Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik vond de prijs/prestatie verhouding van mijn laatste set primacy 3 (215-55-16) niet goed genoeg. Daarom heb ik 5000 km geleden een paar Vredestein Ultrac gemonteerd.
Ik vind het afrolgeluid aan de hoge kant. Te hoog zelfs, die worden het denk ik niet weer.
Ik vind het afrolgeluid aan de hoge kant. Te hoog zelfs, die worden het denk ik niet weer.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Volgens mij staat vredestein bekend om een wat "lawaaiige" band , ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@Menno: ik las het ook al bij C5Jan, en hoorde het inderdaad ook al vaker, dus dat zal waar zijn.
@JWNHS: met de Primacy 3 haalde ik net 30 000 km op de vooras, waarbij opgemerkt dat de profieldiepte nieuw slechts 5,6 mm was. Mogelijk is dat exemplarisch geweest. Volgens mij was het inderdaad de 93 W, maar weet het niet meer 100% zeker.
@JWNHS: met de Primacy 3 haalde ik net 30 000 km op de vooras, waarbij opgemerkt dat de profieldiepte nieuw slechts 5,6 mm was. Mogelijk is dat exemplarisch geweest. Volgens mij was het inderdaad de 93 W, maar weet het niet meer 100% zeker.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ben je er 100% zeker van dat het gloednieuwe banden waren?
Ik heb de Primacy 3's die er vorig jaar nieuw onder gegaan zijn meteen gemeten. Ik kwam toen op iets van 7,2 mm profiel.
Dat vond ik al wat krapjes, maar ik heb niks te klagen over de wijze waarop ze opslijten.
Groet,
JW
Ik heb de Primacy 3's die er vorig jaar nieuw onder gegaan zijn meteen gemeten. Ik kwam toen op iets van 7,2 mm profiel.
Dat vond ik al wat krapjes, maar ik heb niks te klagen over de wijze waarop ze opslijten.
Groet,
JW
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij mijn Primacy3's zijn er van de voorbanden 1,5 mm weggesleten in 14.000 km, bij de achterbanden is dat iets minder dan 1mm.
Met die voorbanden denk, als ik ze niet wissel met achter wat ik normaliter wél doe, meer dan 40 kkm te maken. En dat vind ik een respectabele afstand onder mijn zware C5 V6.
Groet,
JW
Met die voorbanden denk, als ik ze niet wissel met achter wat ik normaliter wél doe, meer dan 40 kkm te maken. En dat vind ik een respectabele afstand onder mijn zware C5 V6.
Groet,
JW
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
De rijstijl zal natuurlijk per persoon afwijken maar ik op mijn 2.0 HDi heb 2 sets Primacy HP op de vooras versleten en het Primacy 3 setje wat er op zat toen ik de auto inruilde was m.i. al bijna aan vervanging toe en een stuk sneller dan ik verwacht.
Ik heb er verder geen waardeoordeel over maar ik kan BJG's ervaring onderschrijven.
Ik heb er verder geen waardeoordeel over maar ik kan BJG's ervaring onderschrijven.

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2014 22:27
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: beige metalic
Heb deze week een set Dunlop sp bleu response voor onder de break gemonteerd .
Bevallen me beter dan de energy savers van Michelin (zitten nu achterop)
De Dunlops zijn in iedergeval stiller en voelen wat zekerder aan. Kijken wat ze op langere termijn doen.
Bevallen me beter dan de energy savers van Michelin (zitten nu achterop)
De Dunlops zijn in iedergeval stiller en voelen wat zekerder aan. Kijken wat ze op langere termijn doen.

Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Daar ik 8 jaar geleden in dit draadje (kennelijk) enkel voor Michelin zou gaan, weet ik inmiddels dat er ook andere goede banden op de markt zijn.
Ik heb op mijn Xantia een tijd terug Goodyear Efficient Grip Performance geplaatst ivm de goede eigenschappen (op papier). Ik vond het een erg prettige band qua rij-eigenschappen.
In de zomerbanden test 2014 vd ANWB komen ze ook goed uit de bus.
Heeft er hier al iemand ervaring met deze band(en) op een C5? Qua prijs maakt het niet veel met een Michelin overigens.

Ik heb op mijn Xantia een tijd terug Goodyear Efficient Grip Performance geplaatst ivm de goede eigenschappen (op papier). Ik vond het een erg prettige band qua rij-eigenschappen.
In de zomerbanden test 2014 vd ANWB komen ze ook goed uit de bus.
Heeft er hier al iemand ervaring met deze band(en) op een C5? Qua prijs maakt het niet veel met een Michelin overigens.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja, dat weet ik zeker, ik zal binnrnkort nog eens een stel nieuwe banden meten om te kijken of de profiel diepte onderling veel verschilt.JW-NHS schreef:Ben je er 100% zeker van dat het nieuwe banden waren?
JW
Mogelijk verschilt het per fabricagedatum of plaats.
Zo hoorde ik ook al eens dat er verschil zou zitten in de slijtvastheid van de duitse tov de franse en spaanse michelins.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Die bandenbouwmachines zijn maar van beperkt belang en maken niet het verschil. Naast door jou terecht aangehaalde receptuur en profilering geldt ook nog de opbouw van de band. En deze 3 aspecten maken juist alle verschil. Positieve resultaten daarvan zie je eerder terug bij premium. In mijn beleving zijn bv. banden de afgelopen jaren met name op geluidsreductie spectaculair beter geworden (gedreven door Europese wetten uit 2012). Maar sommige veelal "premium" banden doen het echt veel beter dan andere. Omgekeerd veel minder. Gebruikerstest ondersteunen dit.GW-tje schreef: Nu ben ik minder gevoelig voor de Premium Bandenmythe omdat ik door een paar jaar bij VMI gewerkt te hebben weet dat ruim 80% van alle banden wereldwijd op de bandenbouwmachines uit Epe gemaakt worden. Verschil zit hem in receptuur en profilering, die allemaal steeds dichter bij elkaar komen te liggen.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Bandenbouwmachine van beperkt belang? Pfoeh...vind je het héél erg dat ik niet verder met je in discussie ga?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
GW doe het niet zonde van de tijd!
Staan wereldwijd toch ongeveer? Ruim 700 miljoen omzet denk ik.
Staan wereldwijd toch ongeveer? Ruim 700 miljoen omzet denk ik.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Volgende week nieuwe achterbanden nodig, ik neem weer Primacy 3.
Ik zal JO vragen de profieldiepte van de nieuwe banden op te meten.
Ben ook wel benieuwd.
gr. Ronald
Ik zal JO vragen de profieldiepte van de nieuwe banden op te meten.
Ben ook wel benieuwd.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)