
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
EW..Kramperen..


Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mar 2013 01:11
Auto: Citroen C5 2.0 16V EXCLUSIVE
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 172000
Kleur: Donkerblauw metallic
Locatie: Sleen
Contacteer:
De trekhaak is waarschijnlijk van het Type AK6. Gefabriceerd door Bosal. Ik heb deze keer de kogel er gelukkig bij. Bij mijn Passat zat ie niet. Heb toen eerst geprobeerd een tweedehands te krijgen via de sloop. Kreeg middels 'onderdelenlijn' maar liefst een exemplaar aangeboden. Voor 110€. Heb toen geinformeerd naar een nieuwe bij Bosal. (Heel gedoe, want ze willen een kopie van je kentekenbewijs en al.) Na 2 weken het bericht, niet meer leverbaar. Maar het goede nieuws is, zo af en toe wordt er nog een aangeboden op marktplaats. En als het een AK6 is zal hij hoogstwaarschijnlijk passen. Verder vind je een exemplaar aangeboden op dit forum in de zwarte markt. Dus...GuidoC5 schreef:Bij mij was de verrassing slechts de helft. Wel de houder, niet de knobbel zelf. Dus redelijk nutteloos...
Ik zie trouwens niet zo'n probleem met het rijden met een aanhanger/caravan met een automaat. Zolang je maar niet ropt, alsof je in een T4 rondknart, is het relatief zonder gevolgen. (Of je moet meer gewicht achter je auto hangen, dan de specs toelaten....)
#dontmentionthecupholder
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Zelfs op dit moment in een ader draadje een AK6 knobbel aangeboden....
Qua automaat en trekhaak + caravan:
Automaat is in principe prettiger bij optrekken (vanwege koppelomvormer) maar juist minder bij afremmen (komt meer op de remmen aan door minder op de motor afremmen)
Ik denk wel dat tijdig flushen nog belangrijker is bij het rijden met automaat en caravan, hij wordt dan behoorlijk zwaar belast, dus heter als normaal en da's slecht voor de transmissieolie. Overigens, bij een handbak heb je extra koppelingsslijtage.
Qua automaat en trekhaak + caravan:
Automaat is in principe prettiger bij optrekken (vanwege koppelomvormer) maar juist minder bij afremmen (komt meer op de remmen aan door minder op de motor afremmen)
Ik denk wel dat tijdig flushen nog belangrijker is bij het rijden met automaat en caravan, hij wordt dan behoorlijk zwaar belast, dus heter als normaal en da's slecht voor de transmissieolie. Overigens, bij een handbak heb je extra koppelingsslijtage.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 

