Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
bij het uitveren van de veercilinder komt deze ten einde,en dat is volgens mij die bonk dat je hoort
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Berichten: 923
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Locatie: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Vorige week de auto naar de garage gesleept (12km) zonder LDS. Ik was blij dat die stoot rubbers er nog onder zitten. 

groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Vandaag ook mijn dame eens onder haar gat gekeken. Schokkend! Het gedrag bij drempels dus eh...
Enfin, ik mis 1 aanslagnok en wel de linkse. Is het verstandig om er direct twee te bestellen of volstaat eentje?
Verder even gegoogeld, en kom ik uit op volgende pagina:
http://www.onderdelennetwerk.nl/nl/auto ... /?cat=1288
Zou dat een probleem zijn als het niet de originele zijn?
Enfin, ik mis 1 aanslagnok en wel de linkse. Is het verstandig om er direct twee te bestellen of volstaat eentje?
Verder even gegoogeld, en kom ik uit op volgende pagina:
http://www.onderdelennetwerk.nl/nl/auto ... /?cat=1288
Zou dat een probleem zijn als het niet de originele zijn?
Free beats!
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Schokkend! Raar hoor, ik ben mijn linkse al 3 jaar kwijt en de bips veert nog als nieuw.
Merk er geen vuk van.
Merk er geen vuk van.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Nee, geen schokken waarneembaar, ik was geschokt...
Maar als ik vlot een flauwe bergop neem gaat het gat wel erg diep tegen de grond, de achtervering is erg zacht. Eerste idee is dus die stootblokken en daar is er inderdaad eentje van weg. Maar is er ook een manier om na te gaan of de vering nog wel helemaal werkt zoals het moet?

Maar als ik vlot een flauwe bergop neem gaat het gat wel erg diep tegen de grond, de achtervering is erg zacht. Eerste idee is dus die stootblokken en daar is er inderdaad eentje van weg. Maar is er ook een manier om na te gaan of de vering nog wel helemaal werkt zoals het moet?
Free beats!
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Als hij goed doorzakt werkt de vering nog helemaal goed, die rubbertjes houden alleen de boel wat tegen.
Met verse rubber stootblokjes veert hij achter minder ver door, dat is het.
Wordt hij achter heel stug, dan heb je een probleem zoals een lekke bol.
Met verse rubber stootblokjes veert hij achter minder ver door, dat is het.
Wordt hij achter heel stug, dan heb je een probleem zoals een lekke bol.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Met de vering in de hoogste stand is het vervangen een fluitje van een cent.
Bij mijn eerste C5 heb ik er bij de montage wat montagekit opgedaan.
Rubber doppen hebben geen invloed op het veergedrag. Alleen bij het inveren tijdens het passeren van een drempel worden ze gebruikt.
Bij mijn eerste C5 heb ik er bij de montage wat montagekit opgedaan.
Rubber doppen hebben geen invloed op het veergedrag. Alleen bij het inveren tijdens het passeren van een drempel worden ze gebruikt.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik hoop dat je er niet zomaar onder kruipt ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:

C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:42
Auto: C5 2.0 Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10914
Productienummer: 0138
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127000
Kleur: EYPC/Gris fulminator
Locatie: Sittard, NL
Na wat verveeld te zijn op kantoor dit topic ook maar eens tegengekomen, en meteen ff gechecked, hier zijn ze ook beiden verdwenen.. Grappig dat de monteurs van mijn dealer dat niet gezien hebben nadat ze beide veercylinders achter vervangen hebben.
Alvast 2 nieuwe besteld, en er binnenkort maar even op proppen
Alvast 2 nieuwe besteld, en er binnenkort maar even op proppen


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik moet er ook nogsteeds eentje onder frommelen.
Is er nog een truukje om te zorgen dat je ze nooit meer kwijtraakt? Tyrapje eromheen, dat soort ongein?
Is er nog een truukje om te zorgen dat je ze nooit meer kwijtraakt? Tyrapje eromheen, dat soort ongein?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:42
Auto: C5 2.0 Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10914
Productienummer: 0138
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127000
Kleur: EYPC/Gris fulminator
Locatie: Sittard, NL
Overigens er zit verschil tussen de ph1 en ph2 in de rubbers.
Phase I: nr. 5666 66
Phase 2: nr. 5666 76
Schijnbaar is bij de phase 2 het rubber korter dan bij de phase 1.
Phase I: nr. 5666 66
Phase 2: nr. 5666 76
Schijnbaar is bij de phase 2 het rubber korter dan bij de phase 1.
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 nov 2013 17:37
Auto: C5 2.0 16V ligne Prestige Berline
Opties: Navigatie, parcking pack, Hungaro velgen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189.000
Kleur: Metal gray
Locatie: Rotterdam
Hallo allemaal,
Bij GJO hebben ze bij het vervangen van de adals ook twee nieuwe aanslagrubbers gemaonteerd. Mijn vraag is nu zitten aan de voorzijde ook aanslagrubbers?????
Groetjes
Serge
Bij GJO hebben ze bij het vervangen van de adals ook twee nieuwe aanslagrubbers gemaonteerd. Mijn vraag is nu zitten aan de voorzijde ook aanslagrubbers?????
Groetjes
Serge
vulpes pilum mutat non mores