Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Ja ik weet het maar zolang in de omgeving ben :?:
Wiel gaat mee als ik echt weg moet, maar liever voor loopvlakgaatjes een pomp en spaghetti sliertjes voldoende.
Moet eerst weer eens gebeuren! :lol:
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
JW-NHS schreef:@ Cieterman,

Via je VIN zie ik dat er deze COM in zit:
6242 F9 DELPHI

- HYDRACTIEVE VERING 3 PLUS EN ZONDER ESP TOT ORG 09015
Daaruit kan ik niet afleiden of hij al-dan-niet geschikt is als ontvanger voor de bandenspanningssignalen.

En jouw C5 is daar van oorsprong niet mee uitgerust zie ik in de gegevens:
INDICATOR VERLIES BANDENSPANNING: ZONDER INDIC TE LAGE BANDENSPANNING
We zullen de hulp van BJG nodig hebben om er achter te komen of ze bij jou geactiveerd zouden kunnen worden, denk ik....

Groet,
JW
Klopt wel, de ontvanger zit ook niet in de com maar is een aparte ontvang unit.
Als vin aangeeft dat het niet behoort tot de uitrusting zal deze unit er ook niet inzitten ;)
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Dat is sneu voor Cieterman, dan maar gewone ventielen er in zetten als dat zo is.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Niet te snel Herman.

@Chathanky: Waar zit die aparte ontvangunit, hoe ziet hij eruit en zou die dan los te krijgen zijn (sloop) en aan te sluiten?

Cieterman :citrofiel :citrofiel

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)Afbeelding

Honda Jazz e:HEV Elegance
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Voor 129 euro heb je een Tire Moni tpms setje, kun je zo overzetten van zomer naar winterbanden. Ook geen gelazer met schade bij bandenwissel. Wel balanceren na montage (wegen ruim 10 gram). Krijg je wel een los schermpje op een dashmountje. Maar dan kun je kontinu je spanning en evt. temp. van de banden zien. Met alarm.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=tir ... +&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Hé dat is een handige oplossing. :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ja leuk zulke zware dingen , C5 is al gevoelig voor onbalans :-(
En dan nog grapjassen die die dingen er vanaf jatten ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Vet aan smeren of plakspul, hangt er ook van af waar je de auto neerzet, nooit last van.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Hier een Nederlands bedrijf voor inwendige en uitwendige sensoren van af 110 euro, steun je NL bedrijven weer mee.
Neem maar eens door.

http://www.euro-sensor.com/contents/nl/ ... uto's.html
Zag al 8 gram misschien nog lichter.
En diefstalbeveiliging lees ik ook.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
De mijne zitten vast, alleen met heel klein inbussleuteltje los te maken. Heeft echt niemand bij zich, in 5 jaar nooit last gehad. Maar toegegeven, ik woon niet meer in de grote stad. En na balanceren volkomen rustig stuur, ook bij 200 km/h. Ik doe wel schuimplastic hulsjes om de ventielschachten, vanwege het evt. slingeren van het ventiel (standaard bij Porsche dacht ik)
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Eurosensor site ziet er goed uit, nette prijzen. Wel ex-BTW.. En ook Bluetooth en WIFI beschikbaar!
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Die vervangen oem exemplaren .....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Al die electronische frutsels aan je auto is best wel leuk,
maar het nut hangt helemaal af van hun functie.

Met het toenemen van de ingewikkeldheid van je voertuig en al die
inbouwsels neemt over het algemeen de betrouwbaarheid af.

Eenvoud en functionaliteit zijn uit veiligheidsoogpunt belangrijke begrippen
Hoe simpeler hoe veiliger. Wat er niet in zit kan ook niet kapot gaan.

Failsafe-voorzieningen werken dan ook meestal hardwarematig en spanningvrij.
Waarom?
Bij spanningwegval doet een computer of electronische veiligheidsvoorziening niets.

Daar komt bij dat de aandacht van de bestuurder onderweg beter op de weg gericht kan zijn
dan op bijvoorbeeld zijn bandenspanning.

Rij zelf al 45 jaar zonder elektronische bandenspanningmeting.
Heb nog een 35 jaar oud bandenspanningmetertje
(zo'n ding met veer en wijzerplaat) in de gereedschapbak liggen.
Die functioneert feilloos, en gaat volgens mij nog wel 35 jaar mee...

Jullie begrijpen dus we dat ik aan zo'n elektronisch ding
(met relatief korte levensduur) nooit begin.

Eens in de 6 weken kijk ik de bandenspanning even na,
behelp me dan met die ouderwetse troep.

Zo hou ik m'n centen in m'n zak.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
@ Chathanky,

Volgens de info D4EA5HP0 Werkingsprincipe : Waarschuwing voor lage bandenspanning communiceren de bandenspanningssensoren rechtstreeks met CV00, dat is de Schakelmoduul onder stuurwiel, COM2000 dus.

Waar heb jij gevonden dat er bij de PH1 nog een aparte module gebruikt wordt?
En hoe communiceert die dan met de VAN Comfort?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie