Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als je naar de tekening ziet,is het een module qua vorm zoals ik gezien heb
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als je ziet naar de laatste tekening,zie je een pijl met A,waar de stekker aankomt
ik denk dat ze daar nu de module geplaats hebben ,om de module max te koelen
ik denk dat ze daar nu de module geplaats hebben ,om de module max te koelen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de ventilator moet ge dan demonteren,dan moet ge de motor ,los schroen van het kunstof gedeelte
de motor eruit duwen,samen met de ventilator
en dan kun je pas aan de module
als het dezelfde is wat ik ,hersteld heb
de motor eruit duwen,samen met de ventilator
en dan kun je pas aan de module
als het dezelfde is wat ik ,hersteld heb
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Daarvoor hebben wij zo'n forum, met allerte personen die je de goede kant opsturen.
En zo'n belgische sloper heeft al veel gezien

En zo'n belgische sloper heeft al veel gezien


Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een aanvulling, of het er iets mee te maken heeft weet ik niet.....
Toen ik vanmiddag in de auto keek of er aan de rechterkant in de voetenruimte een mogelijkheid is om iets van bekleding los te halen (nee dus) voelde ik dat er wat vocht zat onder het matje.
Dat vocht zat tegen de binnenkant aan, in de richel, en voorts leek het of het vocht van bovenaf gekomen was, ergens langs de tunnel dus.
Vanavond moest ik even weg, en bij het wegrijden hoorde ik, toen ik een bocht naar rechts maakte, een geluid alsof er ergens wat verschoof. Dat geluid kwam van achter het dashboard vandaan, het hoogte van de onderkant van de voorruit.
Dat geluid duurde twee rechterbochten lang, daarna was het verdwenen.
Op de terugweg naar huis is het er ook niet meer geweest.
Thuisgekomen heb ik even onder de linker mat gevoeld, en ook daar is het vochtig.
Ik vraag me nu af, blijft er soms water staan onder de paravaan? En zou dat dan leiden tot water in het interieur, met problemen voor de fan?
Morgenochtend zal ik, voordat ik wegrij, kijken of ik met een lampje wat kan zien onder de paravaan.....
Overigens, ik heb inderdaad last van dat extra vocht in de auto.
Het duurt knap lang voordat de ruiten wasem vrij zijn, en als ik net ga rijden beslaat alles extra. Zelfs de achterruit heeft dan moeite om weer droog te worden, met de achterruitverwarming aan.
Groet,
JW
Toen ik vanmiddag in de auto keek of er aan de rechterkant in de voetenruimte een mogelijkheid is om iets van bekleding los te halen (nee dus) voelde ik dat er wat vocht zat onder het matje.
Dat vocht zat tegen de binnenkant aan, in de richel, en voorts leek het of het vocht van bovenaf gekomen was, ergens langs de tunnel dus.
Vanavond moest ik even weg, en bij het wegrijden hoorde ik, toen ik een bocht naar rechts maakte, een geluid alsof er ergens wat verschoof. Dat geluid kwam van achter het dashboard vandaan, het hoogte van de onderkant van de voorruit.
Dat geluid duurde twee rechterbochten lang, daarna was het verdwenen.
Op de terugweg naar huis is het er ook niet meer geweest.
Thuisgekomen heb ik even onder de linker mat gevoeld, en ook daar is het vochtig.
Ik vraag me nu af, blijft er soms water staan onder de paravaan? En zou dat dan leiden tot water in het interieur, met problemen voor de fan?
Morgenochtend zal ik, voordat ik wegrij, kijken of ik met een lampje wat kan zien onder de paravaan.....
Overigens, ik heb inderdaad last van dat extra vocht in de auto.
Het duurt knap lang voordat de ruiten wasem vrij zijn, en als ik net ga rijden beslaat alles extra. Zelfs de achterruit heeft dan moeite om weer droog te worden, met de achterruitverwarming aan.
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik zou eerder de afvoer van de airco verdenken, die is wel vaker verstopt ...
Bij mijn PH1 ook laten doorprikken(blazen) omdat ik een "klotsend" geluid hoorde in de bochten.
Bij mijn PH1 ook laten doorprikken(blazen) omdat ik een "klotsend" geluid hoorde in de bochten.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
In onze vorige C5 zaten er bladeren, takjes en eikels in de waterafvoer.
Ik prikte die afvoer regelmatig door met een flexibele as met grijpertje waarmee je schroeven/boutjes kunt oppakken die ergens onder liggen.

Overal te koop voor 2 a 3 euro.(bouwmarkt)
Kun je doen zonder de paravan te verwijderen oid.
Ik prikte die afvoer regelmatig door met een flexibele as met grijpertje waarmee je schroeven/boutjes kunt oppakken die ergens onder liggen.

