Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Vergelijk je nu niet appels met peren?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ik hoop voor jou dat het niet jouw toekomst is......Arme jongen!!Erik huisman schreef:.......dat is de toekomst denk ik
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Airco altijd op auto, dan werkt de airco dus wel altijd!
Misschien eens uitproberen en op ECO schakelen?
Het kan overigens erger hoor, een buurman heeft zijn C5 weggedaan omdat hij met stadswerk en ook alleen korte ritjes een 1 op 8 a 9 reed.
Johan
Misschien eens uitproberen en op ECO schakelen?
Het kan overigens erger hoor, een buurman heeft zijn C5 weggedaan omdat hij met stadswerk en ook alleen korte ritjes een 1 op 8 a 9 reed.
Johan
Ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat de airco op stand auto zo'n 10% in het verbruik scheelt..?JHV schreef:Airco altijd op auto, dan werkt de airco dus wel altijd!
Misschien eens uitproberen en op ECO schakelen?
Het kan overigens erger hoor, een buurman heeft zijn C5 weggedaan omdat hij met stadswerk en ook alleen korte ritjes een 1 op 8 a 9 reed.
Johan
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
10% is wel veel, maar het scheelt allicht...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
De stand "Auto" wil zeggen "Climate Controle" en alleen als het voor de hand te haven temperatuur nodig is de Airco aan zal slaan.Rowi schreef:Ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat de airco op stand auto zo'n 10% in het verbruik scheelt..?JHV schreef:Airco altijd op auto, dan werkt de airco dus wel altijd!
Misschien eens uitproberen en op ECO schakelen?
Het kan overigens erger hoor, een buurman heeft zijn C5 weggedaan omdat hij met stadswerk en ook alleen korte ritjes een 1 op 8 a 9 reed.
Johan
Het verbruik loopt op afhankelijk van het motorkoppel. In een 90 pk uitvoering zal het een groter effect hebben dan een 136 pk exemplaar.
Chris
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Een punt is tot nu toe niet aan de orde gekomen.websurfer schreef:ik heb in totaal met de xantia in 2.5 jaar 100000 km gereden (incl afgeladen vakantie verkeer met vouwwagen) en heb daar over een gemiddelde gemaakt van 1:16+ een beetje en vond dat redelijk (frankrijk met vouwwagen 130 km/h 1:12 )
als ik de verbruikscijfers zie van de C5's doen die het toch beter dan ikke vraag me af is dat een rijstijl of mankement issue
de auto rijd verder perfect maar dit punt is ff minder.
Hoe zit het met de afstandsmeting/snelheidsmeting in de Xantia? Deze zijn extreem nauwkeurig in de C5 voorzien van de voorgeschreven banden. Week de Xantia niet, een op zich volkomen normale, 5 tot 8 % af bijvoorbeeld? 1 op 16 minus 5 % is zo opeens 1 op 15,2 en die snelheid van 120 dus 114 km/u.
Toch iets wat vaak over het hoofd wordt gezien bij vergelijkingen.
Chris
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Mijn Xantia's weken allemaal net iets minder dan de standaard af qua Tellereiking.
4-6 KM/uur dus...
4-6 KM/uur dus...
Johan
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Maar als alle auto's een vergelijkbare afwijking hebben, dan is het weinig zivol, tenzij je om rekenwerk verlegen zit, alle auto's op dezelfde wijze te corrigeren.
Daarom: gereden kilometers en getankte liters als maatstaf...
Daarom: gereden kilometers en getankte liters als maatstaf...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
gas wel, diesel niet.Harm van Beek schreef:Ha Erik, ik denk dat je zelf het antwoord al geeft: korte ritjes.
Zelf denk ik dat met dit jaarkilometrage gas of diesel geen zinvol alternatief is.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Dit ging om het specifieke vergelijking tussen Xantia en C5.Harm van Beek schreef:Maar als alle auto's een vergelijkbare afwijking hebben, dan is het weinig zivol, tenzij je om rekenwerk verlegen zit, alle auto's op dezelfde wijze te corrigeren.
Daarom: gereden kilometers en getankte liters als maatstaf...
Daarom leek me deze toevoeging relevant.
Just My 2cts
Chris
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Oh eehhh, ja, Chris.... Maar het is toch een C5-forum
?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2009 13:28
Auto: C5 Break 2.0 HDi-F Exclusive
Opties: leer, stoelverw.,RT3, pdc, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10390
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 245000
Kleur: sable de langrune
Ach weet je...Rowi schreef:2000 bij 100 in 6 klopt wel. Op een 80 km weg in 6 naar 1500 tpm. Griezelig vind ik dat, maar ik ga het proberen. Maar 70 in 6 en dan 1400 toeren... reageert 'ie dan nog op het gaspedaal?Harm van Beek schreef:Ik denk dat jouw handbak in de 6e versnelling bij 100km/h een 2000 rpm draait. Perfect. Doet mijn automaat ook.
Soms zet ik die bij 70 al handmatig in de 6: 1400rpm en ca. 1 op 25 à 30![]()
Maar ja, daarna wil ik weer sneller en dan stijgt het verbruik weer
moderne motoren kunnen een hoop hebben zolang ze maar goed zijn ingereden, op bedrijfstemperatuur zijn en je ze maar liefdevol benaderd. Met mijn vorige Citroën (een Xantia 2.0 16V met 150.000 op de klok) liet ik de snelheid in zijn 5 zelfs regelmatig afzakken naar 55 à 60 km/uur. Oké, je moet dan niet op het gas gaan staan als je wilt versnellen maar gewoon even rustig eentje terug (of drie terug als je jezelf wilt afschieten). Moet mijn nieuwe auto (de C5 dus) nog krijgen. Ben benieuwd wat het brandstofverbruik gaat worden, want kan wel zuinig rijden (als zeg ik het zelf ha ha ha). Leuke site trouwens. Mijn complimenten aan de mensen erachter !
Fernando
Fernando
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Vandaag weer een tankbeurtje, net geen 65 liter diesel, 940km, 1 op 14.53 dus.
valt niet tegen, ondanks even "schoonblazen", je merkt dat de buitentemperetuur wat hoger is.
Nu een tankje rustig aan (proberen
)
valt niet tegen, ondanks even "schoonblazen", je merkt dat de buitentemperetuur wat hoger is.
Nu een tankje rustig aan (proberen
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018



