Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 581
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@Wil:
Dat lager zit in een aluminium blok, die aan de versnellingsbak zit.
Je kan het niet missen.
Gezien vanaf de bak, zit hij vlak voor de tripot.
Het lager zelf wordt vastgehouden door een halve maan, die met 2 torx boutjes vastzit, deze hoef je alleen maar te lossen, dan kun je die halve maan wegdraaien.
Groet,
Kees.
Dat lager zit in een aluminium blok, die aan de versnellingsbak zit.
Je kan het niet missen.
Gezien vanaf de bak, zit hij vlak voor de tripot.
Het lager zelf wordt vastgehouden door een halve maan, die met 2 torx boutjes vastzit, deze hoef je alleen maar te lossen, dan kun je die halve maan wegdraaien.
Groet,
Kees.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Goede tip, ik heb altijd zitten klooien om dat halve maantje volledig te verwijderen 


C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Ok, dan weet ik wat je bedoelt, heb die as ooit eens verwijderd ivm vervangen koppeling.
Berichten: 581
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@Wil:
Die as heb ik er wel uit gehaald, maar niet vanwege de bak, ik heb een automaat, maar vanwege de stofhoes en de homokineet er niet vanaf wilde komen.
In het verre verleden bij m'n BX gaf dit lager een probleem, als ik het gas wisselde.
Groet,
Kees
Die as heb ik er wel uit gehaald, maar niet vanwege de bak, ik heb een automaat, maar vanwege de stofhoes en de homokineet er niet vanaf wilde komen.
In het verre verleden bij m'n BX gaf dit lager een probleem, als ik het gas wisselde.
Groet,
Kees

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, die tussenlagers luste mijn BX tzd turbo break rauw...

C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Wat voor symptomen merkte je dan als die BX er weer eentje verslonden had?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Een schurend geluid in scherpe bochten.

C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Aha, dat is niet wat ik hoor, maar ik ga wel goed naar die tussenlager kijken. 

Berichten: 581
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Het geluid van een defect lager kan heel divers zijn.
Bij mijn BX was het een zachte brom, wanneer ik gas bij gaf of juist minderde.
Als er een vierkante kogel inzit zul je eerder een ratel horen.
In jouw geval zou het kunnen zijn, dat er teveel speling op het lager zit, door het sturen en veren veranderd de belasting op het lager, o.a. door de homokineet en tripot.
Groet,
Kees.
Bij mijn BX was het een zachte brom, wanneer ik gas bij gaf of juist minderde.
Als er een vierkante kogel inzit zul je eerder een ratel horen.
In jouw geval zou het kunnen zijn, dat er teveel speling op het lager zit, door het sturen en veren veranderd de belasting op het lager, o.a. door de homokineet en tripot.
Groet,
Kees.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Heb zelf ooit bij een BX de bak vervangen omdat we niet wilden geloven dat het wiellager bromde...
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen/opgelost?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Het is uiteindelijk duidelijk geworden dat het geluid uit de homokineet kwam. Stond vrijwel droog, een paar minieme scheurtjes in de stofhoes.
Homokineet gedemonteerd, ontvet, gekeken of ik schade kon zien. Geen schade nmm, goed in het vet gezet, nieuwe mof. Klinkt weer als nieuw, ik hoor niks meer.
Toevallig net aan het bijkomen van de klus.
Homokineet gedemonteerd, ontvet, gekeken of ik schade kon zien. Geen schade nmm, goed in het vet gezet, nieuwe mof. Klinkt weer als nieuw, ik hoor niks meer.
Toevallig net aan het bijkomen van de klus.