EvilTwin schreef:Hoogteregelaars verdraaien gaat niet op een C5-3/C6 omdat die vier sensoren hebben: eentje per draagarm.
1 voor en 1 achter , en gewoon mechanisch te verdraaien tbv de basisafstelling.
EvilTwin schreef:Hoogteregelaars verdraaien gaat niet op een C5-3/C6 omdat die vier sensoren hebben: eentje per draagarm.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik schreef het hierboven al, die twee per as zitten maar op een (beperkt) aantal C5-3, en is afhankelijk van de uitvoering.EvilTwin schreef:... Op de C5-3/C6 zijn het er twee per as, dus wordt hun waarde gemiddeld tbv hoogteregeling, maar is rol direct af te lezen aan het verschil tussen de twee op een as......
Voorheen Ph2V6: 
Ter aanvulling...JW-NHS schreef:Ik schreef het hierboven al, die twee per as zitten maar op een (beperkt) aantal C5-3, en is afhankelijk van de uitvoering.EvilTwin schreef:... Op de C5-3/C6 zijn het er twee per as, dus wordt hun waarde gemiddeld tbv hoogteregeling, maar is rol direct af te lezen aan het verschil tussen de twee op een as......
Groet,
JW
Vergelijkbare opmerkingen staan er over de sensor(en) op de vooras.OPMERKING : 4-cilindermotoren : Er bevindt zich één sensor wagenhoogte op de achterste stabilisatorstang.
Motoren V6 : De sensoren wagenhoogte zijn op de achterste stabilisatorstang aangebracht. Deze wagen is niet voorzien van de functie variabele schokdempingsregeling.
Bij het afsluiten van de middenbol wordt ook de middendoorlaat afgesloten, dat levert een aanzienlijke verhoging van de rolstijfheid op, juist bij gewoon HP is er geen enkele beperking op vloeistofcommunicatie tussen links en rechts, dus ALLE rolstijfheid komt uit de stabilisatorstang. Vandaar dat HP Citroëns van oudsher altijd voor en achter stabi's hadden, ook al toen dat nog totaal ongebruikelijk was, en vandaar dat ze vrij zwaar zijn uitgevoerd.exroosje schreef:De rol detectie , waar is dat eigenlijk voor? itt activa kan het systeem er toch niets actiefs tegen doen. Ja je kunt de middenbol afsluiten, maar daarme fixeer je alleen de huidige toestand (en blokkeer je zelfs de teruggang naar de uitganspositie).
Ik vroeg me eigenlijk altijd al af of en zo ja hoe het systeem ongelijkmatige belading links / rechts corrigeert. Door de extra bol in het midden communiceren links en rechts met elkaar en zou ik verwachten dat de auto sneller scheef gaat staan bij ongelijkmatige belading. Met 1 hoogtesensor / as merkt het systeem daar niets van.
Misschien een verkeerde vertaling/begripsverwarring?JW-NHS schreef:[ergelijkbare opmerkingen staan er over de sensor(en) op de vooras.
Groet,
JW