Ik ben ook maar begonnen met de sensoren.
Afgelopen week 5 batterijen besteld voor € 24,28 (
https://nl.aliexpress.com/item/5-stks-p ... 35350.html), komen over een aantal weken wel een keer binnen.
Vandaag de twee losse sensors die ik nog niet op een velg heb alvast losgemaakt. Met een scherp mes en mbv de foto's van Ron is het goed te doen. Eerst langs de rand snijden waar je de kit weg wilt hebben, en dan langzaam eruit trekken. Beetje schoon krabben en dan de twee lipjes van de batterij los solderen door er een klein schroevendraaiertje oid onder te zetten en dan tijdens het solderen omhoog wippen.
Daarna de batterij met een schroevendraaier omhoog wippen, je voelt vanzelf wanneer de kit loslaat.
Daarna nog even de losliggende kit restjes verwijderen, en klaar is kees.
Voordat ik de batterijen eruit gehaald heb, heb ik ze nog even doorgemeten, een van 2,7V en een van 3.0V met een kortsluitstroom van 30 en 300mA. De tweede was dus nog wel goed, maar met een nieuwe is het zeker goed.
Weet iemand of de sensoren na het eraf halen van de batterij en vervolgens weer plaatsen de sensoren in de transport stand staan, of zijn ze dan al weer actief?
Waarschijnlijk het slimst om ze bij de Citroen dealer even te checken op nummer en transportstand.