
Eind deze week komt een sloper of exporteur de Xantia ophalen.
2 citroën's voor de deur staat wel leuk, maar voor 5 euro per dag kan ik leukere dingen doen.
(De Xantia kost mij nu 4 euro wegenbelasting en 1 euro verzekering per dag.)
Misschien gaat ie wel naar Afrika om daar nog een paar ton te rijden.
Ik vindt alles goed, als ze hem maar niet omsmelten tot een Opel Astra.




