
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2013 12:25
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: stoelverwarming
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10417
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105400
Kleur: Ganache
KPH: Achter
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
http://harley-davidson.startpagina.nl
http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's:
2CV6 1975
Berlingo Multispace 1.4 1997
C3 Pluriel 1.6 2007
http://harley-davidson.startpagina.nl
http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's:
2CV6 1975
Berlingo Multispace 1.4 1997
C3 Pluriel 1.6 2007

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 29 jun 2012 18:59
Auto: Grand C4 Picasso 2.0 Hdif EB6V Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 181000
Kleur: Nocciola
Het plezier in de C5 is inmiddels wat minder geworden.
De automaat heeft zwaar olie gelekt en er kan niet meer met de auto worden gereden.
De achterruitverwarming werkt niet en er moet een nieuwe achterruit in.
De carkit is niet goed en moet worden vervangen.
De waterpomp lekt en moet worden vervangen. Dan gelijk maar de distributie e.d. laten vervangen.
Het roetfilter zit voor 71% dicht en moet vervangen worden.
Is wel allemaal garantie maar het vertrouwen in de kwaliteit van de auto is er niet beter op geworden!
Ik rij nu tijdelijk in een Ph1 diesel automaat maar dat rijdt heel anders dan mijn auto. De besturing is veel zwaarder, de automaat en motor voelen ook heel anders aan.

De automaat heeft zwaar olie gelekt en er kan niet meer met de auto worden gereden.
De achterruitverwarming werkt niet en er moet een nieuwe achterruit in.
De carkit is niet goed en moet worden vervangen.
De waterpomp lekt en moet worden vervangen. Dan gelijk maar de distributie e.d. laten vervangen.
Het roetfilter zit voor 71% dicht en moet vervangen worden.
Is wel allemaal garantie maar het vertrouwen in de kwaliteit van de auto is er niet beter op geworden!
Ik rij nu tijdelijk in een Ph1 diesel automaat maar dat rijdt heel anders dan mijn auto. De besturing is veel zwaarder, de automaat en motor voelen ook heel anders aan.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Hoi Flavio,
Allereerst welkom hier.
Ik kan begrijpen dat je door dat rijtje klachten minder vertrouwen in de auto hebt, maar ik denk dat het meer te maken heeft met leeftijd (en/of niet volledig uitgevoerd onderhoud). Daar loop jij nu tegen aan en de leverancier herstelt het onder garantie begrijp ik.
-een lekkende automaat kan gewoon ouderdom zijn (en zonder olie rijdt-ie inderdaad niet meer);
-achterruitverwarming is gebroken draad (heb ik bij meerdere auto's gehad) en dat moet tegenwoordig een nieuwe achterruit worden (vroeger met opliggende draden konden handige mensen dat nog wel eens repareren);
-die waterpomp gaat na verloop van tijd/km's kapot. Advies is om dat ding tegelijk met de distributie te laten vervangen (dat had bij 240.000 km gebeurd moeten zijn), dan kun je er weer tot de volgende db-wissel tegen. Er is veel voor te zeggen om voor die paar tientjes nu meteen een nieuwe db erop te leggen, de boel ligt toch open/eraf;
- roetfilter vervuilt (dat is ook zijn functie, hij hoort roetdeeltjes op te vangen) en moet regelmatig geregenereerd worden. Dat kan tijdens flinke ritten (daarvoor moet er Eolys (reinigingsvloeistof) in zitten, dat moet bijgevuld worden) of door in de garage een reinigingsprogramma te draaien. Als alleen korte ritten gemaakt worden en dat onderhoud in de garage niet wordt uitgevoerd verstopt-ie.
Het zijn allemaal min of meer normale zaken bij een auto van deze leeftijd/km-stand, maar het is wel vervelend als je zo kort na aanschaf ermee geconfronteerd wordt.
En inderdaad een Ph1 rijdt heel anders. Ik heb er sinds donderdag een mee als leenauto van de garage en het verschil is duidelijk te merken. Het was me niet zo duidelijk opgevallen omdat ik tussen mijn Ph1 en Ph2 vier weken in een Hyundai had gereden, maar nu stap je direct over en dan merk je het goed. Ik hoop dat ik je hiermee wat 'gerust gesteld' heb.
Allereerst welkom hier.
Ik kan begrijpen dat je door dat rijtje klachten minder vertrouwen in de auto hebt, maar ik denk dat het meer te maken heeft met leeftijd (en/of niet volledig uitgevoerd onderhoud). Daar loop jij nu tegen aan en de leverancier herstelt het onder garantie begrijp ik.
-een lekkende automaat kan gewoon ouderdom zijn (en zonder olie rijdt-ie inderdaad niet meer);
-achterruitverwarming is gebroken draad (heb ik bij meerdere auto's gehad) en dat moet tegenwoordig een nieuwe achterruit worden (vroeger met opliggende draden konden handige mensen dat nog wel eens repareren);
-die waterpomp gaat na verloop van tijd/km's kapot. Advies is om dat ding tegelijk met de distributie te laten vervangen (dat had bij 240.000 km gebeurd moeten zijn), dan kun je er weer tot de volgende db-wissel tegen. Er is veel voor te zeggen om voor die paar tientjes nu meteen een nieuwe db erop te leggen, de boel ligt toch open/eraf;
- roetfilter vervuilt (dat is ook zijn functie, hij hoort roetdeeltjes op te vangen) en moet regelmatig geregenereerd worden. Dat kan tijdens flinke ritten (daarvoor moet er Eolys (reinigingsvloeistof) in zitten, dat moet bijgevuld worden) of door in de garage een reinigingsprogramma te draaien. Als alleen korte ritten gemaakt worden en dat onderhoud in de garage niet wordt uitgevoerd verstopt-ie.
Het zijn allemaal min of meer normale zaken bij een auto van deze leeftijd/km-stand, maar het is wel vervelend als je zo kort na aanschaf ermee geconfronteerd wordt.
En inderdaad een Ph1 rijdt heel anders. Ik heb er sinds donderdag een mee als leenauto van de garage en het verschil is duidelijk te merken. Het was me niet zo duidelijk opgevallen omdat ik tussen mijn Ph1 en Ph2 vier weken in een Hyundai had gereden, maar nu stap je direct over en dan merk je het goed. Ik hoop dat ik je hiermee wat 'gerust gesteld' heb.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als het oorspronkelijke roetfilter er nog onder zit, is het niet gek dat dit bij een km-stand van bijna 3 ton vervangen moet worden.
En uit je verhaal in dit draadje maak ik op dat er wellicht iets niet goed gegaan is bij die vorige revisie.
Met name het monteren van de koppelomvormer is een uiterst kritisch verhaal, olielekkage op de as is "geprogrammeerd"
Groet,
JW
En uit je verhaal in dit draadje maak ik op dat er wellicht iets niet goed gegaan is bij die vorige revisie.
Met name het monteren van de koppelomvormer is een uiterst kritisch verhaal, olielekkage op de as is "geprogrammeerd"

