Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jan 2015 16:53
Auto: Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 246000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Kunrade - Voerendaal
Hallo Allemaal,
Tijdens de APK constateerde men een lekkage van de linker veerpoot voor. Het was niet ernstig en geen afkeurpunt. Mijn vraag is of ik daar gewoon mee kan doorrijden zonder in grote problemen te komen.
Stel ik laat dit herstellen, hoeveel geld ben ik dan kwijt?
Moet ik dan beide kanten laten vervangen, ik begrijp dat niet al de veerpoot types meer leverbaar zijn. Het betreft een C5 II (PH3) Tourer, Diesel automaat
De auto is van 2009 en heeft inmiddels 290.000km gereden.
Met belangstelling lees ik jullie reacties.
Groet, aLexandre
Tijdens de APK constateerde men een lekkage van de linker veerpoot voor. Het was niet ernstig en geen afkeurpunt. Mijn vraag is of ik daar gewoon mee kan doorrijden zonder in grote problemen te komen.
Stel ik laat dit herstellen, hoeveel geld ben ik dan kwijt?
Moet ik dan beide kanten laten vervangen, ik begrijp dat niet al de veerpoot types meer leverbaar zijn. Het betreft een C5 II (PH3) Tourer, Diesel automaat
De auto is van 2009 en heeft inmiddels 290.000km gereden.
Met belangstelling lees ik jullie reacties.
Groet, aLexandre
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ik denk dat je vraag alleen beantwoord kan worden als je zegt waar precies de lekkage optreedt.
Het meest voorkomend is een lekkage in de retourslang; dat is vrij simpel te verhelpen.
Overigens is een lekkage van het hydraulisch systeem bij mijn weten altijd afkeur. Of is dat veranderd sinds de remmen op een apart circuit zitten?
Het meest voorkomend is een lekkage in de retourslang; dat is vrij simpel te verhelpen.
Overigens is een lekkage van het hydraulisch systeem bij mijn weten altijd afkeur. Of is dat veranderd sinds de remmen op een apart circuit zitten?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Volgens mij hebben de ph3',s geen uitwendige retour. Die zit net als bij de C6 in de veerpoot.
Dat is helaas ook de reden dat veerpoten bij een type 3 wel vaker kapot gaat t.o.v de eerdere beproefde ,(en geweldige) veerpoten van zijn voorgangers.
Dat is helaas ook de reden dat veerpoten bij een type 3 wel vaker kapot gaat t.o.v de eerdere beproefde ,(en geweldige) veerpoten van zijn voorgangers.
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@jantje1948:
EEN C5X7 heeft geen retour slang!!!
EEN C5X7 heeft geen retour slang!!!
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@Alexandre:
Ik heb hier nog een linker veerpoot liggen. Hij is van een C5 X7 tourer.
Groet,
Kees.
Ik heb hier nog een linker veerpoot liggen. Hij is van een C5 X7 tourer.
Groet,
Kees.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Nieuwe veerpoot er in, kost 450 euro per kant. Kun je weer 150.000 km mee verder.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jan 2015 16:53
Auto: Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 246000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Kunrade - Voerendaal
Dat is zonder montage neem ik aan?Ccinq schreef:Nieuwe veerpoot er in, kost 450 euro per kant. Kun je weer 150.000 km mee verder.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Inclusief montage door Citroëndealer (in Frankrijk) met groot glazen paleis. Is wel alweer een jaar of 3 geleden.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Een schandalige wanconstructie. Niet repareerbaar.
Kijk hier maar eens:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/240486" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk hier maar eens:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/240486" onclick="window.open(this.href);return false;
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Is 150.000 km de levensduur van een veerpoot op de X7, en geld dit voor de voorste en de achterste ?Ccinq schreef:Nieuwe veerpoot er in, kost 450 euro per kant. Kun je weer 150.000 km mee verder.
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Bij mij waren het tot nu toe alleen de 2 voorste, tussen.140000 en 160000 km. Auto rijdt bijna uitsluitend lange snelwegritten. Ik zit nu op 260000 km, zal dus binnen een jaar of 2 wel weer aan de beurt zijn.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
m'n C5 X7 heeft al 220000 KM gedaan en ik denk dat deze van voor nog nooit vervangen zijn geweest.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020