Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Na registratie kun je indien gewenst jezelf even voorstellen in dit gedeelte , voor alle overige vragen graag eerst zoeken en dan pas in de juiste rubriek je vraag plaatsen , alle andere zaken worden verwijderd. Indien je problemen ondervindt met registreren kun je contact opnemen met 1 van de beheerders van deze site via e-mail : admin(at)c5club.nl
@Arie. Ja NV is inderdaad 60 km. Ik vind dat geen bezwaar, ik heb 30 jaar in Haarlemmermeer gewoond, dus valt er genoeg te combineren met een bezoekje aan Johan. Beter een verre vriend dan een niet zo prettige buurman in Zwaag! Wat betreft Breezand, onbekend maakt onbemind en bovendien zit mijn C5 nog lang in de garantie.
Mijn naam is Frank en ik kom uit Purmerend. Ben al bijna 2 jaar in het bezit van een C5 Break 2.0I 16V uit 2003 op LPG. En naar volle tevredenheid.
Mijn eerste auto was en is een AMI 6 uit 1967. Ben de 2e eigenaar en heb de auto al 28 jaar in mijn bezit. Toekomstig restauratie opject, hij is nog helemaal origineel.
Toen een GSA berline op LPG, een GSA break, een BX 16 TRI, een Xantia 2.0, een BX Deauville, een 307 SW, een Voyager 2.4, een Xsara Break en dan nu de C5. En daarbij als 2e auto nog een Visa 2 cilinder, ZX break en Xsara break.
De 307 en de Voyager waren lease auto's van de baas. Nu eigenlijk geen grote auto nodig maar ga vrijwel wekelijks met paard en trailer en dochter vanuit de kop van Noord Holland naar Deurne.
Een echte Citroen liefhebber zou ik mezelf omschrijven. De C5 laat ik onderhouden in Breezand bij garage Rene. Wat nog op mijn verlanglijstje staat is het zelf vervangen van de gasveren van de achterklep. Mede daarom heb ik dit forum al veelvuldig geraadpleegd.
Ik wil proberen met een jaar of 2 de grens van 400.000 km te bereiken.
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF
Hoi C5-ers,
Tôch maar even voorstellen: ik heb hier eigenlijk nix te zoeken.... Maar mijn dochter rijdt sinds een half jaar een Peugeot 206, en ik doe het onderhoud daarvan. Wat ons bindt is de AL4-bak, Lexia kloon en algemeen PSA. Ik rij zelf al 12 jaar een Peugeot 309 XUD9 diesel, heerlijk good old stuff zonder een draadje electronica. Als ik dan lees wat voor km-kosten jullie maken, dan rij ik voorlopig maar door in dat ding. Maar goed, appels en peren vergelijken is niet eerlijk.
Dus veel kom ik niet op jullie forum, maar toch wel leuk om af en toe eens mee te lezen.
Met vriendelijke groet
Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Sinds een paar dagen (weer) in het bezit van een C5 ligen prestige 2.0 benzine, eerst een tweetal diesels gehad.
De eerste is met 348k naar het buitenland ge-exporteerd, de tweede rijdt een maat van me in, nu 300k hoezo kilometervreters. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe een benzine uitvoering zich houdt. deze dame is van 05-2003 zit bomvol met allerlei leuke dingen en heeft tot nu toe 105.500 km gereden. gekocht van een garage die ermee stopte,voor een bedrag dat ik eigenlijk niet durf te noemen... (een oude alto was duurder...)
We hebben hiernaast een C4 1.6 diesel met 200k op de klok uit 2006, en een 2cv Charleston (1987) die nu lekker in de winterslaap is.
Eigenlijk rijden we al meer dan 30 jaar in allerlei types Citroen,en zijn echte francofielen.
Naast het Citroen rijden heb ik ook nog een (grote) collectie miniaturen van "ons"merk,en ben ik een fervent bezoeker van Citromobile. waarschijnlijk geldt hier ook "hoe ouder hoe gekker?"
Ik hoop af en toe een positieve bijdrage te kunnen leveren op dit forum
Tja Fred zij is zo wispelturig als iedere vrouw. Praten helpt vaak niet dus moet ze wel eens vreemd gaan om onderhanden genomen te worden. En het is wennen aan haar gevulde borsten die je op kunt pompen en af kunt laten. Dus zoals in ieder huwelijk wat geven maar veel nemen. Welkom hier.
Ook een goeiendag...
Ben Goof, 39 jaar. Freelance in it en managment.
Na 4 xantia`s, ( 2x sedan en 2x Break) nu toch op zoek naar een C5 Break.
De laatste xantia break ging er 2 jaar geleden uit, na er in 10 jaar tijd 372000 km mee te hebben afgelegd, probleemloos wel te verstaan.(1ste motor, eerste koppeling en Gas G3)
Overgestapt naar een C4 diesel, die aldoor problemen had.
Nu dan toch maar die C4 eruit geduwd, op zoek zijnde naar een pneumaat C5.
Ben de tips en de onderwerpen door aan `t spitten naar waar ik allemaal op zal moeten letten, bij aanschaf van een gebruikte C5.
Mocht `t niet lukken met een gebruikte dan word `t gewoon een Nieuwe.....
Ben woonachtig in Maastricht en noord,zuid Frankrijk.
Heb nog een Xantia activa (HobbyProject) en 3tal andere niet Citroen wagens.
Maar verlang toch erg naar een pneumaat.
Ik ben op zoek naar een 2.0 16V C5 break met Gas G3 met Nederlands Kenteken.....
Wellicht iemand nog tips?
Btw, ik kom en ga op zoek door `t hele land, naar een C5 die mij bevalt.
Ben technisch goed aangelegd en 9 van de 10 dingen die stuk zijn aan mijn wagens repareer ik zelf.
In `t zijschrift staat dan wel dat ik zgnmd al een C5 heb, maar dat is nog niet zo.
Ik denk dat ik niet al te lang hoef te zoeken en liep dus even niet op te letten bij t aanmelden op t forum.
Bij deze......