Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Alle ph1/2 hebben sowieso geen thp , altijd hp.

Bij de x7 moet je dan op een 2.0 16v zoeken ( of V6 ) indien benzine , de exclusive en comfort hebben hp , en alle automaten.
Na de facelift van de x7 is dat anders, maar daar is geen 2.0 16v meer in te vinden ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Vraag over de modellen

Bericht door trxke »

De eerste 2 linken die je opgeeft dat zijn PH2 welke ook veelal PH3 word genoemd (is verwarrend ik weet het)
In benzine zijn die vrijwel altijd met de 1.6 THP motor, tenzij je niet wakker ligt van hoge garage rekeningen met terugkomende motorproblemen moet je hier in een grote boog rond lopen.
Of je moet het geluk hebben dat je tegen een PH3 loopt met de 2.0i16v motor maar dan wil je ook wel de HP uitvoering, erg moeilijk om vinden en dan meestal ook duurder.

Volgens wat ik lees zoek jij een PH1 restyle (RE) (gekend als de PH2)
Zelf heb ik ook om de laadruimte en de HP vering specifiek gezocht naar een PH1 RE, deze zijn vanaf 2004 tot 2008 geleverd.
Er staan er altijd wel een boel te koop en het hangt af van je wensen en budget wat je zoekt maar meestal hebben ze al wel wat km.
Zelf heb ik de mijne gekocht met 248000km op de teller, dat was voor mij een km stand waarop ik mijn auto normaal weg deed...
In ieder geval een iets of wat deftig onderhouden C5 heeft geen probleem met zo'n km stand.

Even zoeken op gaspedaal en je kan kiezen ;)
https://www.gaspedaal.nl/citroen/C5/sta ... 8&srt=df-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
C5club Fan
C5club Fan
Biedzjee schreef:De ph1 is de eerste lichting van de Citroën C5, zo’n beetje van 2001 tot 2004 geleverd. Daarna kwam een facelift: exterieur beetje aangepast, interieur zo goed als hetzelfde gebleven. Die facelift staat bekend als fase 2 (ph2) en is geleverd van ongeveer 2004-2008. Daarna is een compleet nieuw ontwerp gekomen: de C5 x7 of ph3. Die is geleverd ongeveer van 2008-2016.

Zie ook wikipedia, daar staan niet de termen ph1,2 of 3, maar daar wordt gesproken over generaties:
- generatie 1 is dan ph1 en ph2 samen
- generatie 2 is de ph3
- generatie 3 is de Citroën C5 Aircross

Overigens: wees bijzonder voorzichtig met het aanschaffen van een ph3 met een THP motor. Daar zijn veel teleurstellingen mee (dan druk ik me zachtjes uit).
Begrijp ik het goed dat dit dan een PH2 auto is, gezien zijn leeftijd

https://www.autotrack.nl/a/citroen-C5-b ... =gaspedaal" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Klopt
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
C5club Fan
C5club Fan
Kijk dat is mooi, dan ga ik daar morgen maar eens kijken. Nog tips waar ik bij een PH2 goed op moet letten. Heb wel eens begrepen dat de meeste kinderziektes vanuit de PH1 opgelost zijn, maar wat komt er bij een PH2 vaak terug
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: Vraag over de modellen

Bericht door boes »

kachelklep> kijk goed bij het climate control systeem dat Links en Rechts goed warm en koud worden zoals de instelling van die zone. De regelklep wil nog wel eens scheuren.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
C5club Fan
C5club Fan
Bekend probleem, dit probleem is er nu ook in mijn PH1, heel vervelend ! Dank voor je bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: Vraag over de modellen

Bericht door boes »

bij een PH1 was het meestal op te lossen door een servomotor met langere as (of ze gewoon in te kitten in de klep). Bij een PH2 scheurt de klep. (stuk lastiger op te lossen)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Oplosbaar, maar wel een flinke klus.
En ieder exemplaar kan het krijgen.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
C5club Fan
C5club Fan
Scheelt de ruimte veel achterin tussen een hatchback, als station model

Citroën C5 2.0-16V Ligne Business Hatchback
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De berline heeft een 5e deur, wat het stiekum best een slimme auto maakt met een flinke goed toegankelijke achterbak. De break heeft natuurlijk een veel ruimere achterbak, en is ook iets langer.
Het is maar wat je nodig hebt.
Plaats reactie