Pagina 8 van 22
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 04 feb 2019 13:22
door Menno
Zo was mijn antwoord ook bedoeld ...
De C4GP is op moment zeker één van de ruimste Citroën’s op de markt
Rijdt bovendien ook lekker voor een bus

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 04 feb 2019 13:27
door c5jan
H_H schreef:bwoa, die eerste waren zo slecht nog niet hoor. Paar standaard kwaaltjes net als onze C5jes. Die latere modellen was een en al ellende.
Espace bedoel je nu?
Voerde jarenlang de pechstatistieken aan aos ik me niet vergis.
Evasion was prima. C8 niet zo, begreep ik.
Ik zocht destijds naar een betrouwbare gebruikte mpv. Alles overwogen. VAG viel al snel af, psa bleef uiteindelijk over. De Evasion was de juiste configuratie op dat moment.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 04 feb 2019 13:35
door H_H
Nederlanders (en Belgen en Noren) zijn gewoon te lang, te welvarende landen… De Fransen passen beter in hun eigen auto’s
- Land Gemiddelde lengte mannen (in m.) Gemiddelde lengte vrouwen (in m.)
- Azerbeidzjan 1.72 1.65
- België 1.80 1.68
- Bulgarije 1.75 1.63
- Duitsland 1.78 1.65
- Finland 1.79 1.65
- Frankrijk 1.74 1.65
- Groot-Brittannië 1.75 1.62
- Hongarije 1.76 1.64
- Ierland 1.77 1.64
- Italië 1.76 1.65
- Kroatië 1.81 1.65
- Letland 1.81 1.68
- Nederland 1.80 1.68
- Noorwegen 1.80 1.67
- Oostenrijk 1.79 1.66
- Polen 1.79 1.65
- Slowakije 1.79 1.66
- Spanje 1.76 1.65
- Tsjechië 1.80 1.67
- Turkije 1.76 1.62
- Zweden 1.78 1.65
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 04 feb 2019 13:47
door c5jan
Hm, daar steek ik dus 14 cm bovenuit.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 04 feb 2019 14:41
door jhvink
Menno schreef:Zo was mijn antwoord ook bedoeld ...
De C4GP is op moment zeker één van de ruimste Citroën’s op de markt
Rijdt bovendien ook lekker voor een bus

Ah, dan begreep ik je verkeerd, mijn excuses.
En inderdaad, rijdt heerlijk. Heb er nu bijna 4 jaar en 115.000 km. opzitten, vrijwel probleemloos.

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 04 feb 2019 20:58
door Lucid
De C8 was een heel fijne auto om te rijden en ook redelijk probleemloos.
Alleen het interieur was van erg matige kwaliteit, roostertjes die er zo uitvallen. De luxe bekleding die van ellende uit elkaar valt.
qua ruimte is hij best aardig, maar mijn stoel moet gewoon altijd erg ver naar achteren en dan blijft er weinig over.
Qua lasten vond ik de C8 dus ook te duur en daarom heb ik hem weg gedaan, vooral als je op de snelweg meer dan 100 wil rijden.
Mensen klagen hier trouwens wel eens over de spastische ruitenwissers van de C5, ik vind dat helemaal niet erg. Ik weet hoe ze bij een C8 tekeer kunnen gaan, ze sloegen regelmatig over de a stijlen heen! en hebben zichzelf uiteindelijk zelfs kapot geslagen.
Ik heb laatst eens in een C4GP gezeten en als ik gewoon achter het stuur wil kunnen zitten zit de stoel echt op 3 a 4 cm van de achterbank, toen viel deze af voor mij ik heb helaas kinderen met benen!
De ruimte achter mij in de C8 was wel beter, maar ook niet geweldig. Qua ruimte achter mij is de C5 beter dan de C4GP
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 05 feb 2019 09:40
door jhvink
Lucid schreef:
Ik heb laatst eens in een C4GP gezeten en als ik gewoon achter het stuur wil kunnen zitten zit de stoel echt op 3 a 4 cm van de achterbank, toen viel deze af voor mij ik heb helaas kinderen met benen!
De ruimte achter mij in de C8 was wel beter, maar ook niet geweldig. Qua ruimte achter mij is de C5 beter dan de C4GP
Als ik dit zo lees dan denk ik dat de stoelen van de 2e zitrij dan in de voorste stand moeten hebben gestaan.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 08 feb 2019 17:16
door c5jan
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 09 feb 2019 11:23
door Maarten
Duidelijk oordeel... al zie ik het verschil in bagageruimte niet als de cijfers vermoeden.
Ook in de test is de ruimte op de achterbank matig, al moet gezegd dat de tester ook wel 2m is.
Qua uiterlijk wint voor mij de C, dashboard de P.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 09 feb 2019 11:39
door c5jan
De C had een zondedak. Daardoor zat de tester opgevouwen en niet rechtop.
Beetje moeilijk te vergelijken, maar het leek mij mee te vallen qua ruimte.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 09 feb 2019 11:45
door boes
Viel me op dat de beenruimte, die hier een aantal keer negatief werd benoemd mee viel voor een vent van 2m1
Wat het panodak aan hoofdruimte opvreet weet je nou nog niet. Ben best benieuwd hoe de beste man zou zitten in een exemplaar zonder zo'n glazen dak.
Ik vond het verschil in kofferruimte wel heeeel erg veel. De peu is gewoon klein. (ongeveer hetzelfde als een C3!!)
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 09 feb 2019 19:57
door GSPallas
Onder de video wordt melding gemaakt over de foute info voor de kofferbak van de 3008 ..... is uiteraard een stuk groter (520 liter)
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 15 feb 2019 11:04
door jhvink
In de optielijst staat een "verwarmbare voorruitrand" ad. 200 euro. Weet iemand wat dit is?
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 15 feb 2019 12:39
door H_H
Hetzelfde als achterruitverwarming. Maar dan voor
Maar dan zonder dat traliewerk er in
Maar voor 200€
additionele kosten kun je heel wat krabbers kopen hoor

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 15 feb 2019 12:43
door jhvink
Omdat er "rand" staat ging ik er vanuit dat het alleen een (bijv.onderste) gedeelte van de voorruit zou zijn. Als het voor de hele ruit is vindt ik het een interessante optie.