Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33550 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Hoe meer hoe beter , ... het is enkel niet om de hoek , ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
25 sep 2007 11:31 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Auto-ambulance? 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
25 sep 2007 11:38 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Ronald schreef: EW schreef: Kijk, en zo is Ronald zijn vraag al weer beantwoord. Inderdaad, met dank. Is dat dezelfde toko waar exroosje is geweest om een extra tussendemper te laten maken ? gr. Ronald yep toplui Ze maken sowieso alles in RVS, maar kunnen dus ook je tussendemper redden door alleen de buis naar de einddemper te vervangen. Deze buis gaat vroeg of laat ook naar zijn grootje, omdat ie niet van RVS is. Citroen levert alleen hele (dure) delen. Dat ga ik binnenkort nog even uit voorzorg door ze laten doen. Dan is de hele uitlaat RVS. Als ze een einddemper leveren is dat over het algemeen wel een absorptiedemper, reflectiedempers doen ze denk ik niet in. Dat wordt dan een soort zeer beschaafde sportuitlaat, ( of minder beschaafs natuurlijk nav je eigen wensen) maar stuur een mailtje en je krijgt uitgebreid antwoord
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
25 sep 2007 11:46 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Menno schreef: Dan heeft de volgende eigenaar ( EW ?? , haha ) er ook nog wat aan  
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
25 sep 2007 11:56 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
wat is het verschil tussen een absorptie demper en een reflectie demper?
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
25 sep 2007 12:58 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Absorptiedemper en reflectiedemper. Het tweede artikel is wat uitgebreider...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
25 sep 2007 13:03 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
exroosje schreef: Als ze een einddemper leveren is dat over het algemeen wel een absorptiedemper, reflectiedempers doen ze denk ik niet in. Dat wordt dan een soort zeer beschaafde sportuitlaat, ( of minder beschaafs natuurlijk nav je eigen wensen)
Mag ik hier uit begrijpen dat een orginele C-einddemper wel een reflectiedemper is en daarom zo duur ? Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
25 sep 2007 22:23 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
De C-dempers zijn duur omdat er C op staat, niet omdat het refectiedempers zijn, dat zijn relatief simpele dempers. Absorbtiedempers zijn overigens 'beter', omdat ze de uitlaatgassen beter laten doorstromen...  refectie-, absorbtie- en racedemper... Ps er staat ook veel info op eps.com...
_________________ Johan
|
25 sep 2007 22:40 |
|
 |
Tommie
V.I.P.
Geregistreerd: 21 apr 2007 18:04 Berichten: 53 Woonplaats: Venlo
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Ronald schreef: Tommie schreef: Het verschil is natuurlijk niet maar 50,- euro. Bij de montage kwam nog een bevestigingsbeugel voor 50,- euro en dan nog de werktijd a 58,50 euro per uur. Beide bedragen zijn excl. btw. Dan loopt het verschil toch al snel op tot een kleine 200,- Euro. Ja is helaas bekend. Ik denk zelfs dat dit prijzen zijn voor alleen de einddemper en niet de prijs voor een complete uitlaat van voor tot achter. De einddempers van de V6 zijn redelijk berucht, buitenmantel vaak zeer krokant. Voor jou te laat, maar Remus biedt een sportuitlaat (einddemper) voor de V6 voor minder dan de helft. Hebben wij zitten op de blauwe. Staat (te) bling-bling, ronkt (ietwat) harder, maar is van uitstekende kwaliteit en wel 400 goedkoper. gr. Ronald De kwikfit en bv de duitse ATU konden geen uitlaat voor de V6 leveren. Goed te weten dat het toch goedkoper kan, alhoewel ik hoop er geen meer nodig te hebben in de nabije toekomst. Bedankt voor de tip. groetjes, Tom
_________________ Groetjes,
Tom
|
26 sep 2007 18:43 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
jpiek schreef: De C-dempers zijn duur omdat er C op staat, niet omdat het refectiedempers zijn, dat zijn relatief simpele dempers.
