Pagina 88 van 151
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 14 feb 2009 16:39
door jpiek
Ronald schreef:jpiek schreef:Ok, duidelijk... Liever niet afwachten dus

Johan, je kan gerust afwachten hoor, het gaat echt in 99,99% van de gevallen goed.
Ok...
Maar ook wij hebben het gehad. We rijden thuis de straat in, piep brandtsof laag melding, het huis 100m verder hebben we niet meer gehaald.
Klopte wel dat de peut op was, want de dagteller die we resetten bij elke tankbeurt stond op 604 km en dat is een heel eind op een V6 benzine. Nooit eerder gehad en nu durven we het niet meer uit te proberen.

Geen permanent defect ofzo, gewoon ergens een bitje omgevallen.
Karakter
Dat geeft een mens echt weer moed
Schijnt dat een HDI heel slecht tegen zonder brandstof staan kan toch ?
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 14 feb 2009 20:58
door Harm
Alle toeters en bellen gaan, sprak hij uit ervaring.
Na enig zoeken door de ANWB'er, bijvullen, starten en weer gaan. De dame is niet rancuneus...
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 14 feb 2009 21:54
door Menno
Zonder diesel komen te staan is nu eenmaal wat '
lastiger' dan dat de benzine op is, ... kunnen ze gewoon slechter tegen

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 14 feb 2009 21:55
door Roman
staircase schreef:Roman schreef:ik tank altijd als de meter nog 1/4 aangeeft.
heb het waarschuwingssignaal nog nooit gezien....

Dit is na de snelheidsmetercontrole het eerste wat ik uitprobeer.
Is erg handig, oa in de vakantie, om te weten hoe betrouwbaar je klokkenwinkel is.
.
ik tank altijd als ik zie dat ik nog 300 km kan maken...
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 14 feb 2009 21:57
door EW
Roman schreef:
ik tank altijd als ik zie dat ik nog 300 km kan maken...
Met mijn 32l gastankje zou dat betekenen dat ik bij het verlaten van het tankstation al weer op zoek moet naar een pomp...
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 14 feb 2009 21:58
door Roman
daarom rij ik diesel....

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 14 feb 2009 22:25
door staircase
Menno schreef:Zonder diesel komen te staan is nu eenmaal wat '
lastiger' dan dat de benzine op is, ... kunnen ze gewoon slechter tegen

Door de asymetrische plaatsing van de brandstofslang aansluiting op de tank van mijn voormalige Peugeot 307 110 pk HDI werkauto kon hij slecht tegen scheef staan zelfs met nog meer dan 10 liter in de tank. Ben nog wel eens afgesleept daar de auto niet wilde starten achteraf door brandstofgebrek. Bijvullen en 5 sekonden langer starten dan anders en lopen. Dus ouderwets ontluchten is door het type gebruikte brandstofpomp niet nodig.
Chris.
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 15 feb 2009 08:14
door zandvoorta
elke keer dat ik er dure diesel zoals v-power ingooi zit ik op ongeveer 6,7l/100 en bij gewone diesel op ongeveer 6,3/100.....

drie maal raden wat ik er in het vervolg ingooi

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 15 feb 2009 10:32
door Harm
Vast die dure....

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 15 feb 2009 10:36
door zandvoorta
nee, gas, da's nog goedkoper

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 17 feb 2009 11:36
door Rowi
Hoe zat het ook weer met die 6e versnelling? Vandaag getankt: 1 op 12,94...

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 17 feb 2009 11:39
door Harm
Bleifuss? Korte ritjes?
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 17 feb 2009 11:39
door Rowi
Harm van Beek schreef:Bleifuss? Korte ritjes?
Wat is bleifuss?
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 17 feb 2009 11:40
door Harm
Een zware voet, ofwel: vol op het gaspedaal leunen....
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 17 feb 2009 11:42
door Rowi
Harm van Beek schreef:Een zware voet, ofwel: vol op het gaspedaal leunen....
Ok. Bleifuss met lange ritten de laatste tijd. Ofwel, te hard gereden... Ik ga ook maar eens vragen of mijn vrouw ook weet dat er een 6e versnelling in de auto zit...
