Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
		    Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Kijk ook even naar dit draadje ; http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=1284" target="_blank
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
 
    					    					    				Bij mij was de "offerte" bij de dealer 160,- per stuk, exclusief montage.
Heb vervolgens voor 100,- per set via Marktplaats Philips D2R 4300K lampen gekocht. Waarschijnlijk zijn het Chinese namaak, maar ze geven verschrikkelijk veel licht.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Heb vervolgens voor 100,- per set via Marktplaats Philips D2R 4300K lampen gekocht. Waarschijnlijk zijn het Chinese namaak, maar ze geven verschrikkelijk veel licht.
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 413
      		Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.6THP Exclusive
      			      		      			      				Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12051
      			      		      			      				Productienummer: 0446
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 185000
      			      		      			      				Kleur: gris thorium
      			      		      			      				Locatie: Berlicum (+diagbox)
      			      		      		
      		      		      		        Voor wie tegen hetzelfde euvel aanloopt nog het volgende:
Inmiddels is het knipperen bij mij opgelost. De oorzaak was simpelweg een defecte lamp.
Ik heb vorige week de lampjes maar eens omgewisseld om een diagnose te stellen. Na het wisselen "knipperde" de andere lamp, dus daarmee was de oorzaak duidelijk. Er zitten inmiddels twee nieuwe in, ook via marktplaats, totale kosten EUR 100,00. De oude maar nog goede lamp zit nu in mijn reservesetje.
Wisselen doe ik nu ruim binnen 15 minuten voor beide lampjes . Het koste me trouwens wel een aantal pogingen omdat ik niet doorhad dat de connector een bajonetsluiting had. Voor iedereen die gaat wisselen, het is vrij eenvoudig:
. Het koste me trouwens wel een aantal pogingen omdat ik niet doorhad dat de connector een bajonetsluiting had. Voor iedereen die gaat wisselen, het is vrij eenvoudig:
1. De kunstof kap van de lamp stukje draaien en verwijderen.
2. De metalen connector een stukje met de klok mee draaien en van de lamp af trekken (dit moet erg soepel gaan, niet forceren dus).
3. Metalen haakje aan bovenzijde goed indrukken en naar de rechterkant van de auto duwen. Daarmee komt het los.
4. Haakje helemaal naar beneden klappen en lamp recht naar achteren uitnemen.
Je kunt eenvoudig ruimte creeren om wat beter te kunnen werken:
Links kun je de accu verwijderen. Nodig: 1x19mm dopsleutel. Hoe: moer die je voor de accu ziet een kwartslag draaien, daarmee schuif je de borging weg van de accu. Hierna de accupoolklemmen omhoog wippen en verwijderen. Je kunt nu de hele accu optillen en verwijderen. Als je hem iets naar achteren kantelt gaat het eenvoudig. Dit geeft een zee van ruimte bij de rechterlamp.
Rechts heb ik de tankjes voor de stuurbekrachtiging en koelvloeistof losgedraaid (3xM5 moertje). Je kunt ze
dan iets naar achteren duwen, dat geeft meer ruimte, maar het blijft beperkt. Die tip stond ook al in een ander draadje.
Success!.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Inmiddels is het knipperen bij mij opgelost. De oorzaak was simpelweg een defecte lamp.
Ik heb vorige week de lampjes maar eens omgewisseld om een diagnose te stellen. Na het wisselen "knipperde" de andere lamp, dus daarmee was de oorzaak duidelijk. Er zitten inmiddels twee nieuwe in, ook via marktplaats, totale kosten EUR 100,00. De oude maar nog goede lamp zit nu in mijn reservesetje.
Wisselen doe ik nu ruim binnen 15 minuten voor beide lampjes
 . Het koste me trouwens wel een aantal pogingen omdat ik niet doorhad dat de connector een bajonetsluiting had. Voor iedereen die gaat wisselen, het is vrij eenvoudig:
. Het koste me trouwens wel een aantal pogingen omdat ik niet doorhad dat de connector een bajonetsluiting had. Voor iedereen die gaat wisselen, het is vrij eenvoudig:1. De kunstof kap van de lamp stukje draaien en verwijderen.
2. De metalen connector een stukje met de klok mee draaien en van de lamp af trekken (dit moet erg soepel gaan, niet forceren dus).
3. Metalen haakje aan bovenzijde goed indrukken en naar de rechterkant van de auto duwen. Daarmee komt het los.
4. Haakje helemaal naar beneden klappen en lamp recht naar achteren uitnemen.
Je kunt eenvoudig ruimte creeren om wat beter te kunnen werken:
Links kun je de accu verwijderen. Nodig: 1x19mm dopsleutel. Hoe: moer die je voor de accu ziet een kwartslag draaien, daarmee schuif je de borging weg van de accu. Hierna de accupoolklemmen omhoog wippen en verwijderen. Je kunt nu de hele accu optillen en verwijderen. Als je hem iets naar achteren kantelt gaat het eenvoudig. Dit geeft een zee van ruimte bij de rechterlamp.
Rechts heb ik de tankjes voor de stuurbekrachtiging en koelvloeistof losgedraaid (3xM5 moertje). Je kunt ze
dan iets naar achteren duwen, dat geeft meer ruimte, maar het blijft beperkt. Die tip stond ook al in een ander draadje.
Success!.
Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		         
 Ik neem aan dat je met rechts en links je eigen rechter- en linkerzijkant bedoelt?
De accu zit namelijk aan de linkerkant van de auto.
Geeft altijd een mooie verwarring...

