Pagina 2 van 2

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 12:32
door Menno
Ja, in principe zou dat kunnen ...
Echter bij compleet drukloos maken via diagbox is de kans wel groter. ( daarbij gebeurt zoiets vaker )

Ik neem namelijk nooit de dop eraf als ik de knop gebruik, maar wel als de auto de brug op gaat en in de laagste stand moet voor het 1 of ander.

Je hebt gewoon heel erg pech , dat is een duur experiment geweest met de diagbox

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 12:36
door kos
Misschien kan het dan wel onder garantie hersteld worden ;)
Vind het toch een vreemd dat er geen overdrukbeveiliging op zit.

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 12:37
door Menno
Ze hebben het tankje een beetje te klein gemaakt, ... gewoon dom design, er komt soms net teveel druk op.

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 13:08
door Klaverblaadje
kos schreef:Misschien kan het dan wel onder garantie hersteld worden
Ik deed niets en hij was ineens zomaar kapot......

:lol: :lol: :lol:

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 13:18
door kos
Zo is het exact gegaan! ;-)

Als ze kunnen stukgaan door gewoon in laagste stand te zetten... lijkt me toch garantie dan! :-)

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 13:36
door Menno
Even logboek nazien, maar meneer, de auto is drukloos gemaakt, vanwaar dat ... :lol:

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 13:51
door Klaverblaadje
OEPS...

:oops:

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 14:58
door kos
Net naar mijn garage geweest. Blijkbaar ben ik te snel beginnen panikeren... er zit wel degelijk een overdrukventiel in deze vuldop waarlangs te veel aan LDS (was voor mijn verlof nog bijgevuld) weg kan.
Waarom dacht ik dan dat het vat stuk was? De lasnaad ziet er nogal slordig uit, maar dat lijkt bij andere exemplaren ook zo te zijn. Bovendien was de ganse naad rondom nat van de olie. Dat kwam door de olie die via de dop ontsnapt is en zich langs de naad een weg naar beneden gezocht heeft. De twee helften van het vat zitten nog stevig op elkaar. Het lekken is opgehouden en de wagen veert en stuurt nog als tevoren.

In de toekomst toch twee keer nadenken voordat ik iets via Diagbox uitvoer! Anders heb ik binnenkort een hartaanval!

Voorlopig weer blij dat ik geen stomme kosten moet doen!

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 18:07
door Menno
Gelukkig :smt023

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 12 okt 2013 14:25
door pelt
Beste C5-vrienden,

Dank voor de heldere uitleg. Ik kan het nu gelukkig zelf controleren.

Mijn C5 Tourer liep gisteren leeg op de brug bij een bandenwissel :-)

Groet,

Martijn

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 12 okt 2013 14:30
door JW-C5
Zie mijn reactie in dat andere topic.

Groet,
JW

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 24 mar 2019 21:00
door paulcl
Ik heb gisteren via diagbox "oliepeil hydraulisch systeem checken" gestart via decompressie en dat zou 3 minuten duren. Gelukkig stond de motorkap open en zag ik de olie via het gaatje in de vuldop er uit spuiten. Ik heb met mijn duim de stroom tegen gehouden en de dop langzaam opengedraaid en dat hielp.
Ik had de auto niet in de laagste stand gezet, dit zal waarschijnlijk de reden geweest zijn alhoewel ik op een Frans forum lees dat dit de stand is voor een H3+ (met sport stand)
Hoe moet het eigenlijk? Auto in laagste/normale stand met draaiende motor of motor af?
Ik heb een C5 Tourer BlueHDi 180

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 25 mar 2019 09:44
door BJG
De officiƫle manier is nog steeds:
Dop los en drukloos maken met Diagbox of Lexia.

In de praktijk zet men vaak de auto in de laagste stand voor de controle. Dat kan, mits je weet waar de niveau dan moet staan, en dat is weer afhankelijk van of de auto HA3 of HA3+ heeft.