Overal te koop voor 2 a 3 euro.(bouwmarkt)
Kun je doen zonder de paravan te verwijderen oid.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
water en electrische componenten, dat gaat niet samen
je zult toch moeten zoeken hoe, het water in de wagen komt
als het langs boven komt ,kan het van de vooruit komen (dat die niet goed gemonteerd is)
ook zou ik is zien dat de aflopen links en rechts,daar waar de ruitenwissermotor zit open zijn
je zult toch moeten zoeken hoe, het water in de wagen komt
als het langs boven komt ,kan het van de vooruit komen (dat die niet goed gemonteerd is)
ook zou ik is zien dat de aflopen links en rechts,daar waar de ruitenwissermotor zit open zijn
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het blijft een vervelend probleem
zowel het probleem met water als het probleem met de aanjager ken ik niet specifiek van de C5 II.
Ik ben ook van mening dat dit goed met elkaar te maken kan hebben.
Water
Als eerste zou ik (zoals menno ook al oppert) de afvoer van het kachelhuis controleren, en wel in het bijzonder daar waar hij door de bodem verdwijnt. Aan de passagierskant onder de bekleding. Hij zit daar in een soort mofje. Met een soort van excusez le mot 'schaamlipjes'. Die lipjes kun je het beste wegknippen. Zodat verstopping wordt voorkomen.
Ook de afwatering van de parrafan zou ik inderdaad zoals JHV ook al aangeeft goed controleren. Dit zorgt wel eens voor problemen regelrecht bij de aanjager omdat de lucht rechtstreeks onder de parrafan wordt aangezogen.
Aanjager
De module van de aanjager zit op de aanjager gemonteerd. Voor wat betreft de demontage:
ik heb bij de ph2 nog nooit een aanjager hoeven demonteren (itt de ph1)
Maar ik heb zojuist even bij mijn eigen auto gekeken.
Ik zie niet in waarom het dashboard gedemonteerd zou moeten worden. Hij zit op ongeveer dezelfde plaats als de ph1, en is te demonteren door hem een kwart slag te draaien en terug te trekken net als bij de ph1.
Hooguit heb je dan onvoldoende ruimte om hem er onderuit te halen. Dan zou ik de stuurkolom gedeeltelijk loshalen. Volgens mij moet het gewoon nét kunnen. Ik zou het iig proberen!!

zowel het probleem met water als het probleem met de aanjager ken ik niet specifiek van de C5 II.
Ik ben ook van mening dat dit goed met elkaar te maken kan hebben.
Water
Als eerste zou ik (zoals menno ook al oppert) de afvoer van het kachelhuis controleren, en wel in het bijzonder daar waar hij door de bodem verdwijnt. Aan de passagierskant onder de bekleding. Hij zit daar in een soort mofje. Met een soort van excusez le mot 'schaamlipjes'. Die lipjes kun je het beste wegknippen. Zodat verstopping wordt voorkomen.
Ook de afwatering van de parrafan zou ik inderdaad zoals JHV ook al aangeeft goed controleren. Dit zorgt wel eens voor problemen regelrecht bij de aanjager omdat de lucht rechtstreeks onder de parrafan wordt aangezogen.
Aanjager
De module van de aanjager zit op de aanjager gemonteerd. Voor wat betreft de demontage:
ik heb bij de ph2 nog nooit een aanjager hoeven demonteren (itt de ph1)
Maar ik heb zojuist even bij mijn eigen auto gekeken.
Ik zie niet in waarom het dashboard gedemonteerd zou moeten worden. Hij zit op ongeveer dezelfde plaats als de ph1, en is te demonteren door hem een kwart slag te draaien en terug te trekken net als bij de ph1.
Hooguit heb je dan onvoldoende ruimte om hem er onderuit te halen. Dan zou ik de stuurkolom gedeeltelijk loshalen. Volgens mij moet het gewoon nét kunnen. Ik zou het iig proberen!!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bedankt voor jullie reacties
Ik ga er mee aan de gang, en eerst eens kijken hoe het zit met die afwatering onder de paravaan.
De afwatering van de A/C condensor zou niet echt mogen spelen, ik heb de A/C niet aan staan in deze tijd van het jaar.
Maar uiteraard moet ook dat gecheckt worden, om alles uit te sluiten.
Toch proberen de fanmotor los te halen staat als laatste op het programma, eerst de rest doen en zó proberen te trechteren naar de oorzaak van het probleem.
Ik hou jullie op de hoogte.
En uiteraard zijn alle suggesties welkom
Groet.
JW

Ik ga er mee aan de gang, en eerst eens kijken hoe het zit met die afwatering onder de paravaan.
De afwatering van de A/C condensor zou niet echt mogen spelen, ik heb de A/C niet aan staan in deze tijd van het jaar.
Maar uiteraard moet ook dat gecheckt worden, om alles uit te sluiten.
Toch proberen de fanmotor los te halen staat als laatste op het programma, eerst de rest doen en zó proberen te trechteren naar de oorzaak van het probleem.
Ik hou jullie op de hoogte.
En uiteraard zijn alle suggesties welkom

Groet.
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Vannacht had het geregend, en dus heb ik vanmorgen voordat ik wegreed gekeken of er water in de ruimte onder de paravaan staat.
Dat blijkt niet het geval, goed gekeken, motorkap open zodat ik door alle openingen kon kijken met een felle lamp, maar niks te zien.
Toen ik wegreed hoorde ik echter wél weer dat "ruisen" bij het nemen van een rechterbocht. Na twee bochten was dat verdwenen, en later op de weg terug heb ik het ook niet meer gehoord.
Ik ga het straks nog een keer proberen, het regent hier nog steeds, dus wie weet.
Wat ik ook ga doen is het pollenfilter er even uithalen. Ik wil weten of dat soms vochtig, dan wel nat is. Dat kan ook een indicatie zijn....
Groet,
JW
Dat blijkt niet het geval, goed gekeken, motorkap open zodat ik door alle openingen kon kijken met een felle lamp, maar niks te zien.
Toen ik wegreed hoorde ik echter wél weer dat "ruisen" bij het nemen van een rechterbocht. Na twee bochten was dat verdwenen, en later op de weg terug heb ik het ook niet meer gehoord.
Ik ga het straks nog een keer proberen, het regent hier nog steeds, dus wie weet.
Wat ik ook ga doen is het pollenfilter er even uithalen. Ik wil weten of dat soms vochtig, dan wel nat is. Dat kan ook een indicatie zijn....
Groet,
JW
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Poeh, dat is weer een gezoek JW. Ik hoop voor jou niet dat het een dashboardklus wordt. Ik herinner me nog goed van de Xantia die volle zaterdag met werk........
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km