Pagina 2 van 2
Re: Flavio stelt zich voor
Geplaatst: 20 jun 2013 11:44
door Marco-K
Re: Flavio stelt zich voor
Geplaatst: 10 aug 2013 10:39
door Flavio
Het plezier in de C5 is inmiddels wat minder geworden.
De automaat heeft zwaar olie gelekt en er kan niet meer met de auto worden gereden.
De achterruitverwarming werkt niet en er moet een nieuwe achterruit in.
De carkit is niet goed en moet worden vervangen.
De waterpomp lekt en moet worden vervangen. Dan gelijk maar de distributie e.d. laten vervangen.
Het roetfilter zit voor 71% dicht en moet vervangen worden.
Is wel allemaal garantie maar het vertrouwen in de kwaliteit van de auto is er niet beter op geworden!
Ik rij nu tijdelijk in een Ph1 diesel automaat maar dat rijdt heel anders dan mijn auto. De besturing is veel zwaarder, de automaat en motor voelen ook heel anders aan.
Re: Flavio stelt zich voor
Geplaatst: 10 aug 2013 11:08
door Kapitein Rob
Hoi Flavio,
Allereerst welkom hier.
Ik kan begrijpen dat je door dat rijtje klachten minder vertrouwen in de auto hebt, maar ik denk dat het meer te maken heeft met leeftijd (en/of niet volledig uitgevoerd onderhoud). Daar loop jij nu tegen aan en de leverancier herstelt het onder garantie begrijp ik.
-een lekkende automaat kan gewoon ouderdom zijn (en zonder olie rijdt-ie inderdaad niet meer);
-achterruitverwarming is gebroken draad (heb ik bij meerdere auto's gehad) en dat moet tegenwoordig een nieuwe achterruit worden (vroeger met opliggende draden konden handige mensen dat nog wel eens repareren);
-die waterpomp gaat na verloop van tijd/km's kapot. Advies is om dat ding tegelijk met de distributie te laten vervangen (dat had bij 240.000 km gebeurd moeten zijn), dan kun je er weer tot de volgende db-wissel tegen. Er is veel voor te zeggen om voor die paar tientjes nu meteen een nieuwe db erop te leggen, de boel ligt toch open/eraf;
- roetfilter vervuilt (dat is ook zijn functie, hij hoort roetdeeltjes op te vangen) en moet regelmatig geregenereerd worden. Dat kan tijdens flinke ritten (daarvoor moet er Eolys (reinigingsvloeistof) in zitten, dat moet bijgevuld worden) of door in de garage een reinigingsprogramma te draaien. Als alleen korte ritten gemaakt worden en dat onderhoud in de garage niet wordt uitgevoerd verstopt-ie.
Het zijn allemaal min of meer normale zaken bij een auto van deze leeftijd/km-stand, maar het is wel vervelend als je zo kort na aanschaf ermee geconfronteerd wordt.
En inderdaad een Ph1 rijdt heel anders. Ik heb er sinds donderdag een mee als leenauto van de garage en het verschil is duidelijk te merken. Het was me niet zo duidelijk opgevallen omdat ik tussen mijn Ph1 en Ph2 vier weken in een Hyundai had gereden, maar nu stap je direct over en dan merk je het goed. Ik hoop dat ik je hiermee wat 'gerust gesteld' heb.
Re: Flavio stelt zich voor
Geplaatst: 10 aug 2013 11:13
door JW-C5
Als het oorspronkelijke roetfilter er nog onder zit, is het niet gek dat dit bij een km-stand van bijna 3 ton vervangen moet worden.
En uit je
verhaal in dit draadje maak ik op dat er wellicht iets niet goed gegaan is bij die vorige revisie.
Met name het monteren van de koppelomvormer is een uiterst kritisch verhaal, olielekkage op de as is "geprogrammeerd"
Groet,
JW
Re: Flavio stelt zich voor
Geplaatst: 10 aug 2013 14:43
door c5jan
Flavio schreef:Is wel allemaal garantie maar het vertrouwen in de kwaliteit van de auto is er niet beter op geworden!
Wat een drama zeg, dat allemaal onder garantie laten verhelpen

...
Dat vertrouwen komt vast wel weer als het allemaal gefixed is.
Re: Flavio stelt zich voor
Geplaatst: 07 sep 2013 16:03
door Flavio
Het vertrouwen in de C5 is weg en de auto gaat terug naar de dealer. Hopelijk gaat een nieuwe eigenaar er meer plezier aan beleven.
Nadat de auto de laatste keer is terug gekomen bleek de turbo kapot te zijn en de afgelopen week is er ook een olielekkage van het LDS systeem (?) ontstaan waardoor olie op de uitlaat kwam en er enorme witte rookpluimen onder de auto vandaan kwamen.
Ik blijf wel in de Citroen familie en ga van de week een Grand C4 Picasso ophalen.
Re: Flavio stelt zich voor
Geplaatst: 07 sep 2013 16:25
door Menno
Veel plezier met de C4P ...