Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
Vandaag een proefrit gemaakt in een prachtig ogende zilvergrijze C5. Stond mooi klaar voor ons, warm te draaien toen we aankwamen. Had vannacht flink gevroren. motor klonk goed, rijden prima , veerbollen in orde. Echter bij het snel optrekken schakelde de versnellingsbak 3 terug veel toeren maar weinig vermogen. Zeg maar, dan moet je toch iets gaan voelen van het comfort wat de stoelen je geven,
Aan het eind van de rit zag ik het lampje service branden. Even gekeken of de auto een beurt nodig had, maar kon nog wel 27000 km vooruit. Zag toen ik de auto even uitzette en weer aan, dat er olie bijgevuld moest worden. Even snel onder de motorkap gekeken en de pijlstok eruit getrokken en zag tot mijn verbazing dat het oliepeil onpeilbaar was.
Conclusie de auto neemt heel veel olie als tenminste "de beurt" niet alleen bestaan heeft uit een reset.
Mijn vrouw die de auto prachtig vond wilde hem wel kopen. Ik gaf aan dat ik hem niet vertrouwde. De verkoper die iets vertelde over nog een beurt geven en 3 maand garantie, was zwaar beledigd, Probeerde nog te vertellen dat ik de auto bedoelde en niet het bedrijf.
Helaas is het niet meer goed gekomen tussen ons. ( wel 200 km gereden voor deze teleurstelling)
Ben dus nog op zoek naar een C5 benzine liefst automaat en niet meer dan 160000 op de teller.
J
Aan het eind van de rit zag ik het lampje service branden. Even gekeken of de auto een beurt nodig had, maar kon nog wel 27000 km vooruit. Zag toen ik de auto even uitzette en weer aan, dat er olie bijgevuld moest worden. Even snel onder de motorkap gekeken en de pijlstok eruit getrokken en zag tot mijn verbazing dat het oliepeil onpeilbaar was.
Conclusie de auto neemt heel veel olie als tenminste "de beurt" niet alleen bestaan heeft uit een reset.
Mijn vrouw die de auto prachtig vond wilde hem wel kopen. Ik gaf aan dat ik hem niet vertrouwde. De verkoper die iets vertelde over nog een beurt geven en 3 maand garantie, was zwaar beledigd, Probeerde nog te vertellen dat ik de auto bedoelde en niet het bedrijf.
Helaas is het niet meer goed gekomen tussen ons. ( wel 200 km gereden voor deze teleurstelling)
Ben dus nog op zoek naar een C5 benzine liefst automaat en niet meer dan 160000 op de teller.
J
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Er zijn nogal wat bouwjaren, uitvoeringen en verschillende type motorisering… waar heb je in gereden en wat zoek je?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Inderdaad, iets meer info aub.
En daarnaast, probeer altijd een koude start te maken…. Een motor die niet goed is maakt bij een koude start de meest vreemde geluiden en stoot de raarste dingen uit.
En daarnaast, probeer altijd een koude start te maken…. Een motor die niet goed is maakt bij een koude start de meest vreemde geluiden en stoot de raarste dingen uit.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
Ik heb nu een C5 2010 2.0 HDI Tourer meest luxe uitvoering. 360000 op de teller. Slordige buitenkant. Ruimte in de versnellingsbak e.d ( iets voor de sloop).. Natuurlijk met veerbollen. Zitten vrij nieuwe opBiedzjee schreef:Er zijn nogal wat bouwjaren, uitvoeringen en verschillende type motorisering… waar heb je in gereden en wat zoek je?
Zoek nu een vergelijkbaar exemplaar maar dan met benzine motor. liefst automaat,
Reed vandaag in een Citroen C5 Tourer 1.6 THP Comfort 2013 automaat

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
Ja dat klopt. Het had vannacht gevroren, de ruiten waren aan het ontdooien. Vast geen vooropgezet plan, dan had de garage vast de olie wel bijgevuld. De auto was net ingeruild tegen vermoed ik een andere C5 met iets minder km. Denk dat de vorige eigenaar wel wist dat er reparatie aan zat te komen.Xander schreef:Inderdaad, iets meer info aub.
En daarnaast, probeer altijd een koude start te maken…. Een motor die niet goed is maakt bij een koude start de meest vreemde geluiden en stoot de raarste dingen uit.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
De meesten op dit forum zullen zeggen: blijf bij een thp vandaan tenzij je weet wat je doet. De oliepeilstok van een thp is moeilijk afleesbaar maar tegelijk zijn er thp exemplaren die veel olie gebruiken. Ik vermoed dat je een goede keuze hebt gemaakt om de thp te laten staan, ondanks de 200km van de bezichtigingsrit.
Een veel geprezen benzinemotor van C5 is de 2-liter die tot ongeveer 2010 is geleverd. Automaat daarbij was altijd vierbak. De andere veel geleverde benzinemotor is de thp (vanaf 2010/11). Verhalen van kostbare problemen zijn volgens mij ver in de meerderheid ten opzichte van verhalen van tevredenheid en robuustheid. Kwaliteit van de motoren is sinds 2013 wel wat verbeterd maar deze motoren vragen veel aandacht, onderhoud en zorg.
Een veel geprezen benzinemotor van C5 is de 2-liter die tot ongeveer 2010 is geleverd. Automaat daarbij was altijd vierbak. De andere veel geleverde benzinemotor is de thp (vanaf 2010/11). Verhalen van kostbare problemen zijn volgens mij ver in de meerderheid ten opzichte van verhalen van tevredenheid en robuustheid. Kwaliteit van de motoren is sinds 2013 wel wat verbeterd maar deze motoren vragen veel aandacht, onderhoud en zorg.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Als ik het verhaal zo lees, die THP is 100% een oliezuiper, verstandig dat je de auto heb laten staan.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
En zoek op dit forum naar: 1.6 thp problemen
Onderhoudsintensieve auto's, en als ze olie zuipen is het einde oefening.
Wegblijven van dat spul.
Onderhoudsintensieve auto's, en als ze olie zuipen is het einde oefening.
Wegblijven van dat spul.

C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2018 21:55
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: Grijs
beste,
Eén van mijn Citroens is overbodig geworden Het is een C5 2.0 Break Athena handgeschakeld van 2006 met 170.000km, zeer goed onderhouden. Is dat iets voor jou?
mvg
Ferdi
Eén van mijn Citroens is overbodig geworden Het is een C5 2.0 Break Athena handgeschakeld van 2006 met 170.000km, zeer goed onderhouden. Is dat iets voor jou?
mvg
Ferdi

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
Ben al weer voorzien.