Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Hey,
Mijn C5 is afgekeurd wegens te veel deeltjes.
Na het uitlezen zag ik dat er 350 km gereden, een regeneratie plaats vond.
Maar ik kwam foutcode p 0112 tegen, deze kwam niet op mijn dashboard.
Maar de foutcode betekende dat het inkomend signaal van mijn lucht temperatuursensor te laag was.
Hij meette -50 graden.
Die sensor zit net voor mijn inlaatcollector, en heb ik besteld.
Ik wil ook mijn luchtmassameter vervangen.
Moet deze ingeleerd worden? Of niet
Mijn C5 is afgekeurd wegens te veel deeltjes.
Na het uitlezen zag ik dat er 350 km gereden, een regeneratie plaats vond.
Maar ik kwam foutcode p 0112 tegen, deze kwam niet op mijn dashboard.
Maar de foutcode betekende dat het inkomend signaal van mijn lucht temperatuursensor te laag was.
Hij meette -50 graden.
Die sensor zit net voor mijn inlaatcollector, en heb ik besteld.
Ik wil ook mijn luchtmassameter vervangen.
Moet deze ingeleerd worden? Of niet

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Raar dat ik geen check engine light melding kreeg.
Of is dat omdat het een lokale fout is?
Of is dat omdat het een lokale fout is?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Misschien een halfslachtige poging van een programmeur om een foutmelding bij extreme koude te vermijden?

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Hey ,
ik heb de auto al 6 jaar, en lees deze gemiddeld om de 4 maanden uit.
De auto heeft nog nooit een programeur gezien.
ik heb de auto al 6 jaar, en lees deze gemiddeld om de 4 maanden uit.
De auto heeft nog nooit een programeur gezien.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Hoe lang blijven intermitente foutcodes in de geheuegen van de auto?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Maar in de fabriek wel..hakimc5 schreef:Hey ,
ik heb de auto al 6 jaar, en lees deze gemiddeld om de 4 maanden uit.
De auto heeft nog nooit een programeur gezien.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Volgens mij tot het logboek gewist wordthakimc5 schreef:Hoe lang blijven intermitente foutcodes in de geheuegen van de auto?

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Zal dz auto 1 van deze dagen eens uitlezen.
Dan zie ik of de fout terug is
Dan zie ik of de fout terug is
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Een volle tank synthetische diesel tanken , goed gas geven op de snelweg en eisen dat ze bij herkeuring de actuele waarden meten ipv in het logboek te kijken!!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Hier in belgie steken ze een sonde in de uitlaat en meten ze het aantal roet of stofdeeltjes.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Dit moet je eens lezen.
https://www.vlaanderen.be/mobiliteit-en ... e-gevolgen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.vlaanderen.be/mobiliteit-en ... e-gevolgen" onclick="window.open(this.href);return false;

C5club Die-Hard


Berichten: 750
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0i-16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: KPKD - Bleu Mauritius
Locatie: 's-Hertogenbosch
Die deeltjes telling hebben wij in Nederland ook hoor, dat is niks speciaals
(volgens mij zelfs Europees vast gelegd)
https://www.rdw.nl/over-rdw/actueel/dos ... voertuigen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


https://www.rdw.nl/over-rdw/actueel/dos ... voertuigen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;




Huidige auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
Citroën C5 Break 2.0-16v Exclusive 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
Citroën C5 Break 2.0-16v Exclusive 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Met een actieve storing in de luchtegeling lijkt het me dat je met alleen vpower diesel nog niet daar uitkomt waar je wezen moet.
Verder is het je bewust zijn van de egr momenten tijdens het schoonrijden erg belangrijk. Onder pf boven de egr grens, anders verandert er weinig.
Verder is het je bewust zijn van de egr momenten tijdens het schoonrijden erg belangrijk. Onder pf boven de egr grens, anders verandert er weinig.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Ik heb net de diagbox eraan gehangen.
De foutmelding is 350 km gewist. En de melding is niet meer terug gekomen. Het was nooit geen melding op het dashboard, enkel in het geheugen. En het was een intermittent fout
Er is ook een regeneratie gebeurd 15 km geleden.
De vorige keer stond hij op 70 procent. Dus het moest elk moment regeneren.
Vandaar dat hij misschien afgekeurd is.
Is het beter om met een half volle roetfilter naar de keuring gaan ? Of met een volle?
De foutmelding is 350 km gewist. En de melding is niet meer terug gekomen. Het was nooit geen melding op het dashboard, enkel in het geheugen. En het was een intermittent fout
Er is ook een regeneratie gebeurd 15 km geleden.
De vorige keer stond hij op 70 procent. Dus het moest elk moment regeneren.
Vandaar dat hij misschien afgekeurd is.
Is het beter om met een half volle roetfilter naar de keuring gaan ? Of met een volle?

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Maar ik wil toch mijn luchtmassameter vervangen.
Moet het ingeleerd worden?
Moet het ingeleerd worden?