Pagina 2 van 19
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 11 jan 2012 22:47
door Ronald
Als ik Herman was zou ik voor Vialle LPi gaan, ondanks de meerkosten in aanschaf en de wrakke pompen.
Loopt wel heel erg mooi.
Maar ja, ik ben Herman niet, ik moet tanken met zo´n zweterig pastic handschoentje, bah.
Gr. Ronald
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 11 jan 2012 22:55
door exroosje
Bij een C6 op gas zou dan ook helemaal geen koffer overblijven
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 12 jan 2012 07:37
door Peebee
Tja, gas,
de één kookt erop, de ander rijdt er auto mee,
maar een berline met een gasbom en reserve wiel achterin,
dan moet je twee keer rijden als je boodschappen gaat doen
(wel een mooi excuus dan)
en daarom hebben we dus een break
Maar ieder moet doen wat hem of haar goeddunkt,
en vooral lachen bij het afrekenen na het tanken!!
(O ja, niet telkens vergeten de gasdop terug te plaatsen,
zoals wij al zo'n 10 keer gedaan hebben

)
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 12 jan 2012 08:04
door Herman
Weer het bekende verhaal PeeBee
Gasdop blijft hangen en anders maak ik er zelf weer iets aan, klitterband en aan de tankklep hangen
Gasbommen zijn voor oorlogen rijden niet op de weg en reserve wielen zijn om thuis te laten (kleine kompressor mee) en ja ik rij lux en geen bestel

en blijf lachen bij de pomp
Even de offertes afwachten en dan zien we wel, wat je ookleest voor merk ze zijn allemaal goed, dus dat wordt afwachten.
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 12 jan 2012 08:41
door JHV
Herman,
weet je al waar je hem laat inbouwen, want dat maakt wel verschil!
Voor onze Renault Scenic was volgens de dealer geen LPI mogelijk. Auto was daar te oud voor.
Een inbouwbedrijf uit Emmen(Boertien), en ook Lunteren dacht ik, had echter geen enkel probleem om een LPI in te bouwen. En voor een zeer schappelijke prijs.
Hebben veel ervaring met inbouw, ook in old-timers en oudere modellen die buiten de range van
dealer en Fast-inbouw bedrijven vallen.
Ze hebben bv de software welke nodig was voor onze Scenic, "gewoon" laten (her)schrijven.
Ik las in die tijd meer over problemen met achteraf ingebouwde LPI. Let wel op de vakkundig bedrijf naast de prijs!!!!
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 12 jan 2012 10:29
door Herman
Boertien in wezep bekende naam
De ontwikkelingen zijn ook weer verder daarin.
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 12 jan 2012 12:42
door JHV
ja, ik vergiste me, Boertien zit in Wezep!
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 12 jan 2012 13:19
door Ries
Heb ook een C5 Ph3 op LPG met de 2L motor

.
Is ingebouwd in Haarlem bij van Ommeren (daar werkt JO mee samen). Ik heb een Eurogas installatie, dat is de versie die door Citroen gehomologeerd was als fabrieks inbouw een tijdje terug (op de C4 Picasso).
De auto draait zeer trillings arm en geruisloos op LPG. Nog beter dan bij Benzine

