Bij mij zijn zowel condensor als compressor al vervangen, binnen 1,5 jaar na levering. Ik weet zo uit m'n hoofd niet meer wat eerst. Het was beide keren in het warme voorjaar en er kwam inderdaad alleen nog maar warme lucht uit de roosters (omdat het buiten "heet" was). Als het buiten niet warm is valt een defecte A/C ook niet direct zo op (als de ruiten niet beslaan tenminste). Ik houd mijn hart vast voor komend voorjaar (m'n garantie is net verlopen). Enfin, het wordt eerst nog winter ....
Ook de aanjager is al twee keer vervangen en begint inmiddels al weer lichte bromgeluiden te produceren, ook bij lagere toeren. Normaal hoor je alleen de luchtstroom te horen, ook als de aanjager op volle toeren draait. Nu denk ik regelmatig dat het motortoerental niet terugloopt als ik ontkoppel en/of snelheid terugneem; een blik op de toerenteller vertelt dan echter dat er met de motor niets mis is en dan weet ik inmiddels dat de aanjager extra geluid produceert. Het valt echter het meest op bij lage snelheden (in stadverkeer, buitenweg en zo). Bij hogere snelheden (b.v. op de snelweg) wordt het gebrom overstemd door motorgeluid en windgeruis.
Blijkbaar is in mijn C5 geen goede aanjager te monteren