Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Even snel doorgenomen en wellicht niet volledig. Wat ik zo gauw zie:
Ik zie de achterste lamdawaarde die te klein is als hij op benzine rijdt. 78 mv is kleiner dan de 0,1 en 1 volt die gewenst is.
Op gas vind je een waarde die daar wel binnen valt.
De achterste lamda regelt het mengsel niet.
Ik zie de achterste lamdawaarde die te klein is als hij op benzine rijdt. 78 mv is kleiner dan de 0,1 en 1 volt die gewenst is.
Op gas vind je een waarde die daar wel binnen valt.
De achterste lamda regelt het mengsel niet.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Maar op gas is ie wel goed???????chathanky schreef:Ik zie de achterste lamdawaarde die te klein is als hij op benzine rijdt. 78 mv is kleiner dan de 0,1 en 1 volt die gewenst is.
De achterste lamda regelt het mengsel niet.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Een deel van je eerste bericht:
Verder is dit een uitdraai genomen met de motor stationair. Niet bekend of dit met een warme of koude motor is.
Of je met deze diagnose dan werkelijk wat me kan?
Opvallend is verder:
Sationair draait de motor te hoog als de airco uit zou zijn.
Correctiewaarden op gas is klein op benzine hoog.
Inspuittijden zowel gas en benzine zijn te klein dan naast in de verklarende tekst.
Vind je dat vreemd dan?sinds 2 dagen stottert mn motor als ik wegrij na een koude start. Tegen de tijd dat ie overschakerld naar LPG is het weg en heb ik er geen last meer van.
Verder is dit een uitdraai genomen met de motor stationair. Niet bekend of dit met een warme of koude motor is.
Of je met deze diagnose dan werkelijk wat me kan?
Opvallend is verder:
Sationair draait de motor te hoog als de airco uit zou zijn.
Correctiewaarden op gas is klein op benzine hoog.
Inspuittijden zowel gas en benzine zijn te klein dan naast in de verklarende tekst.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Zal vandaag ff een uitdraai maken op de snelweg. Moet toch 400km rijden.
PS de mortor was toen al warm. Airco staat aan.
PS de mortor was toen al warm. Airco staat aan.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
benzine meting op de snelweg na 150km

Hierna op LPG en meting gedaan, was net met een invoegstrook.

400km op benzine gereden en alleen bij het wegrijden(2x) ff 20sec gestotterd daarna ok.
Heb er wel injector reiniger ingegooid voordat ik wegging.
Met warme motor is er geen probleem op beide brandstoffen. Ik ga de benzine tank ff leegrijden, 70ltr, en dan zie ik weer.

Hierna op LPG en meting gedaan, was net met een invoegstrook.

400km op benzine gereden en alleen bij het wegrijden(2x) ff 20sec gestotterd daarna ok.
Heb er wel injector reiniger ingegooid voordat ik wegging.
Met warme motor is er geen probleem op beide brandstoffen. Ik ga de benzine tank ff leegrijden, 70ltr, en dan zie ik weer.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ik kan er weinig uithalen zo.
Plaatje is ook met een warme motor waneer de motor goed loopt.
Het probleem is met een koude motor als ik het zo lees. In die fase heb je een verrijking van het brandsofmengsel en waarschijnlijk gaat het daar mis.
Kan zijn dat een van de sensoren dieverband houden met het verrijken van het mengsel roet in het eten gooit en deze fase verstoort.

Het probleem is met een koude motor als ik het zo lees. In die fase heb je een verrijking van het brandsofmengsel en waarschijnlijk gaat het daar mis.
Kan zijn dat een van de sensoren dieverband houden met het verrijken van het mengsel roet in het eten gooit en deze fase verstoort.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Idd is er niets echt verkeerds uit te halen zo. Moet alleen ff iemand vinden die 's ochtends kan sturen zodat ik kan meten 

Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Heb ff net na t starten naar de bougies gekeken…..helemaal nat. Droog gemaakt, gestart, loopt mooi stationair…wil wegrijden….slaat af. Dus bij t gasgeven verzuipt ie…lijkt wel. Voorste(voor cat.) lambdasonde niet ok??????????????? Is die diag of regel????
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 19 apr 2012 11:03
Auto: C5 Tourer 2008
Opties: Hydr Act III
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 80000
Kleur: Grijs
Ik heb volgens mij 't zelfde probleem. 's Morgens als ik weg wil rijden, stottert ie. Hij wil bijna niet weg. Als ik een stukje gereden heb, is 't voorbij. Op gas helemaal geen probleem.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik lees nu pas dit draadje,
heb je de kvs temp sensorwaarde al bekeken bij koude motor?
Wat is de inlaatdruk stationair koud? Let op A/C en verlichting uit. (mogelijk valse lucht via gasinjectoren)
En volgens mij is er ook een recente update voor jouw motor! (mogelijk strucureel probleem waarvoor een aanpassing is gedaan, do motor loopt koud nl nog niet in closed loop zodat controle achterwege blijft)
heb je de kvs temp sensorwaarde al bekeken bij koude motor?
Wat is de inlaatdruk stationair koud? Let op A/C en verlichting uit. (mogelijk valse lucht via gasinjectoren)
En volgens mij is er ook een recente update voor jouw motor! (mogelijk strucureel probleem waarvoor een aanpassing is gedaan, do motor loopt koud nl nog niet in closed loop zodat controle achterwege blijft)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
BJG....wat een info...wat is KVS temp sensor? Wat is die update en waar vind ik die? Ik kan geen inlaatdrukken meten of het zou via het diag. programma kunnen?
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
het gaat idd zo: starten...stationair draaien=ok...gasgeven en wegrijden op benzine is gelijk inhouden/stotteren...even doorrijden=1 grote stotter en met dit weer schakelt ie na ong. 40sec op gas en weg is al het gestotter hoe laagtoerig ik ook rij. Ga ik hierna weer naar benzine begint ie weer te stotteren tot de temp. meter streep in zicht komt en dan loopt ie op benzine ook als een speer.
Heb gemerkt dat als je de LPG bougies monteerd de auto meer stottert op benzine als ie koud is. Op LPG rijdt ie alleen beter met de LPG bougies(is merkbaar?).
Waarschijnlijk is er, wanneer je op LPG rijdt, wel een closed control loop, door de LPG BSI, bij de koude start.
Heb gemerkt dat als je de LPG bougies monteerd de auto meer stottert op benzine als ie koud is. Op LPG rijdt ie alleen beter met de LPG bougies(is merkbaar?).
Waarschijnlijk is er, wanneer je op LPG rijdt, wel een closed control loop, door de LPG BSI, bij de koude start.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Dit moet je dan toch merken in ander gedrag als ie warm is?BJG schreef:mogelijk valse lucht via gasinjectoren
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
KVS-temp sensor= koelvloeistof-temperatuur-sensor. Die zit in je thermostaathuis gemonteerd aan de zijkant van je cilinderkop. In dit plaatje is het nummer 1 en heeft bestelnummer 1338 C1.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij de dealer ...bgt schreef:Wat is die update en waar vind ik die?

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24