Pagina 2 van 2
Re: Koppelingsproblemen in La France...wie weet meer
Geplaatst: 17 jul 2012 17:28
door citrofieltk
Bedankt! Ik hou jullie op de hoogte hier...
Re: Koppelingsproblemen in La France...wie weet meer
Geplaatst: 17 jul 2012 19:56
door citrofieltk
Inmiddels de C5 ook maar "aangeboden"...
Hier nog wat foto's van de situatie zoals die nu is:

Zo ziet het eruit zonder luchtfilter en kapje op de bak.

Een beetje ingezoomd...

Nog meer ingezoomd...
Het komt erop neer dat de cilinder niet door het in te drukken deel terug wordt geduwd...
Het lijkt erop dat dat in te drukken deel dus niet meer functioneert.
Het gaat om een trekkoppeling begreep ik.
Iemand nog laatste hoop voor mij?
Hans
Re: Koppelingsproblemen in La France...wie weet meer
Geplaatst: 17 jul 2012 19:59
door redsun
je hebt de boel ook ontlucht?
Re: Koppelingsproblemen in La France...wie weet meer
Geplaatst: 17 jul 2012 20:17
door citrofieltk
Jep, maar dat is waarschijnlijk dan ook het euvel waar ik het in het begin van dit topic over had. Ik ben bang dat dat de echte oorzaak was van het niet terugkomende koppelingspedaal.
Vervolgens had ik hem omhoog gezet met de hand waardoor de cilinder brak bij intrappen.
Kortom, ik ben bang dat het dus in de bak zit.
Mocht er iemand zijn die me kan overtuigen van iets anders, graag...

Re: Koppelingsproblemen in La France...wie weet meer
Geplaatst: 17 jul 2012 20:40
door BJG
Het lijkt alsof het druklager (treklager) uit de drukgroep is geschoten.
iets soortgelijks bedoelde ik ook ineen reactie op je vermoeden dat de oorzaak ergens anders lag:
BJG schreef:
Op zich heb je een goed punt waar ik zo 1-2-3 niet aan gedacht heb:
er is een kleine kans dat er ook nog iets anders stuk is waardoor het stangetje is gebroken, het is echter lastig uitleggen hoe je dat kunt controleren. Dat kun je denk ik beter door een deskundige laten doen.
Maar ik zie dat je deskundig genoeg bent om zelf de conclusie te trekken.
Een enkele keer kun je met een bandenlepel via het gat het lager terugkilkken in de drukgroep. (hulpcilinder verwijderen) Blijft natuurlijk de vraag hoe hij er uit geschoten kan zijn. meestal is er iets kapot.