Pagina 99 van 123

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 24 mei 2014 12:21
door edwin48
Wees zeer welkom hier en geniet van de Dame.
Btw zijn we hier gek op foto's :D :D

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 24 mei 2014 13:05
door willy4
welkom in de club :smt023 :smt038 :smt180

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 24 mei 2014 13:32
door venneke
Hallo allemaal, ik ben Theo uit Veghel en heb sinds een week mijn eerste Citroën. Het is en C5 hatchback automaat uit 2005. Bij de aankoop heb ik meteen de distributie en waterpomp laten vervangen. Echter op dag twee meteen ellende: motor temperatuur te hoog. De koelvloeistof werd uit het reservoir gegooid. Bij een lokale Citroën garage hebben ze eerst de thermostaat vervangen want deze bleef hangen maar daarna bleef er steeds druk op het koelsysteem komen. Diagnose: lekke koppakking.

Nu is de auto terug naar de Citroën garage waar ik de auto gekocht heb (Friesland) en wordt er gekeken naar de oorzaak en of ze het voor me op kunnen lossen.

Ben heel blij met het feit dat die garage probeert om het netjes op te lossen ondanks dat ik de auto zonder garantie gekocht heb.

Mijn vreugde over de aanschaf van mijn eerste Citroën duurde tot dusver dus maar één dag. Laten we hopen dat na deze valse start de auto zich voorbeeldig gaat gedragen en dat ik er nog jaren plezier van mag hebben. Eerlijk is eerlijk, hij reed erg lekker is heel comfortabel en ruim. Maar op dit moment baal ik dus gigantisch.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 24 mei 2014 13:51
door JW-C5
Waar is die D-riem en de waterpomp vervangen, was dat bij de garage in Friesland waar je 'm gekocht hebt?

Groet,
JW

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 24 mei 2014 19:13
door Herman
Hij zegt---Bij de aankoop heb ik meteen de distributie en waterpomp laten vervangen.

Nu is de auto terug naar de Citroën garage waar ik de auto gekocht heb (Friesland) en wordt er gekeken naar de oorzaak en of ze het voor me op kunnen lossen.

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 24 mei 2014 20:03
door venneke
Klopt, die distributie en waterpomp zijn vervangen door de garage in Friesland

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 25 mei 2014 14:22
door JWHofnar
Het zou de waterpomp kunnen zijn. Ik heb met de BX indertijd een soortgelijk probleem gehad vlak na de distributie wissel. Toen was de pomp overigens niet vervangen.
JW

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 28 mei 2014 20:40
door venneke
Vandaag de garage uit Friesland gesproken en gelukkig blijkt de koppakking toch niet lek te zijn. Na vervanging van de thermostaat zat er nog steeds lucht in het systeem. Gisteren hebben ze er een lange proefrit van een uur mee gemaakt, zonder probleem. Vandaag nog een kortere proefrit ook zonder problemen. Morgen maken ze nog een proefrit en als alles dan ik orde blijft haal ik hem vrijdag weer op. Begin nu toch wel vraagtekens te zetten bij de heren van de ANWB en de garage waar ze de thermostaat vervangen hebben. Loopt het toch nog met een sisser af.

