Pagina 2 van 2
Re: Risico verstopping roetfilter
Geplaatst: 26 dec 2016 16:50
door Kukelu
Het drukverschil bij volgas is 145 mbar van mijn C5 2.2 HDIF 170 pk
Ik heb eerst bij een peugeot 406 coupe 2001 2.2 HDIF 130 pk van mijn zoon ook gemeten maar die maximale druk is 95 mbar.
Re: Risico verstopping roetfilter
Geplaatst: 26 dec 2016 18:43
door BJG
Hoe lang was de regeneratie geleden?
Het drukverschil zegt iets over de vervuiling van het filter. Je wilt weten hoeveel as en Eolys er in zit. Dus het drukverschil moet je meten direct na een geslaagde regeneratie. Dan kun je daar iets uit afleiden over de staat van het filter. Doe je dat niet dan meet je de roet belasting mee en zegt de tegendruk niet zoveel.
De roetbelasting is overigens ook uit de parameters te halen evenals de gereden afstand na de laatste regeneratie.
Ook de gemiddelde afstand tussen regeneraties kan iets zeggen over de aslast.
Re: Risico verstopping roetfilter
Geplaatst: 26 dec 2016 19:39
door Kukelu
Ok, wat zou de tegendruk na een geslaagde regeneratie mogen zijn?
( regeneratie was ca. 500 km)
Re: Risico verstopping roetfilter
Geplaatst: 26 dec 2016 20:10
door BJG
Zo dicht mogelijk bij 0.
Er is geen echte goed fout grens. Ik zou zeggen dat ik ergens tussen de 60 en 90 mb zou vervangen of reinigen. Let wel: na geslaagde regeneratie. Dus puur aslast. Nu meet je 500 km aan roetbelasting mee.
Weet je wat de gemiddelde afstand tussen regeneraties is?