Kogelgewricht met steun van de zwanehals afhalen.mrvroos schreef:Ik heb een U-vormig beugeltje gemaakt met de Mio-houder erop (zonder de zwanehals) en dat beugeltje in de twee smalle, vertikale openingen in het rooster van de asbak gedrukt; dient die in ieder geval voor iets nuttigs.
De Mio staat dan horizontaal onder een hoek van zo'n 50­°.
Als iemand mij even meldt hoe ik hier een foto kan plaatsen, kan ik dat laten zien.
Materiaal: strip aluminium of plaatstaal 2mm dik, 20 mm breed (deze is gemaakt van een planksteuntje; heet officieel meubelhoek geloof ik). De poten van de U op de juiste lengte afzagen.Naar behoefte zwart maken met tape of lak.
Foto 1
Een parkertje tussen de gewrichtskogel en kom om de houder in de goede positie te houden.

Foto 2
Een strookje schuimband o.i.d. voorkomt dat de houder tegen de middenconcole rammelt.

Foto 3 en 4
Op deze plaats is de PDA direct onder handbereik en uit direct zicht van buitenaf (wel meenemen als je uit de auto gaat, natuurlijk). Hangt zo niet voor een ventilatierooster of een bedieningsknop.

Er zijn wel twee aandachtspunten bij deze plaatsing:
- meer de gesproken aanwijzingen volgen dan op het schermpje kijken, omdat je anders teveel bent afgeleid.
- de GPS-ontvangst kan wisselend zijn.
Grt,
Martin