C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
C5club Rookie
C5club Rookie
Mijn C5 handgeschakeld bleef doorstarten terwijl de auto van contact was. Gevolg dikke rookwolk en einde startmotor.
Op de gele draad aangesloten op de startmotor bleef spanning staan ook als deze losgemaakt was van de startmotor.

Volgens de wegenwacht was het probleem dat mijn startslot sluiting heeft. Klopt dit of blijft er een relais hangen.

De startmotor draaide niet tijdens het rijden en het parkeren, en stationair lopen, maar begon te draaien zodra ik het contact af zette. Inmiddels de startmotor vervangen. Gele draad nog niet op de startmotor aangesloten. Heel even tegen het aansluitpunt gehouden. Een kleine poging tot starten en toen was de spanning van de draad. Draad aangesloten en de auto starte weer gewoon met de contactsleutel en niets meer te merken van het probleem.

Echter dit liever niet weer opnieuw. De gele draad maar weer onderbroken en zoeken naar de oorzaak.

Nu kun je de C5 niet starten als de motor draait. Schijnbaar wordt dan de stroom naar de startmotor onderbroken, schijnbaar werkte dat nog wel, en verklaart het niet starten met lopende motor. En zou je dus denken dat het probleem in het slot bij het stuur zitten.

Zit er een relais tussen slot en startmotor? Zo ja waar zit deze en schakelt deze de mogelijkheid tot het starten met lopende motor uit ?

Ooit iemand dit eerder meegemaakt. ?


( 15 jaar geleden zag ik op een parkeerplaats een zwarte mercedes al startend een andere auto belagen. Geen bestuurder en de deuren zaten op slot. maar toen was het zeker 35 graden in de schaduw en denk wel 200 onder de zwarte motorkap van die auto).
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
C5club Rookie
C5club Rookie
Het probleem zat in het relais van de BSM deze bleef gesloten. Opgelost door een een relais buitenom aan te sluiten met eigen zekering. Schakeldraad lichtblauw van stekker (eerste van de 3 van linkerkant van auto) .
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Mooi dat je dat gevonden hebt. Inderdaad een gevaarlijk probleem. Ik heb wel eens een auto zien afbranden hierdoor.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Dat was dus een ZZP startmotor.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Plaats reactie