Het valt nog niet mee om de schema's te doorgronden als je weinig kennis hebt van auto electronica.
Maar ik ben een heel eind gekomen
Eerst alle binnenbekleding (Tupperware) losgehaald om te meten of er wel spanning op alle relevante stekkertjes staat. Dat was het geval: derde remlicht, achterruitenwisser en achterklep hadden allemaal spanning.
Daarna kijken hoe het met de massa zat. Multimeter op Ohm en meten maar. En inderdaad, bij alle drie was de weerstand hoog tot oneindig. De kofferbakverlichting daarentegen heeft geen spanning. Dat begrijp ik nog niet helemaal
Daarna alle schema's eens goed doorgespit en daarmee de draden van de massa gevonden. De eerste stap was het remlicht fixen want die vind ik het belangrijkst. Daarvan had ik de draadbreuk gelukkig snel gevonden, die zat (uiteraard...) in de overgang van achterklep naar de auto. De boel open gestript en de draadbreuk gerepareerd. Ik zag al meteen dat het niet de eerste keer was want óók de + draad had al een reparatie gehad.
De volgende stap is kijken waar de massa draden van de klep en de ruitenwisser allemaal naartoe lopen. Ook die heb ik gelokaliseerd en ik ben er vrij zeker van dat ook daarbij de overgang klep naar wagen de boosdoener is.
Maar dat klusje laat ik nog even liggen omdat ik dan de vrij forse kabelboom die daar doorheen loopt moet openpellen om op zoek te gaan naar het juiste draadnummer. Dat nummer heb ik al gevonden via de schema's van JW maar het openpellen en weer fatsoenlijk terugplaatsen gaat me nu niet lukken aangezien we zaterdag met de auto op een kleine kerstvakantie vertrekken. Er moet namelijk nogal wat los om fatsoenlijk bij die draden te kunnen.
Enfin: het belangrijkste is dat ik het remlicht gerepareerd heb en de overige breuken zo goed als gelokaliseerd heb, net als de juiste draadnummers
De niet werkende kofferbakverlichting blijft nog even een raadsel, vooral omdat ik die in de schema's niet echt kan vinden, maar ik vermoed dat als de andere zaken eenmaal gefixt zijn deze ook weer gaan werken. Het blijft tenslotte een Citroën