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 10 jun 2014 00:38
door dgix
Aangenaam kennis te maken C5-rijders en andersoortige Citroën-adepten. Meestal ben ik er niet zo'n voorstander van om wat dan ook over mezelf te vertellen en op te slaan op het internet. Maar na het lezen van een paar nieuwe 'draadjes', zag ik de toegevoegde waarde voor dit forum, vandaar het volgende:
Mijn naam is John, geboren R'dammer maar opgegroeid in Dordrecht, waar ik ben blijven hangen. De voorliefde voor Franse auto's is mij met de paplepel ingegoten. Pa kocht na zijn 1e 504 steevast elke 1,5 á 2 jaar een nieuwe, in dezelfde saaie kleur: creme- of ivoorwit. Hij probeerde 2x iets anders, een Audi 100 die binnen 1 jaar al weer werd ingeruild voor een Peugeot, en een Renault 20, die iets langer mocht blijven. Toen de 504 werd opgevolgd door de 505 werd dat ook bij ons thuis de vanzelfsprekende vervanger. Van kinds af aan ben ik dus verwend door het soepele, toen nog typisch Franse, comfortabele weggedrag. Ik weet nog goed dat ik de meeste andere auto's waar ik weleens achterin zat, behoorlijke stuiterbakken vond. Daarbij was de ruimte ( voornamelijk het gebrek aan) achterin ook iets wat opviel in vergelijking met Franse 'voitures', Met dit als achtergrond was het tamelijk voorspelbaar welke nationaliteit mijn 1e auto zou dragen, na het behalen van het felbegeerde roze papiertje.....
Dat werd een rasechte Italiaanse bolide: een blauwe Fiat 127 met sportstrepen, zorgvuldig ingereden door mijn opa.
Mijn leerperiode als zelfstandig automobilist ging gepaard met veelvuldig veranderen van voertuig. Tijdens mijn school- en studietijd had ik een bijbaantje bij een benzinestation/garage. 's Avonds en in het weekend had ik de garage + gereedschap kosteloos tot mijn beschikking. Ik verkocht de Fiat, kocht een Ford Escort, gaf deze een poets- en servicebeurt, reed er korte tijd in en verkocht hem weer met een beetje winst. Dit gebeuren herhaalde zich een aantal keren. Tot ik een oranje Peugeot 204 te koop zag staan. Dit werd mijn 1e Fransoos. De 204 had stuurschakeling en geen middenconsole waardoor de voorstoelen bijna een bank vormden. Wanneer je de stoelen in slaapstand zette, sloten ze aan op de achterbank om zo een comfortabele slaapplaats voor 2 personen te creëren. Een zeer aangename bijkomstigheid voor een thuiswonende twintiger met verkering.... Vanwege (te)veel roest en het terugkerende euvel van een lekkende krukaskeerring waardoor de koppeling vet werd en ging slippen heb ik hem ingeruild voor een Britse Triumph Dolomite 1850 die op 3 cilinders liep. Een leuke uitdaging, leek mij. En ik had de beschikking over gereedschap in inches. Oorzaak bleek een lekkende klep. De rest bleek ook niet zo best meer. Nieuwe zittingen en geleiders erin laten persen, zelf de nieuwe kleppen ingeslepen en de boel weer gemonteerd. Waarbij m'n pa nog even de boel versjteerde, door een bougie nog een tikkie extra te geven, bovenop het ingestelde aanhaalmoment. Dolgedraaid dus. De bougie knalde er tijdens de proefrit vrij snel uit. Met enig risico van ijzervijlsel in de kop wat schade aan zou kunnen richten heb ik de schroefdraad gerepareerd met een helicoil. Met succes!
Afin, om een lang verhaal kort te maken; Na de Triumph volgden 2 motorfietsen, 3 kevers en 2 504's. Pas toen ontdekte ik het Franse rijden met een plus en kocht ik mijn 1e Citroën, een BX 1.7 trd met 120.000 km op de teller. Na wat problemen met de brandstofpomp en vervanging hiervan in het begin, een kostbaar geintje heb ik er nog ruim 230.000 probleemloze km bij gereden. Toen een XM 2.0i op gas. Na 2 jaar slooprijp vanwege scheurtjes in de kop en andere gebreken. Vervolgens een 4 jaar oude Xantia 1.8i break waarin ik met veel plezier en weinig pech bijna 14 jaar en 190.000 km heb rond gereden. En nu dan.... Een C5 2.0 hpi, met flinke schade aan de rechterzijde, een storing uitlaatgas en stinkend naar benzine als de tank meer dan 1/3 vol is. Maar voor een prikkie. De boekjes schitteren door afwezigheid, dus als iemand mij aan een instructieboekje/gebruiksaanwijzing, of een digitale kopie hiervan kan helpen, zou ik daar zeer blij mee zijn. Tot zover,
Groetjes, John.

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 10 jun 2014 06:57
door Herman
Afbeelding
Welkom en er is veel lees werk hier.

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 10 jun 2014 09:34
door edwin48
Wees zeer welkom hier en geniet van de Dame.
Btw zijn we hier gek op foto's :D :D

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 10 jun 2014 15:31
door Maarten
Welkom, maar oei oei: een HPi met reeds aanwezige motorproblemen...?

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 10 jun 2014 15:35
door c5jan
en met schade. Niet om te somberen maar de oudijzerprijs zou niet overvraagd zijn.

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 10 jun 2014 16:56
door Rowi
Dat geldt voor elke auto van 13 jaar oud.

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor

Geplaatst: 10 jun 2014 19:01
door Timo 1972
welkom hier :citrofiel