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 413
      		Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.6THP Exclusive
      			      		      			      				Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12051
      			      		      			      				Productienummer: 0446
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 185000
      			      		      			      				Kleur: gris thorium
      			      		      			      				Locatie: Berlicum (+diagbox)
      			      		      		
      		      		      		        Oeps, gewijzigd..Harm van Beek schreef:
Ik neem aan dat je met rechts en links je eigen rechter- en linkerzijkant bedoelt?
De accu zit namelijk aan de linkerkant van de auto.
Geeft altijd een mooie verwarring...
Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Geeft niet, als maar duidelijk werd welke rechterkant je bedoelde 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
 
    					    					    				Bij mij blijft de lamp aan de bijrijderskant een minuut of 10 branden gaat dan 3 keer een seconde of 15 uit en dan weer aan en blijft vervolgens uit. Dit gebeurt echter alleen als ik de lampen aan doe met de schakelaar naast het stuur.
De lamp blijft gewoon branden als het aangaan van de verlichting op automatisch staat. Zou het dan nog steeds aan de leeftijd van de lampen liggen? Weet iemand wellicht wat het verschil is in bedrading tussen automatisch en handmatig aandoen van de verlichting?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			De lamp blijft gewoon branden als het aangaan van de verlichting op automatisch staat. Zou het dan nog steeds aan de leeftijd van de lampen liggen? Weet iemand wellicht wat het verschil is in bedrading tussen automatisch en handmatig aandoen van de verlichting?
Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Het zou ook goed aan de staakjes achter het stuur kunnen liggen (Com2000) ik kan het alleen niet rijmen met maar een kant die raar doet.jauwek schreef:Bij mij blijft de lamp aan de bijrijderskant een minuut of 10 branden gaat dan 3 keer een seconde of 15 uit en dan weer aan en blijft vervolgens uit. Dit gebeurt echter alleen als ik de lampen aan doe met de schakelaar naast het stuur.
een C5 heeft geen conventionele bedrading, het is multiplex. De computer (BSI) bedenkt dus op basis van bepaalde parameters of het licht aan moet. Daarbij behoort ook input van de Com2000. Als de automatische verlichting geen last heeft, is het eerder de Com2000 dan de koplampen zelf.De lamp blijft gewoon branden als het aangaan van de verlichting op automatisch staat. Zou het dan nog steeds aan de leeftijd van de lampen liggen? Weet iemand wellicht wat het verschil is in bedrading tussen automatisch en handmatig aandoen van de verlichting?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
 
    					    					    				C5club Newbie

    			        
Berichten: 6
      		Lid geworden op: 26 jun 2009 14:52
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.2 HDI exlusive
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 340000
      			      		      			      				Kleur: wijnrood
      			      		      		
      		      		      		        zoals Oldenhage al zei, als de lamp begint te knipperen is ie kapot. Heb bij mij toen een nieuwe geplaatst en alles weer ok; heb wel een goedkope chinese kunnen bemachtigen (is op dit forum een topic geweest). Zijn ok, maar gaan wel veel korter mee; ze zijn ook véél goedkoper.
Uitbouwen uit type 2 is wel ff prutsen.
Lampje losmaken, en dan uit de koplamp met het "peertje" eerst naar buiten. Je moet de lamp dus draaien.
Nieuwe eerst met de achterzijde erin, draaien en bevestigen. Stekertje op gevoel vast zetten. Als je klaar bent zit je met voldoening op de bank met licht beschadigde handen. Probeer niet het tankje met hydrolische olie omhoog te trekken. Losmaken en iets naar achter bewegen gaat wel, maar als je te ruig te werk gaat trek je hem los van de slang. Olie balet (zwaar Kl*t*) en je moet de plastic wiekast verwijderen om 'm weer te bevestigen.
Groet
Hans
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Uitbouwen uit type 2 is wel ff prutsen.
Lampje losmaken, en dan uit de koplamp met het "peertje" eerst naar buiten. Je moet de lamp dus draaien.
Nieuwe eerst met de achterzijde erin, draaien en bevestigen. Stekertje op gevoel vast zetten. Als je klaar bent zit je met voldoening op de bank met licht beschadigde handen. Probeer niet het tankje met hydrolische olie omhoog te trekken. Losmaken en iets naar achter bewegen gaat wel, maar als je te ruig te werk gaat trek je hem los van de slang. Olie balet (zwaar Kl*t*) en je moet de plastic wiekast verwijderen om 'm weer te bevestigen.
Groet
Hans
 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 16
      		Lid geworden op: 06 jan 2014 11:29
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Exclusive Break
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 153000
      			      		      			      				Kleur: Zilvergrijs
      			      		      		
      		      		      		        Hallo,
Na allerlei dingen geprobeerd te hebben, blijkt het bij mij een slechte aarde te zijn.
Makkelijk te zien achteraf…
Vlak achter het koplamphuis zit een aarde punt tegen het spatbord (links en rechts).
Er is nu een draadje getrokken van de groen gele draad naar het aardpunt.
Mijn lamp knippert niet meer. En heel makkelijk zelf te doen.
Voor het archief…
Groeten Vincent.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Na allerlei dingen geprobeerd te hebben, blijkt het bij mij een slechte aarde te zijn.
Makkelijk te zien achteraf…
Vlak achter het koplamphuis zit een aarde punt tegen het spatbord (links en rechts).
Er is nu een draadje getrokken van de groen gele draad naar het aardpunt.
Mijn lamp knippert niet meer. En heel makkelijk zelf te doen.
Voor het archief…
Groeten Vincent.