.
De brandstof meter van de benzine loopt terug tijdens LPG rijden net als bij de Ph1 en 2.
Wel is de Ph3 zuiniger met zijn LPG, ik rijd net geen 1:10 (namelijk 10.2 l/100 km). De boord computer geeft dan 9.1 l/100km aan.
In mijn tourer zit een 'onderbouw' installatie, dus op de plek van het reserve wiel. Netto tank inhoud is 52 liter LPG. Dus een actieradius van 500km per tank.
De schakelaar zit naast de klokkenwinkel aan de linkerkant, vlak bij de loze knoppen. De zichtbaarheid kan iets beter, nu zit het stuur er net voor.
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 20 jan 2012 08:07
door Herman
Krijg net deze mail binnen;
Bedankt voor uw mail. Wij adviseren een Vialle LPi G3 autogassysteem te laten inbouwen. Vialle is er in geslaagd een LPG-vloeibaar injectiesysteem, genaamd LPi-autogassysteem te ontwikkelen. Met deze technologie wordt het LPG niet langer verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk geïnjecteerd. Hierdoor kan de injectie van de brandstof beter gecontroleerd worden, wat resulteert in betere rijeigenschappen en optimalere verbranding.
Doordat het LPi-autogassysteem gebruik maakt van de originele benzine-computer, blijven alle oorspronkelijke eigenschappen stuk voor stuk behouden en is de auto bovendien minder belastend voor het milieu. De gascomputer meet per cilinder hoeveel benzine wordt ingespoten en vertaald dat ook weer naar de hoeveelheid gas die moet worden ingespoten.
Als berijder zult u merken:
- dat er geen verschil waarneembaar is tussen het rijden op benzine of LPG
- dat er geen vermogensverlies optreedt
- dat het acceleratie vermogen op LPG niet anders is dan op benzine
- dat er geen extra onderhoud aan het LPi-autogassysteem nodig is en u zich
dus kunt houden aan de oorspronkelijke service intervallen
- dat u 2 jaar garantie op de gasinstallatie heeft
Standaard wordt een 67 litertank op de plaats van het reservewiel gemonteerd. Hiermee blijft de auto in dezelfde gewichtsklasse. Als u speciale wensen heeft met betrekking tot de plaatsing van de schakelaar en de vulaansluiting, dan overleggen we de mogelijkheden graag met u.
De inbouw gaat totaal € 1950,= incl. BTW kosten, dit is incl. RDW keuring en deelvulling gas.
Een goed alternatieve is een Vogels VGI G3 autogassysteem. Deze installatie werkt met een verdamper. Het gas wordt ook bij dit systeem per cilinder ingespoten. De benzine computer stuurt de gascomputer. Het gas wordt in plaats van vloeibaar met deze installatie in dampvorm ingespoten.
De inbouw gaat totaal € 1595,00 incl. BTW kosten, dit is incl. RDW keuring en deelvulling gas..
Wat zou het nadeel van Vogels zijn?
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 20 jan 2012 08:24
door GW-tje
Systeem Vogels gebruikt een verdamper en resulteert in:
- extra gascomputer, dus extra onderdelen dus extra storingskansen
- gas wordt in dampvorm ingespoten
- je merkt dat je iets vermogensverlies hebt tov benzine de LPI heeft dat
volgens zeggen niet.
Voordeel: bekendere "oudere" technieken en een lagere prijs.
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 20 jan 2012 08:58
door chathanky
Vloeibaar gas inspuiten heeft voordeel dat het een koelende werking heeft en de inlaatlucht koelt voor beter prestaties.
Lpi heeft een lpg pomp die in het verleden niet een heel lang leven hadden. Het zou inmiddels verbeterd moeten zijn.
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 20 jan 2012 10:55
door Herman
Nog een offerte, lijkt mij wel wat!
Bedankt voor je aanvraag, wij kunnen eenlpg-g3 installatie inbouwen van eurogas, het merk dat Citroen voorschrijft voordeze auto, voor 1795 incl btw.
Onze voorkeur is eurogas omdat ook een dealer bekend is met dit merk.
We bouwen dan een tank in z.gr. mog, maarzorgen dat we onder de grens van 1551 blijven.
Dit zal dan 64/67 liter zijn, er wordtgerekend met 80% van deze inhoud.
De garantie is 2 jaar volledig en een na 1000 km gratis nacontrole.
Tijdensde inbouw kunt U gebruik maken vaneen gratis leenauto.
Levertijd is ongeveer 1 week.
Nog vragen? ik hoor ’t graag.
Met vriendelijkegroet,
Lex Vilier
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 20 jan 2012 17:34
door breakie
Bij de firma HPO G3 geheel compleet met liter tank naar keuze (omrekentabel aantal liters x 0,8 kg = bijtelling gewicht) € 1475,00 incl.alles + gratis leenauto en 2 jaar garantie.
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 23 jan 2012 17:06
door Herman
Nog wat offertes, voor diegene die ook wat zoeken, straks maar een keuze maken, de meeste zullen wel goed zijn, alleen valt het niet mee voor een keuze!
Jammer dat ze niet altijd gelijk zeggen wat ze voor dat geld installeren.

Zo sumier dat ik ze weer moet vragen wat ze doen.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Geachteheer/mevrouw,
Deauto staat geregistreerd bij de RWD als 1496 KG
Demaximale tank grote = 1550-1496= 54 KG = 80% , Bruto. De maximale tank inhoudbruto zal dus onder de 67 L moeten liggen .
Detotaal prijs komt op 1650,-- alles inkl.
Metvriendelijke groet,
Jacquel
J.E.Esselink
PPO-Systems
--------------------------------------------------------------------------------------
Hallo
Een lpg installatie voor uw auto kost 1795 euro incl.
U krijgt dan een prins vsi systeem dit is een injectie
systeem per cilinder.
De tank wordt gemoteert in overleg dit kan zijn op de
plek van het resevewiel of een normale inbouw.
Het systeem is G3 en heeft twee jaar garantie of 100.000 km.
Voor meer vragen kunt u ons bellen.
Agit lpg service Rijssen
-----------------------------------------------------------------------
Hallo Herman
de prijs is 1625.00 inclusief inbouw en btw en de auto blijft in dezelfde gewichtklasse,de tank is 63Liter.
Gr
Ben van der Helm
-----------------------------------------------------------------------
Geachte heer ,
Wat is het precieze gewicht van de auto nu?
met vriendelijke groet,
R van T
REVANTI LPG
Ekkersrijt 4507
5692 DN Son en Breugel
Stuur ik
nogmaals het kenteken door ,en het gewicht en de site RDW ,zo van daar kun je het ook vinden.

.
.
Re: LPG G3 inbouwen
Geplaatst: 23 jan 2012 17:09
door Herman
De alle eerste die waar geen afz. bijstaat was van
Henk Boertien Autogas Airco Wezep
Amperestraat 2
8091 XX WEZEP
Wie heeft ervaring met deze systemen? Het bos is groot

Het moet dus onderbouw zijn en tankgrote aangepast voor het gewicht van auto weegt 1496 ,en wil niet boven de 1550 kg uitkomen en wil op papier dan dat zij er voor zorgen een goed registratie RDW 1550 KG.
Dus gem. 65 á 67 liter tank. en voorzover ik weet geen flashlube erin.
En liefst direkte inspuiting.