Natuurlijk, originele C-onderdelen zijn duurder, terecht of niet, dat is zo. Maar waarom een V6 demper zo heel erg veel duurder moet zijn dan zijn 2 liter benzine/diesel broertje is me nog niet duidelijk. Weet iemand de originele C-prijs voor een C-einddemper voor een 2liter. 300 euro ? Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
26 sep 2007 19:05 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Even een kleine gedachtenkronkel:
Een V6 is een 3 liter motor met 200pk en de 2 liter heeft ca. 130-140pk. Door de V6-uitlaat gaat ca. de helft meer uitlaatgas... Dat maakt de demper en uitlaat al groter.
Daarnaast, van de V6 zijn er veeeel minder verkocht dan van een 2-liter. De kosten voor het maken van de productiemallen (of zo, of tekeningen, constructie en ontwerp) zijn grofweg identiek. Bij de 2liter kan dat echter over veel meer uitlaten uitgesmeerd worden dan voor de 3liter.
Ondanks dat het door PSA gezamenlijk gebeurt (zijn Peug-dempers en Citroen-dempers uitwisselbaar? Denk het niet) kunnen de initiële kosten dus over minder items verdeeld worden. En dus worden zij duurder...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
26 sep 2007 19:11 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33550 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Ronald schreef: Weet iemand de originele C-prijs voor een C-einddemper voor een 2liter. 300 euro ?
Gr. Ronald Ik zie hier € 388,- voorbij komen , ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
27 sep 2007 11:10 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Heeft alles te maken met markt volume. Voor de 2l zijn imitatiedempers te koop. Dus zakt ook de C-prijs. Voor de V6 niet => hoofdprijs
Naar verluid zou met een kleine aanpasing ook de 22HDI demper moeten passen op de V6
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
27 sep 2007 15:20 |
|
 |
wouter
|
 Re: Onderhoudskosten
Ik heb mijn C5 met 100.000 kilometer gekocht bij een Citroen dealer.
Mijn eerste kostenpost was een nieuwe zijspiegel rechts omdat die door onverlaten er af gereden/getrokken was. Kostprijs 62 euro
Bij 120.000 eerste beurt (voor mij dan toch, de auto heeft al meer beurten gehad). Die vond ik vreselijk duur. De totale factuur bedroeg 800 euro en dat vind ik toch een behoorlijke som. De Citroen is van mijn vrouw, ik rij zelf met een BMW 5 serie en een inspectie 2 van mijn BMW (groot onderhoud) bij een officiele BMW dealer kost verdorie nog minder dan een grote beurt van de C5 bij een Citroen dealer.
Ik vond ook dat er voor een auto met 120.000 kilometer op de teller behoorlijk wat vervangen moest worden:
Veercillinders achter moesten vervangen worden De bestuurdersstoel zakte door, opnieuw opvullen Handremkabel en geleiders vervangen Verbindingstangen stabilisator 2 zijden vervangen Remcircuit verversen 3x sileconen blokjes vervangen voor beschermplaat motor bovenzijde Stabilisatorstang links en rechts vervangen Voorwielen gebalanceerd vanwege trilling in het stuur bij 90 tot 110 km/u Algemeen onderhoud (vervangen alle vloeistoffen zowat zie ik op de rekening) Richtingaanwijzers vervangen ivm wit licht uitstralen
Wat me ook nog opvalt, bij de aankoop kreeg ik 4 nieuwe banden. Het profiel van de voorste banden is nog prima, maar die van achter hebben nu nog maar 3,2 mm profiel. En dat met 20.000 kilometer...die zullen bij de volgende beurt al aan vervanging toe zijn en dan hebben ze 40.000 kilometer gelopen. De banden zijn Michelins, dus wel een goed merk. Heb ik op de BMW ook en daar rij ik probleemloos 80 k met mijn banden. Dus m.a.w. vreet de C5 achterbanden??
Ik heb me altijd laten vertellen dat BMW een premium merk is en onvoorstelbaar duur in onderhoud. Ik dacht dat Citroen goedkoper zou zijn maar ik denk dat ik me daarin heb vergist.
Nou de volgende beurt maar eens afwachten, hoop dat die niet weer zo duur wordt!
|
06 okt 2007 11:12 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
ik denk dat ik maar een bmw 5 ga kopen 
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
06 okt 2007 11:16 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|