Groet,
JW

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wat een drama zeg, dat allemaal onder garantie laten verhelpenFlavio schreef:Is wel allemaal garantie maar het vertrouwen in de kwaliteit van de auto is er niet beter op geworden!

Dat vertrouwen komt vast wel weer als het allemaal gefixed is.

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 29 jun 2012 18:59
Auto: Grand C4 Picasso 2.0 Hdif EB6V Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 181000
Kleur: Nocciola
Het vertrouwen in de C5 is weg en de auto gaat terug naar de dealer. Hopelijk gaat een nieuwe eigenaar er meer plezier aan beleven.
Nadat de auto de laatste keer is terug gekomen bleek de turbo kapot te zijn en de afgelopen week is er ook een olielekkage van het LDS systeem (?) ontstaan waardoor olie op de uitlaat kwam en er enorme witte rookpluimen onder de auto vandaan kwamen.
Ik blijf wel in de Citroen familie en ga van de week een Grand C4 Picasso ophalen.
Nadat de auto de laatste keer is terug gekomen bleek de turbo kapot te zijn en de afgelopen week is er ook een olielekkage van het LDS systeem (?) ontstaan waardoor olie op de uitlaat kwam en er enorme witte rookpluimen onder de auto vandaan kwamen.
Ik blijf wel in de Citroen familie en ga van de week een Grand C4 Picasso ophalen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Veel plezier met de C4P ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24